Hoe snel werkt byemite?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Lautje1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2018 12:39
Land: Nederland
M/V: V

Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Lautje1981 » 25 mei 2018 09:03

Goedemorgen. Ik ben nieuw op dit forum als geregistreerd lid, maar lees wel al een tijdje mee.
Ik mag wel zeggen dat ik inmiddels een expert ben op het gebied van bloedluis. Kort uitgelegd....
Houten kippenhok stond met 3 kipjes voor ons huis, met een vaste ren. De hond vindt het namelijk erg leuk om achter de kipjes aan te rennen. Hok stond in de zon. Gevolg.... ieder jaar bloedluis.
Volgens mij heb ik alles wel gekocht :?
Vaseline op de legstokken, diadomeeenaarde, vogelspray 404 , Dutchy's, hok wit gekalkt. Niets hielp.
Vorige week was ik het zat. Hok met de hoge drukspuit uitgespoten (inclusief zeep)en hok verplaatst naar de schaduw achter de schuur, dus nu lopen ze de hele dag buiten.
Via dit forum kwam ik achter het middel Byemite. Direct bij de DA gehaald en gespoten.
Ik dus 's avonds vol ethousiasme kijken.....denk je..... krioelde van de bloedluis!!! :frown:
Ik dacht nog, misschien even wachten, maar het blijft iedere avond zo. Hadden we het 's avonds in het donker moeten inspuiten het hok?
Wanneer gaat het werken? Natuurlijk is volgende week de herhaalbehandeling, maar ik vraag me toch af wanneer het gaat werken. Kippetjes leggen inmiddels wel weer, dus die zijn wel gezonder/gelukkiger zo. Hoop dat iemand het antwoord weet, of een oplossing. Alvast bedankt!!

hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor hamerke » 25 mei 2018 09:29

Byemite is straf spul. Werkt snel en efficiënt hoor. Zou wel de eitjes niet opeten de eerste dagen. Normaal is de wachttijd maar 1 dag als ik me niet vergis.

Lautje1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2018 12:39
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Lautje1981 » 25 mei 2018 09:33

Waarom krioelt het dan 's avonds nog zo? Of moeten de bloedluizen er eerst overheen lopen voordat het werkt? Ik heb zojuist 3 eieren weg gegooid. i.p.v. zaagsel ga ik zo vogelzand in het legnest leggen. Daar schijnen de luizen (mijten) ook niet tegen te kunnen.
Alvast bedankt!!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor jantien » 25 mei 2018 09:39

Heb je een enkelwandige hok?
Gebruik is 12,5 ml op 3 liter water, dat mengsel had je ook gemaakt?
Dan hok helemaal leeghalen qua bodembedekking en goed natspuiten en ook de kieren en spleten.
Ook de leghokken etc
Dan moet het goed werken hoor.
Inderdaad na een week herhalen, maar ik doe bij een dubbelwandig hok wat ik oa. Ook heb staan (stom, stom) twee dagen achter elkaar spuiten en week later nog een keer.
Ook daar heb ik het redelijk goed onder controle.

Lautje1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2018 12:39
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Lautje1981 » 25 mei 2018 09:45

Ik heb van de DA precies voor 2 keer mee gekregen :-(
Ik zei nog 'Doe de hele fles maar, maar dat mocht niet :|
Het is een enkelwandig hok. Ik heb 10 ml op 2,5 liter water gedaan. Alles wat los kon heb ik er uit genomen en ook ingespoten. Nu heb ik even geen bodembedekking, zodat ik het goed in de gaten kan houden.
Ga zo nog even Dasty halen bij de Wibra, dan kan ik dat 's avonds spuiten als ik ze zie.
Vindt het zo sneu voor m'n kipjes en wil gewoon goed voor ze zorgen :-(

hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor hamerke » 25 mei 2018 10:25

Is een middel waar de mijten vooralsnog niet resistent tegen zijn, daarom wordt het met enige voorzichtigheid voorgeschreven voor particulier gebruik. Maar het werkt echt snel hoor. Goed natspuiten, dan leggen ze snel het loodje.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Fryske » 25 mei 2018 13:47

Zou er niet ook nog Dasty overheen spuiten! Waar heb je, je hok leeggespoten? Want daar zit nu ook bloedmijt! Ik zou hem nog een keer, vaker mag niet, met Byemite inspuiten en dan toch diatom op de bodem. Desnoods maak je er ook nog een papje van wat je goed in de kieren smeert. Dan gaan ze echt wel dood!

Lautje1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2018 12:39
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Lautje1981 » 25 mei 2018 15:34

Oké. Bedankt voor je reactie. Hok is verplaatst nadat hij was schoongespoten met de hoge drukspuit. Ze lijken vooral van boven te komen.
Dan wacht ik even tot woensdag, dan mag ik weer met byemite spuiten.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor jantien » 26 mei 2018 10:37

Ik zou zeker niet met Dasty of diatom aarde gaan werken, want dan doe je de werking van byemite teniet.
Ik vermoed dat je een zeer ernstige plaag hebt, jammer dat je dan niet voor 3x mee kreeg. Maar ok, officieel is 1x spuiten en week erna weer.
Bij hokken met beetje bloedluis prima, bij plaag was 2 dagen achtereen beter geweest.
Overleg anders even met je DA mochten ze nu na 2x niet bijna weg zijn, echt weg krijgen zal nooit meer gebeuren, om mijn aanpak te bespreken.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Hoe snel werkt byemite?

Berichtdoor Fryske » 26 mei 2018 16:41

Diatom kan prima naast Byemite gebruikt worden.

Met waar heb je het hok leeggespoten bedoek ik te zeggen dat op die plek buiten het nu sterft van de bloedmijt.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 18 gasten