grootste bloedluisuitbraak ooit

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor jantien » 12 aug 2018 00:19

Trea schreef:
alles zal doden. Het is straf maar wel bio.

Wat is dat dan Chantal?


Wat maakt jou dat dan uit, je hebt geen ervaring mee dus geen idee waarom je dat persee wilt weten??
Lees hierboven het bericht van Inge nog eens..... :roll:

Pipa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2018 00:48
Land: Belgie
M/V: V

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Pipa » 12 aug 2018 00:27

Wij hebben 2 jaar geleden een enorme bloedluisplaag gehad. Vanalles geprobeerd, look in het hok, tabaksstelen, producten van bij de speciaalzaak. Kippen gingen echt dood er aan helaas. Toen zijn we op Avimite uitgekomen, iets wat je door het drinkwater doet en niet chemisch is. In het begin zag je in het hok nog enorm veel bloedluizen, maar ze waren doorzichtig, wat betekende dat ze zich niet meer voedden bij de kippen, na enkele maanden ook geen doorzichtige beestjes meer. We gebruiken het nu dus 2 jaar en geen bloedluizen meer gelukkig.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Fryske » 12 aug 2018 09:14

Is het zo'n rookgeval van Koudijs Chantal? Zou het ook graag weten. Altijd fijn om mensen met een probleem als jou te kunnen helpen op een biologische manier.

Heel vervelend voor jou natuurlijk maar er valt wel van te leren.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Chantal » 12 aug 2018 12:45

Trea schreef:
alles zal doden. Het is straf maar wel bio.

Wat is dat dan Chantal?


Zerox one shot, aanbevolen door de baas van de Aveve. Is wel een bio produkt. Je moet het in het midden van het hok zetten (bij ons een tuinhuis) plastiekje losmaken en knop indrukken. Vliegensvlug uit het hok gaan, deur sluiten en de spray gaat van zichzelf draaien en leegspuiten. Vier uur het hok dichtlaten. Dan opendoen en de deur wijd open zetten en zeker 1 uur laten verluchten. Dan binnen tien dagen nog één keer doen. Pfft die man beloofde dat het echt helpt en wij zijn benieuwd.
De kippen gisteren die druppel van de dierenarts gegeven, vier van de 7, nog drie te gaan. Mijn kippen zijn erg schuw en in de grote ren met struiken en bomen niet te pakken. Ik durfde gisteren het hok niet in om de andere 4 te pakken als ze sliepen. Als ik zie dat de luizen dood zijn na het produkt in het hok zal ik dat wel durven. Ik heb ook gezien dat van de vier kippen twee veel luizen hadden en twee niet ?

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Chantal » 12 aug 2018 12:49

Pipa schreef:Wij hebben 2 jaar geleden een enorme bloedluisplaag gehad. Vanalles geprobeerd, look in het hok, tabaksstelen, producten van bij de speciaalzaak. Kippen gingen echt dood er aan helaas. Toen zijn we op Avimite uitgekomen, iets wat je door het drinkwater doet en niet chemisch is. In het begin zag je in het hok nog enorm veel bloedluizen, maar ze waren doorzichtig, wat betekende dat ze zich niet meer voedden bij de kippen, na enkele maanden ook geen doorzichtige beestjes meer. We gebruiken het nu dus 2 jaar en geen bloedluizen meer gelukkig.


de bloedluizen die in massa in ons hok zitten zijn ook doorzichtig. Allen de luizen die overdag op de kippen blijven zijn rood. De enigste kip die wel in het hok sliep was onze brahma, alle andere kippen hebben buiten geslapen, de binnenluizen hadden dus geen kip om van te drinken. Maar ik dacht dat mijn oude brahma vol luizen zou zitten ocharme, maar toen ik haar gisteren behandelde met luizendruppels in de nek zag ik dat haar huid mooi roze is, er zat geen luis op. Veerluis hebben ze niet want van de vier kippen die ik al kon vangen om te behandelen zijn de kontjes zuiver.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Chantal » 12 aug 2018 12:50

Fryske schreef:Is het zo'n rookgeval van Koudijs Chantal? Zou het ook graag weten. Altijd fijn om mensen met een probleem als jou te kunnen helpen op een biologische manier.

Heel vervelend voor jou natuurlijk maar er valt wel van te leren.


nee een spuitbus, ik laat morgen weten of het helpt en ik hoop van wel natuurlijk

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Chantal » 12 aug 2018 15:42

helpt dus niet :( mijn man heeft de bus weggenomen en we moesten er een stuk karton of krant onder leggen. Met rubberen handschoenen heeft hij de krant in en de lege bus in een plastieken zak gestoken die we volledig verzegeld hebben met duktape. Ik zag dat er nog bloedluizen op de krant liepen. Veel zin om het hok in brand te steken maar ja, het staat op een meter van ons ander tuinhuis, onder struiken en met een haag erachter. Ik vrees dat gans de boel in brand zou vliegen :shock: ik zal er weer niet van slapen want ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor lnge » 12 aug 2018 15:50

Kan je een foto plaatsen van het hok?
Om het meedenken wat makkelijker te maken.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor jantien » 12 aug 2018 16:17

Chantal, als ik in een dubbelwandig tuinhuisje de bloedluis zeer goed onder controle kan houden moet jou dat dat ook kunnen lukken.
Maar gebruik dan wel byemite en ja, er zijn een aantal tegenstanders hier en die zullen zich weer ongetwijfeld laten horen ( ze zouden er ook eens mee op kunnen houden, ik reageer toch ook niet iedere keer op de diatom?)
Met byemite kan ik het hok gewoon in gebruik houden en m.i. is dit de enige mogelijkheid om de boel onder controle te krijgen. Daarna kun je diatom of wat dan ook proberen de boel in de gaten te houden.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Fryske » 12 aug 2018 17:06

In dit ernsige geval zou ik de regelgeving denk ik aan de kant schuiven en aan je DA vragen om Byemite. Wat wel belangrijk is, is dat je alles in één keer voldoende 'nat' maakt en na een week alles nog een keer goed herhaald. Ook mag je de bodembedekking pas na een maand uit je hok verwijderen. Je kunt de bijsluiter online vinden. Zo niet dan kan ik hem wel plaatsen.

Normaal zou het echt niet mogen maar soms kan je niet anders!

Voordat je écht gek wordt!


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten