Blaas op nek kuiken

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Remi+Wilma
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2015 17:29
Land: nederland
M/V: V

Blaas op nek kuiken

Berichtdoor Remi+Wilma » 11 jul 2015 10:13

Mijn kuiken van 2 weken oud heeft een heldere met lucht gevulde blaas rond zijn nek (achterzijde). Huid eroverheen is dun en er zijn geen ontstekingsverschijnselen. Kuiken doet het verder prima, lijkt er geen last van te hebben. Weet niet hoelang het er precies zit. Nu 2 dagen zeker, wordt nu niet groter.

Gebruikersavatar
kippenzotje2
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 feb 2015 17:48
Land: Belgie
M/V: V

Re: Blaas op nek kuiken

Berichtdoor kippenzotje2 » 11 jul 2015 16:19

Kan je misschien een foto plaatsen, zodat we eens kunnen zien hoe het er precies uitziet?
Als het niet snel weggaat zou ik een DA contacteren, met kleine kuikens moet je extra voorzichtig zijn.
Het zou heel goed kunnen dat de DA de blaas eerst ontsmet en dan heel voorzichtig openprikt.
Succes!

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Blaas op nek kuiken

Berichtdoor Jan Sch » 11 jul 2015 19:07

kippenzotje2 schreef:Kan je misschien een foto plaatsen, zodat we eens kunnen zien hoe het er precies uitziet?
Als het niet snel weggaat zou ik een DA contacteren, met kleine kuikens moet je extra voorzichtig zijn.
Het zou heel goed kunnen dat de DA de blaas eerst ontsmet en dan heel voorzichtig openprikt.
Succes!

Zou er maar vanaf blijven.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Blaas op nek kuiken

Berichtdoor viefpief » 12 jul 2015 17:04

Als er lucht in zit lijkt openprikken me geen goed idee nee. Het zou kunnen dat er ergens een beschadiging is aan de luchtwegen/luchtzak waardoor er lucht een verkeerde kant op gaat. Het zou ook nog gasvorming kunnen zijn door iets maar ik ben geen dierenarts. Daar zou ik wel heen gaan als je zeker wil weten wat er scheelt en wat je eraan kan doen.

Remi+Wilma
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2015 17:29
Land: nederland
M/V: V

Re: Blaas op nek kuiken

Berichtdoor Remi+Wilma » 13 jul 2015 17:00

Bedankt voor jullie meedenken. De blaas komt en gaat. Zou goed kunnen dat er in aanleg iets mis is (verbinding luchtwegen)! Omdat het kuiken het goed doet, laat ik het maar even zo.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten