Bloedluis enquete invullen

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Trea » 17 sep 2017 23:35

Lange leve de controlerolletjes. Ik vond vandaag wat net uit de eitjes gekropen miniluisjes en een rode bloedmijt in een ander rolletje in het legnest. In het andere deel bij de slaapstokken zat gelukkig niks. Ook nergens eitjes gevonden.

Vandaag meteen maar even alles goed schoongemaakt in het kleine hokje met de legnesten. En flink in de weer geweest met diatomeeën aarde. Kwasten, strooien, en 2 kipjes op de rug ingepoederd ....

Ik had in de controlerolletjes van wc-rolletje met keukenrol geen bloedluizen. Maar wel in de beschuitpapier rolletjes. Toeval? Maar morgen ga ik wel weer beschuiten kopen om nieuwe rolltjes te kopen. De besmette rolletjes liggen nu in de kliko.

Toch knap dat ze al ruim 2 jaar niet meer heb gezien in een hok waar vaak een stuk of 5 mussen in zitten om een graantje mee te pikken.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Trea » 29 sep 2017 22:21

Hi Lavendel. Lukt t een beetje met de uitwerking?

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor danielb » 29 sep 2017 22:36

denk niet dat mussen bloedluis verspreiden.
die kans is in ieder geval zeer klein.
of wou je gewoon vertellen dat je mussen hebt die af en toe een graantje komen meepikken ;)

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor danielb » 29 sep 2017 23:06

muizen en vooral ratten zijn wel de boosdoeners.
maar ratten nemen zowiezo vanalles mee,wat je niet aan je kippen wilt bloot stellen :-)

Lavendel
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 aug 2017 20:05
Land: Netherlands
M/V: V

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Lavendel » 30 sep 2017 06:42

Trea schreef:Hi Lavendel. Lukt t een beetje met de uitwerking?


Ja, de data is schoon en nee want we hadden een dochter die niet meer naar school wilde. Dat laatste heeft veel lange gesprekken gekost, maar het tij lijkt gekeerd. Dan heb ik weer tijd en energie voor andere dingen.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Trea » 30 sep 2017 09:29

@Lavendel, no sweat. Kinderen zijn veel belangrijker dan nieuwsgierige forumleden. Ik wacht rustig af.

@Daniel. Van muizen en ratten heb ik geen last. Maar er zitten vaak > 10 mussen een graantje mee te piken in de ren en ook regelmatig een stuk of 4 mussen in het hok met de overdekte ren waar het kippenmeel staat.. Ik heb toch echt het idee dat hier de mussen een bron zijn voor parasieten die ik niet in mijn kippenhok wil.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Trea » 01 nov 2017 15:42

Heeft iemand een idee hoe Lavendel kan worden bereikt? Ik wil haar graag aanbieden te helpen met de resultaten van het onderzoek. Zo jammer als alles voor niks is gedaan.

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Eljeehaa » 01 nov 2017 15:50

Mocht het nodig zijn: Ik heb nog wat vrije tijd ... Ik weet niet hoe Lavendel te bereieken is ... wel dat ik het een leuke naam vind, maar dat terzijde.

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Eljeehaa » 01 nov 2017 15:52

Lees net mijn reactie. Wil hulp wel aanbieden, maar dan moeten er geen moeilijke woorden in staan, zoals bereiken. :oops:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22984
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Bloedluis enquete invullen

Berichtdoor Kip La La » 01 nov 2017 16:05

Huisregel 5 E again :taptap:

5e. Bespreek geen andere forumleden/moderators op het forum, als iemand een tijd niet geweest is stuur je diegene een PB of vraagt info bij de moderators.
Het openbaar maken van privégegevens, of privécommunicatie op het forum is niet toegestaan.

viewtopic.php?f=21&t=20713



—Als iemand dus niet reageert op een pb zal je moeten wachten tot die dat wel doet.—


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten