Wat staat er in jullie kippenapotheek?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: Wat staat er in jullie kippenapotheek?

Berichtdoor marjolijn1957 » 09 aug 2012 10:03

:offtopic: Blijf die wilgenbast toch wel een interessant onderwerp vinden.
Jou uitleg is ook heel duidelijk Lies. Van de ontstekingsremmende werking wist ik niet.
Ik heb weliswaar geen last van coccidiose maar als het idd preventief zou helpen zou het een soort wondermiddel zijn. Je komt het extract alleenmaar tegen op site voor duiven. Zou Gonda er niet meer van weten? Die heeft toch ook duifjes?

Wat jij schrijft over voedingsmiddelen zit wel iets iets in, maar ik kan dat dan weer niet rijmen met de zuurgraad in een blaas, van bv een kat. Want daar zijn voedingsmiddelen wel degelijk van invloed op de zuurgraad. Te weinig calcium daar weet ik van dat het opname van mineralen en sporeelementen negatief kan beinvloeden. Dit heeft dan weer gevolg op de zuurgraad van de blaas.

benny1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:15
Land: belgie
M/V: M

Re: Wat staat er in jullie kippenapotheek?

Berichtdoor benny1980 » 11 aug 2012 17:00

Ik heb enkel iets om preventief in hun stroo te doen,tegen beestjes,vlooien,enzo....,en iets om in hun drinken te doen(gekregen van veearts,maar de naam staat er niet op.

grt.b

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Wat staat er in jullie kippenapotheek?

Berichtdoor Lies » 11 aug 2012 21:23

[quote="marjolijn1957 Zou Gonda er niet meer van weten? Die heeft toch ook duifjes?[/quote]
Dat kan maar zo. Vraag het haar anders :-D

Wat jij schrijft over voedingsmiddelen zit wel iets iets in, maar ik kan dat dan weer niet rijmen met de zuurgraad in een blaas, van bv een kat. Want daar zijn voedingsmiddelen wel degelijk van invloed op de zuurgraad. Te weinig calcium daar weet ik van dat het opname van mineralen en sporeelementen negatief kan beinvloeden. Dit heeft dan weer gevolg op de zuurgraad van de blaas.[/quote]

Jaa.. een kat met een bepaalde vorm van blaasgruis (struviet meen ik) is geholpen met een overdosering vit c omdat dan de urine aanzuurt en het gruis verdwijnt. Nu dacht ik slim te zijn en mijn konijn extra c te geven om het teveel aan ca in de urine aan te pakken. Maar dat werkt dus niet getuige de da omdat bij konijnen dat allemaal heel anders werkt. Vit C zuurt de urine van een konijn niet aan. Dus het is afhankelijk van de diersoort denk ik. Daarnaast, zure urine houdt niet in dat de ph in de darm zelf verandert toch?!


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten