Help: Neusgaten hen 'dicht'

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
lisa_chickens
Land: Nederland
M/V: V

Help: Neusgaten hen 'dicht'

Berichtdoor lisa_chickens » 05 feb 2016 11:16

Beste forumleden,
Gisteren tijdens het eten geven zag ik dat bij een hen haar neusgaten dicht zaten.. het lijkt mij op het eerste gezicht dat ze pokken heeft.. maar ik weet dit niet zeker. Ze lijkt geen moeite te hebben met ademhalen. In haar snavel heeft ze verder geen bulten etc. Ze zit nu wel midden in de rui..eet/drinkt goed en is actief. Ze heeft normale ontlasting. Wel is ze erg gestrest (wel, het is altijd al een stresskip geweest :gutgut: )

Ik heb op de neusgaten een beetje betadine gesmeerd.
Zie onderstaande foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Lisa

Jan Sch
Land: limburg
M/V: M

Re: Help: Neusgaten hen 'dicht'

Berichtdoor Jan Sch » 07 feb 2016 15:14

Kan niets zien wat met pokken te maken heeft. Als de neusgaten dicht zitten moet je denken aan snot. Hierover staat genoeg op kippenforum.

monique
Land: nederland

Berichtdoor monique » 09 feb 2016 18:40

Dit kun je voorzichtig met een pincetje verwijderen, evt paar vochtige wattenstaafjes om schoon te wrijven.
Of probleem is opgelost of ze is wat ´verkouden´ heeft neusuitvloeiing. Kan ook vuil zijn.

biancaS
Land: Nederland

Berichtdoor biancaS » 10 feb 2016 12:02

idd lekker even twee keer per dag met een watje en warm water vochtig maken. Als het hard geworden snot is wordt het door het warme water snel zacht en veeg je het weg. Wel verkoudheid in de gaten houden zeker met de rui = verminderde weerstand.
Ze wordt vanzelf minder gestrest als je haar vaak op schoot zet voor een wasbeurtje en een flinke aai :-D Hier werkt dat erg goed als ze op stok gaan, dan zijn ze door de schemer een beetje suf maar nog niet in de slaapmodus :gulzig:

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”