Babbel babbelt niet meer...

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
_Sandra_
Berichten: 253
Lid geworden op: 12 sep 2007 14:03
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Cranendonck

Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor _Sandra_ » 17 jun 2008 17:16

Hallo allemaal,

Gister waren we één van mijn antwerpse baardkrielen kwijt. Ach, kan gebeuren, ze was wel vaker weg. Kwam altijd terug. Gister dus niet... :huil:

We hebben haar terug gevonden onder de heg, in shock. Er lag vlak voor de heg een hoopje veren, maar aan Babbel was verder niets te zien.
Dierenarts gebeld, konden niets doen. Nou, toen maar het snaveltje schoongemaakt en geprobeert wat water te geven via een spuitje. Ze leek het door te slikken, maar toen mijn man haar per ongeluk iets voorover hield liep het water er zo weer uit :!:

Lekker in wat hooi in een doos gezet binnen, ze maakte nog een goede kans dachten we. Ze smekte soms en probeerde zelfs een keer uit de doos te komen, sloeg haar vleugels. Maar ze mocht de volgende dag niet meer halen... :zielig:

We hebben haar begraven in de ren, bij de heg waar de veren gevonden waren. Maatje Knabbel is nu alleen, het waren 2 handen op 1 buik. Samen eten, samen keten, samen drinken... Maar nu moet ze het alleen doen... :huil:

Ik weet niet wat er gebeurd is. Een kat had haar echt gepakt, een roofvogel lijkt mij ook sterk. Er zit een net over de ren. De deur stond wel open... Een uit de hand gelopen ruzie in de ren? We zullen het nooit weten...

Babbel
Afbeelding

Knabbel en Babbel (voorop)
Afbeelding

Mijn lieve, kleine hobbit... mijn tamste Kippie, vol met streken. Altijd uitbreken uit de ren, altijd vrolijk aan komen rennen als ze ons zag, luid babbelend... Ze deed haar naam echt eer aan... doen, niet denken. En luid kakelent door het leven gaan... :puppydogeyes:
Waarschijnlijk heeft ze een halve dag daar gelegen, ik hoop dat ik haar nog gerust heb kunnen stellen toen we haar gevonden hadden... snif...

Babbel, wat een eer dat we jou gekend mogen hebben... Rust maar zacht lieverd...

Groetjes
Sandra

Gebruikersavatar
Ing
Berichten: 2450
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:51
Land: D
M/V: V
Locatie: Duitsland

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor Ing » 17 jun 2008 17:19

Heel veel sterkte met het onverwachte verlies van Babbel :(
Helaas ben ik net ook een van mijn lievelingen verloren en weet ik op het moment precies hoe je je voelt :cry:

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor malle molen » 17 jun 2008 17:48

He bah Sandra wat triest :( sterkte hoor :roos:

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor monique » 17 jun 2008 18:34

Ach wat erg :cry: Het is niet niks om zo'n persoonlijkheidje te moeten missen. Ze zijn toch zo ontzettend leuk, en er zitten altijd van die enorme leuke karaktertjes tussen.....

Ik weet helaas ook hoe het is om die beverderde vriendjes te verliezen en te missen. Maar als ik het zo lees, zijn er gelukkig ook een hele hoop leuke herinneringen aan Babbel, en kan je als de pijn wat minder is, vast nog eens met een enorme (glim)lach aan Babbel terug denken!
Ik hoop dat het voor Knabbel er niet teveel inhakt, verdriet en alleen zijn is geen goede combi zorg maar goed voor haar!

Sterkte ermee :aai:

Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 488
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:20
Land:
M/V: V
Locatie: Elsloo

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor Ria » 17 jun 2008 19:15

Heel veel sterkte, Sandra.

Als je van dieren houdt, beleef je heel veel moois in je leven, maar het betekent ook vaak verdrietige momenten.
Fijn, dat babbel de laatste uurtjes rust bij je vond.

groetjes Ria

Gebruikersavatar
AnjaR
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:25
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor AnjaR » 17 jun 2008 19:38

Heel veel sterkte, het is duidelijk dat je heel erg gek met dit kippetje was!!

Gebruikersavatar
gs.jerry
Berichten: 346
Lid geworden op: 25 jan 2007 12:30
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Olen

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor gs.jerry » 17 jun 2008 20:09

Heel aangrijpend. Veel sterkte Sandra - en ook voor Knabbel ocharme.

_Sandra_
Berichten: 253
Lid geworden op: 12 sep 2007 14:03
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Cranendonck

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor _Sandra_ » 17 jun 2008 21:20

Bedankt allemaal,

Ze was inderdaad een grote persoonlijkheid, hoe klein ze ook was. :hartje:
Ik hoop dat Knabbel troost vindt bij Calypso, Donna en Valkje.
Gezien de verhuizing volgende maand is het erg druk en kan ik er nu geen andere krieltjes bij zetten.
Zodra we daar zitten en de noodren is klaar, dan kan het langzaam aan.
Laten we eerst ons verdriet verwerken.

Dieren schenken ons zoveel moois en het is keer op keer een groot verlies. In de 4,5 jaar dat we hier wonen heb ik nu 1 hen en 3 tamme ratten verloren (heb geen ratjes meer). Zij zijn allen hier begraven, op de plaats waar zij geleefd hebben. Het zal moeilijk worden om afscheid te nemen, maar de foto's en plaatjes in mijn hart zijn vele malen belangrijker! :saint:

Groetjes
sandra

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor Lies » 17 jun 2008 21:45

Ach wat erg! Ik weet ook heel goed hoe het voelt. Leeg en veel pijn in je hart. Maar je ontkomt er zo nu en dan niet aan.

Echt verschrikkelijk jammer van je kipje met pit. Die had karakter inderdaad en ze was een leuk ding om te zien. Sterkte!

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Babbel babbelt niet meer...

Berichtdoor Zweedse Kip » 17 jun 2008 22:34

Ach gossie......sterkte hoor.
(Ik vind/vond het wel fraaie, koddige kippen.)


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten