Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
Naaktslakken in de kippenren en eten kippenvoer
- tuff cookie
- 15
- Land: nederland
- M/V: V
Re: Naaktslakken in de kippenren en eten kippenvoer
Cacao doppen willen nog wel eens beschimmelen. Schelpen helpen ook erg goed en is tevens kalk. Daar gaat geen slak overheen.
-
- 5
- Land: Belgie
Hmmm... sommige gaan gewoon over schelpen heen.
Net als glas of afgesneden flessen. Soms lukt het, vaak niet.
Ik vangen ze zelf gewoon elke 2 dagen weg in het donker..en plet ze.
Net als glas of afgesneden flessen. Soms lukt het, vaak niet.
Ik vangen ze zelf gewoon elke 2 dagen weg in het donker..en plet ze.
-
- 12
Ook hier wel last van naaktslakken ook in de drinkbak, en voerbak.
Wanneer kippen op stok gaan haal ik de voerbak uit het hok.
De volgende ochtend moet ik toch het water verversen, mocht er dan toch nog een naaktslak zitten op de waterbak dan huppakee weg ermee. Pak ze meestal even op met plastic handschoen aan of met een grote lepel. En gooi ze dan meestal in het weilandje achter mijn huis.
Merk het 's avonds ook wanneer ik de laatste ronde maak met de hond, dat er ook veel naaktslakken op de weg zitten, dus even opletten waar ik loop, niet op gaan staan.
Wanneer kippen op stok gaan haal ik de voerbak uit het hok.
De volgende ochtend moet ik toch het water verversen, mocht er dan toch nog een naaktslak zitten op de waterbak dan huppakee weg ermee. Pak ze meestal even op met plastic handschoen aan of met een grote lepel. En gooi ze dan meestal in het weilandje achter mijn huis.
Merk het 's avonds ook wanneer ik de laatste ronde maak met de hond, dat er ook veel naaktslakken op de weg zitten, dus even opletten waar ik loop, niet op gaan staan.
Hier hebben we al een naaktslak gehad die zich onder de deur van de veranda naar binnen heeft weten persen om dan langs de muur omhoog naar de vensterbank te kruipen om daar over een cactus heen te slijmen. En ik bedoel zo een cactus met een massa kleine stekels dicht bij elkaar, niet zo een gladde met hier een daar een paar reuzen stekels waar een slak onderdoor zou kunnen.
Daarna is ze verder gekropen over het venster, verbazend moeilijk om zo'n slijmspoor helemaal weg te krijgen trouwens.
Daarna is ze verder gekropen over het venster, verbazend moeilijk om zo'n slijmspoor helemaal weg te krijgen trouwens.
-
- 5
Wij hebben dat hier constant. Huis is nl niet helemaal dicht en er zijn een bepaalde soort die het blijkbaar binnenshuis super gezellig vind..
-
- 1
- Land: Nederland
Daar zou ik een blauwe cape met een rode S voor breienumbaba schreef:Hier hebben we al een naaktslak gehad die zich onder de deur van de veranda naar binnen heeft weten persen om dan langs de muur omhoog naar de vensterbank te kruipen om daar over een cactus heen te slijmen. En ik bedoel zo een cactus met een massa kleine stekels dicht bij elkaar, niet zo een gladde met hier een daar een paar reuzen stekels waar een slak onderdoor zou kunnen.
-
- 2
- Contacteer:
Haha wat een verhalen!
Ik heb er ook best wat, op mijn veranda, waar het hok op staat en ook het voer.
Ik sta er verbaasd van hoe groot sommigen zijn. Met strepen enzo. Een halve slang....iieeee
Ik probeer elke avond voor het donker het voer naar binnen te halen. Anders mag ik ze uit de voerbak vissen. Maar pletten of doden doe ik ze nooit. Dat verkrijg ik niet over mijn hart...
Ik heb er ook best wat, op mijn veranda, waar het hok op staat en ook het voer.
Ik sta er verbaasd van hoe groot sommigen zijn. Met strepen enzo. Een halve slang....iieeee
Ik probeer elke avond voor het donker het voer naar binnen te halen. Anders mag ik ze uit de voerbak vissen. Maar pletten of doden doe ik ze nooit. Dat verkrijg ik niet over mijn hart...
-
- 5
Ik doe het voor de moestuin. Anders heb ik compleet geen oogst meer. En ik deel nu al een groot deel met allerlei soorten dieren en vogels.
Wist je dat slakken ook ziekten zoals wormen overbrengen? Bij kippen is dat nog geen ramp. Maar voor honden of katten kan het echt gevaarlijk zijn. Enkel het slijm binnenkrijgen kan al voldoende zijn.
Wist je dat slakken ook ziekten zoals wormen overbrengen? Bij kippen is dat nog geen ramp. Maar voor honden of katten kan het echt gevaarlijk zijn. Enkel het slijm binnenkrijgen kan al voldoende zijn.
-
- 12
.
Wist je dat slakken ook ziekten zoals wormen overbrengen? Bij kippen is dat nog geen ramp. Maar voor honden of katten kan het echt gevaarlijk zijn. Enkel het slijm binnenkrijgen kan al voldoende zijn.[/quote]
Dit wist ik niet....dus extra opletten wanneer ik hond 's avonds uitlaat, want dan zitten er veel op/langs de weg.
Wist je dat slakken ook ziekten zoals wormen overbrengen? Bij kippen is dat nog geen ramp. Maar voor honden of katten kan het echt gevaarlijk zijn. Enkel het slijm binnenkrijgen kan al voldoende zijn.[/quote]
Dit wist ik niet....dus extra opletten wanneer ik hond 's avonds uitlaat, want dan zitten er veel op/langs de weg.
-
- 4
Ik vang ze in keukenpapier en zet ze elders uit....
Ik kan het niet over mijn hart krijgen om er zout op te gooien, ze doormidden te knippen of ze in kokend water te gooien
Wat een dierenleed
Ik kan het niet over mijn hart krijgen om er zout op te gooien, ze doormidden te knippen of ze in kokend water te gooien
Wat een dierenleed