Kipje was ziek... Toch graag jullie mening

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
marcelleken
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2018 12:33
Land: belgie
M/V: V

Kipje was ziek... Toch graag jullie mening

Berichtdoor marcelleken » 02 jun 2018 19:10

Ik heb gisteren afscheid moeten nemen van mijn kipje. Ze was al een 2-tal weken lusteloos, veel slapen, niet veel eten, haar kammetje was aan het opdrogen met korstjes. Eerst was ik niet ongerust, dacht ze gaat in de rui. Dan beginnen zoeken op internet, zure krop. Donderdag haar kropje goed gemasseerd en ze heeft overgegeven, maisbolletjes van woensdagavond en heel erg stinkende vloeistof. Heb haar in een bakje met een dekentje gezet op terras, vrijdagmorgen zat ze er nog. Ondertussen steeds kleine beetjes water gegeven, geen voedsel. Vrijdagnamiddag stonk haar bekje nog heel erg. Heb haar eerst wat water en yoghourt gegeven, uurtje laten rusten, dan kropje goed gemasseerd, ze heeft terug overgegeven, mais van dinsdag en haar korrels bij. Tijdens het overgeven voelde ik haar helemaal slap worden, leek op ze geen kracht meer had om het eruit te duwen. Ze heeft dan nog 3 rare geluiden gemaakt en is gestorven. Ik denk dat ik heel erg misdaan heb met haar te doen overgeven, had misschien beter verder gedaan met de yoghourt in kleine beetjes en het weekend afgewacht. Ik voel mij zo schuldig. Denk nu al dat ze gestikt is in haar braaksel. Iemand van jullie hier die zijn mening wil geven, misschien dat ik mij dan beter voel.

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Kipje was ziek... Toch graag jullie mening

Berichtdoor Frankkip » 02 jun 2018 19:20

Zou in het vervolg met een zieke kip naar de dierenarts gaan ,als ze laten zien dat ze ziek zijn , zijn ze eigenlijk al heel ziek. Dan moet je eigenlijk al gelijk handelen , en niet 2 weken afwachten.Afwachten is laten lijden.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kipje was ziek... Toch graag jullie mening

Berichtdoor jantien » 02 jun 2018 19:33

Eens met Frankkip.
Als ze twee weken geleden al lusteloos was, had je toen al in moeten grijpen.
Dier mee naar dierenarts en verse mest mee voor onderzoek.
Vaak komt daar al wat uit, anders kan een DA met verstand van kippen ook nog wel eens wat anders vinden door te zien en te voelen en uit jouw verhaal.
Zou het echt zo doen de volgende keer, sterkte.

marcelleken
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2018 12:33
Land: belgie
M/V: V

Re: Kipje was ziek... Toch graag jullie mening

Berichtdoor marcelleken » 02 jun 2018 19:39

Heb inderdaad veel te laat gelezen dat als je ziet dat een kip ziek is, het eigenlijk al bijna te laat is, dan zijn ze al doodziek. Kan mij wel troosten met de gedachte dat ze een koningsleven heeft gehad, nooit opgesloten geweest, mocht zelfs binnen komen in de keuken, zat bij ons op een stoel op terras 's avonds, en dan ineens dit. Haar 2 zusjes lopen hier nog vrolijk rond, als ik nu iets merk wacht ik zeker niet meer !

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kipje was ziek... Toch graag jullie mening

Berichtdoor Isabel » 02 jun 2018 19:43

Rot dat ze zo dood is gegaan... voor jou en voor haar. :|

Een kip is een prooidier en laat pas (te) laat zien dat ze ziek is. Voortaan inderdaad naar de DA met verstand van pluimvee als er een kip ziek is.

Sterkte... :aai:


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten