Geen marter maar een Bunzing

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Geen marter maar een Bunzing

Berichtdoor José » 12 jan 2013 10:12

Het verzandt inderdaad weer in oeverloos geleuter. Er is een bunzing afgeschoten. Ojee, bel de dierenbescherming en de krant. Dat van die mijten en luizen heb ik de wereld ingeslingerd. Bewust ja, cynisch bedoeld uiteraard.
Dat geneuzel over dieren die niet verwijderd mogen worden, terwijl men de spuitbus met gif in de hand heeft om kleinere levensvormen te verwoesten. Zo hypocriet.
Ik zal maar even opbiechten: ik heb al miljoenen amoeben vermoord door te zwemmen in sloten waar die arme schatjes zitten. Ze vervolgens binnen te krijgen waar ze werden vermorzeld door mijn maagzuur. Dus nu ben ik een massamoordenaar. Hoe ver wil men gaan met doordrammen. Je kan de 'discussies' op dit forum ondertussen uittekenen. Altijd hetzelfde van altijd dezelfde tegenstanders. Gaat nergens over. Reageer gewoon niet als het je zo tegen de borst stuit.

Mensen, kom op. Er is een bunzing afgeschoten. En terecht.

kay123
Berichten: 601
Lid geworden op: 05 feb 2011 18:28
Land: nederland
M/V: M
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

Re: Geen marter maar een Bunzing

Berichtdoor kay123 » 12 jan 2013 10:35

Wat een geouwehoe allemaal hier, ik ben zelf boerenzoon en weet wat jagers doen, ze houden populaties in toom. En dat is van een overschot aan die rotganzen die het grasland verpesten, tot aan de vossen die onze westfriese dijk ruïneren. Het is het een of hebt ander, We kunnen niet allemaal ons zin krijgen. En ik weet dat de ah-wat-zielig mensen dit soort taferelen niet meemaken, of niks intereseert. Probeer je eens in te leven in anderen, want de mensen die andere egoïstisch noemen, zijn zelf egoïstisch. Goedemiddag.

Gebruikersavatar
sjoeke
Berichten: 2518
Lid geworden op: 03 jun 2010 19:35
Land: belgie
M/V: V
Locatie: kemzeke

Re: Geen marter maar een Bunzing

Berichtdoor sjoeke » 12 jan 2013 10:36

@ jose.dus de bunzing mag wel dood en de kippen niet? lekker hypocriet inderdaad....

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Geen marter maar een Bunzing

Berichtdoor Siberianh » 12 jan 2013 10:42

@ sjoeke en de verse meelwormen die jij voor je kippen gooit mogen die wel dood ?

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Geen marter maar een Bunzing

Berichtdoor viefpief » 12 jan 2013 10:47

Nu gaat het echt helemaal nergens meer over :mrnono:

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Geen marter maar een Bunzing

Berichtdoor Siberianh » 12 jan 2013 10:49

nee maar dat was al vrij snel :mrnono:

kay123
Berichten: 601
Lid geworden op: 05 feb 2011 18:28
Land: nederland
M/V: M
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

Re: Geen marter maar een Bunzing

Berichtdoor kay123 » 12 jan 2013 10:52

kom op nou mensen, hoe oud zijn jullie?!

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Geen marter maar een Bunzing

Berichtdoor lnge » 12 jan 2013 12:51

Nee, dit gaat zeker nergens meer over! Er worden zaken bijgehaald die volledig off-topic zijn. En zonder Ron te verdedigen, want ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om zo'n dier te doden, maar hij zou bij mij ook zeker verkassen! Er wordt hier door mensen heel hard geroepen wat hij allemaal aan zijn huisvesting moet doen. Maar die hebben ook weleens (fatale) fouten gemaakt met hun dieren, qua huisvesting, oplettendheid etc.. En wie doet dat eigenlijk niet? Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen! :mrgreen:
Voor zover ik het kan beoordelen is Ron zijn huisvesting prima in orde. Het is vrijwel ondoenlijk om iets 100 % dicht te krijgen. Want al kan de bunzing niet knagen, andere dieren zoals muizen, ratten doen dat wel. En die kunnen op onmogelijke plaatsen een gaatje maken waar ze dan mooi door kunnen. Natuurlijk roepen de perfectionisten hier dan dat je iedere dag al je hokken moet nalopen. En die perfectionisen doen dat ook keurig iedere dag :mrnono:

Dieren doden is natuurlijk niet leuk, zeker niet als het om zulke dieren gaat. Maar het is hier meten met 2 maten. Dat en dat mag wel, en die soort en die niet. Het blijft hier een discussie, hanen, ratten, muizen etc. zonder probleem kop er af. Vossen wel/niet, mollenklemmen, ga zo maar door. Nu dan een bunzing, die bij anderen in een gemene klapval terecht komen en misschien een gruwelijke dood sterven, maar dat wordt hier natuurlijk niet verteld.
Ik blijf erbij dat dit voor de derde keer een topic is wat het uitlokt om zulke reacties te krijgen. Maar een aantal hier zijn wel heel erg hypocriet, en veroordelen, terwijl ze het zelf ook niet allemaal perfect voor elkaar hebben.

Dit topic gaat op slot!
Het volgende topic hierover, of wat er ook maar op lijkt gaat meteen op slot, ongeacht van wie het is.
We gaan hier geen discussies meer voeren over het doden van bunzings, marters, vossen etc..Stelregel is gewoon maak je hok in orde voor zover dat mogelijk is. Als dat niet lukt mag hier niet meer op het forum in geuren en kleuren vermeld worden dat je tot andere maatregelen over gaat. Dat mag je voor je houden, omdat dit nu eenmaal omstreden (en verboden in Nederland) is en daardoor is zo'n topic bij voorbaat al een troll-topic!
Dit wordt ook meteen een nieuwe forumregel (4 b).

Beun mag een week op forumvakantie!
Laatst gewijzigd door lnge op 13 jan 2013 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: .


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten