grootste bloedluisuitbraak ooit

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor jantien » 13 aug 2018 16:48

Chantal, laat je nu niet zo bang maken voor de Byemite :mrnono:
Ik gebruik het al jaren na ook een enorme explosie en ben kerngezond, mijn kippen ook :duimop:
Daarbij ken ik mensen van het forum die dit ook al heel wat jaren gebruiken ( daardoor ben ik het ook gaan gebruiken tot volle tevredenheid)
Het kan zijn dat jouw DA het middel niet heeft.
Het zit in grootverpakking en als je DA niets met vogels heeft of kippen zal hij het misschien niet hebben.
Dan zou je even rondje moeten bellen voor een DA die dat wel heeft en je een aantal ml verkoopt, want het is zeer zuinig in gebruik ( en goedkoop bovendien)
DA's in dorpen en platteland hebben het zeker en mogen het ook verkopen, in tegenstelling tot wat wordt beweerd.
Jouw keus, maar laat je niet afschrikken door horror verhalen!

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Fryske » 13 aug 2018 17:03

Chantal schreef:
Trea schreef:Hi Fryske, ik had zelf ook al gegoogeld op bijsluiter byemite. Zo vond ik niet alleen een bijsluiter maar ook een stripinstructie in 5 stappen voor kippenboeren. Daarin staat de info over een 2e behandeling na 7 dagen.

https://www.lifarma.com/userdata/file/Byemite.pdf

Dit laat ook goed zien dat een mondkapje en een spuiterij-overal geen overbodige luxe zijn.


oeie, ziet er wel heftig uit natuurlijk pffttt. Als het dan toch zo gevaarlijk is voor de mensen ben ik verwonderd dat ik het zomaar mee zou krijgen bij mijn dierenarts. Zo een masker heb ik nu wel niet. Ik heb wel een pak van mijn broer gekregen, zo eentje dat schilders gebruiken in de spuitcabine voor auto's, maar ik vraag me af of dit dan wel veilig genoeg is. Ik zal toch eerst eens goed uitleg vragen aan de dierenarts voor ik het ga gebruiken. Ben nu wel geschrokken over die foto van die man helemaal ingepakt :-o



Denk dat iets voor de mond en neus wel prettig is en het pak komt nu weer mooi van pas :-D Maar het zal vast wel meevallen....

Weet je wat mooi is? Je praat alweer over de toekomst :ilove:

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Chantal » 14 aug 2018 08:55

Morgen en donderdag moet ik niet werken, en dan ga ik terug aan de slag met die bloedluis.
We hebben zondag de bus zijn werk laten doen. Je moest onder de spuitbus een stuk karton of papier leggen. Mijn man had een stuk krantenpapier onder de bus gelegd. Toen hij na 4 uur de lege bus en het papier in een plastieken zak deponeerde, zag ik dat er nog luizen leefden op het papier. We hebben deze keer de fout niet gemaakt en de zak supergoed verzegeld met tape. Ik heb dan via een link van het produkt een topic gelezen op een reptielenforum. Iemand had het gebruikt om een nest kakkerlakken uit te roeien. Enkele hardnekkige exemplaren stierven niet direct, maar de volgende dag waren ze blijkbaar toch allemaal dood.
Ik zal vanavond een test doen met een stukje wc rol die ik in het tuinhuis zal leggen want ik zal echt al mijn moed samen moeten rapen mocht het nog vol zitten met bloedluis.
Voor ik het ander produkt koop wil ik eerst weten hoe het nu zit in het huisje van de kippen.
In elk geval slapen alle dames terug in hun hok en zie ik geen aarzeling meer om erin te gaan. Is dit goed nieuws of niet ? Morgen weet ik hopelijk meer.
Wat ik nu wel ook moet zeggen, dat is dat mijn kippen ondanks het feit dat er ongedierte op hun lijf zit, helemaal geen last hebben van bleke kammen. Hun kammen zijn echt heel rood. Mocht het anders geweest zijn dan had ik het misschien ook eerder ontdekt. Omdat mijn kippen hun gedrag niet echt wijzigde heb ik het te laat ontdekt. Toen de dames in ééns niet meer in hun hok wilden slapen was het te laat :( de mega uitbraak was er toen al.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Fryske » 14 aug 2018 09:25

Een kip is erg honkvast. Ze zien er pas vanaf als het echt niet anders kan. Meestal is het dan idd al een grote uitbraak. Dus niet vreemd!

Vaak hoor je; help mijn broedende hen wil niet meer op het nest. In 99,9 % van de gevallen is het dan bloedmijt.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Chantal » 14 aug 2018 13:37

Dit filmpje gezien van de werking van Dasty van de Wibra op bloedluis. Het zou dan toch wel helpen bij bloedluis. Denk dat ik het toch eens zal wagen voor ik het gif ga gebruiken.

https://www.facebook.com/Jack.en.Mary.c ... =bloedluis

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Trea » 14 aug 2018 14:23

Zie je ze nog steeds lopen dan?
Succes met uitroeien. En fijn dat de kippen er weer gezond uitzien.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Chantal » 14 aug 2018 14:31

ze zien er gezond uit, maar er zit wel ongedierte op hun vel. Ik heb ze zondag een pipet gegeven van de dierenarts, en ik zal ze morgen nog eens proberen te vangen om te controleren. Mijn 7 kippen zijn echt niet tam. Ze zitten daarvoor in een veel te grote ruimte. De enigste kip die een beetje tam is dat is mijn sussex, al de rest is bang van mij.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor jantien » 14 aug 2018 17:53

Trea schreef:Zie je ze nog steeds lopen dan?
Succes met uitroeien. En fijn dat de kippen er weer gezond uitzien.


Lezen Trea :bril: , ze hebben er nooit slecht uitgezien zegt Chantal. Wat dus betekent dat je er in ieder geval goed op tijd bij bent :duimop:
Ook Dasty is gif en ik heb gelezen dat je je hok al eens ingesmeerd hebt met olie...
Zal eerst eens heel goed kijken wat de hoeveelheid luizen nu ( kun je ook testen door simpelweg je handen tegen de wanden te zetten, de zitstokken vast te pakken etc en dan weet je gauw genoeg of er nog veel aanwezig is ;) ) is en alle kippen bekijken.
Niet bang zijn en ze straks gewoon van de stok plukken, anders weet je het nooit zeker.
Aan de hand van die uitkomst bepalen of je met het ene gif wilt gaan werken of met het andere gif. Met de zekerheid dat de laatste goed werkt.
En je wilt er echt van af toch?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor jantien » 14 aug 2018 21:54

En, hadden de kippen nog beestjes op zich en zat je zelf ook weer onder toen je in het hok was?

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: grootste bloedluisuitbraak ooit

Berichtdoor Chantal » 15 aug 2018 09:42

Update van het hok.
Vandaag controle gedaan. Duizenden dode luizen. Ik spoot met dasty en hopen dode luizen spoelden uit de kieren. Hier en daar een hardnekkig kreng die nog leefde. Ik heb een volledige spuitbus dasty leeggespoten in het hok. Zondag de tweede bus zerox one shot want zo moest het. Volgende week doe ik nog eens dasty om te kijken of er na de tweede shot nog leven is. Dan zullen we het hok reinigen met de hoge drukreiniger. Ik zal dan achteraf nog eens met dasty werken op de wanden en op de bodem diometeenaarde die we nu ook hebben gekocht. En als ik dan nog luis zou zien wordt het bymite.
De kippen zelf vang ik vandaag of morgen want tis hier niet vanzelfsprekend, ik heb geen tamme kippen en de kippenren is zo groot dat je ze niet zomaar kan vangen.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten