poten met harde bruine (eelt)laag

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: poten met harde bruine (eelt)laag

Berichtdoor Isabel » 15 mar 2019 14:57

Ik ook... :(

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: poten met harde bruine (eelt)laag

Berichtdoor jantien » 15 mar 2019 16:02

Het beste voor hem...
Wat ik me alleen van begin af aan me afvraag, hoe kan het zijn dat je het zo laat in de gaten had?
Niet om vervelend te doen, maar als het goed is zie je iedere dag je dieren en moeten dit soort dingen toch wel opvallen lijkt mij?

Marjanie
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019 15:51
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Beringen

Re: poten met harde bruine (eelt)laag

Berichtdoor Marjanie » 15 mar 2019 17:53

neen niet gezien. krieltjes hebben pluimen rond hun poten. december regelmatig poten gewassen en ingesmeerd maar ik liet hem buiten. toen is het beginnen winteren en ik was wel verwonderd dat het veel erger geworden was. begin februari. ik heb mijn kippenhok ontsmet een legnest appart bijgebouwd en twee andere zitstokken gemaakt met ongelijke diktes zodat ze anders kunnen gaan zitten als ze ergens pijn hebben van hazelnoot. de zitstokken worden met olie ingesmeerd. na een weekelijkse opfrisbeurt. hehe. mijn kippetjes lopen in mijn tuin 20 a groot en helpen mij het onkruid te bedwingen. wat me wel opvalt de kippen krabben veel de hanen niet. ik had er twee. nu nog een. te weinig beton dat wel. zodat hun nagels beter zouden slijten. maar al bij al zitten ze hier in een paradijs. en ik ben iemand met groene vingers. imker. :duimop:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: poten met harde bruine (eelt)laag

Berichtdoor jantien » 15 mar 2019 20:22

Ik heb ook vele kippen met veren aan de poten.
En als je al weet in de december dat het dier problemen heeft hou je dat toch in de gaten, ook al wintert het?
Sorrie ik probeer jouw gedachtengang en je verhaal te begrijpen maar dat lukt me niet echt...

Marjanie
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019 15:51
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Beringen

Re: poten met harde bruine (eelt)laag

Berichtdoor Marjanie » 15 mar 2019 22:23

Hallo, je moet mijn gedachten gang niet begrijpen ik begrijp de jouwe ook niet. Je ken mij niet.
Ik ben allereerst op dit Forum om iets te leren en om te zien of ik eventueel geholpen kon worden.
Ik ben tot 2 maal toe naar de dierenarts geweest en spijtig heeft dit niet mogen baten.
Als ik naar mijn buurman had geluisterd dan had die de schop in zijn nek geslagen.
Waarom ontwikkeld de ene ziekte sneller bij die ene als bij de andere, ik ken genoeg kankers, MS of A.L.S. waarvan de ziekte sneller ontwikkeld, Waarom kan dat bij een kip dan niet?
Mensen met een zwaar ongeval of verbranding of pijnlijke ziekte worden waardig behandeld. Wel ik heb mijn best gedaan om hem een waardige behandeling te geven.
Telkens als ik hem zijn badje gaf en zijn poten zag was ik verdrietig want iedereen verteld dat kalkpoten snel te genezen was. voor mij niet dus.
Oordeel niet, je kent mij niet, je kwetst. Ja, ik heb (maar)een kip verloren en ja ook dat vind ik erg.
Ik wil iedereen bedanken die mij heeft helpen denken. :respekt: :roos:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: poten met harde bruine (eelt)laag

Berichtdoor jantien » 16 mar 2019 02:07

Ik ken jou inderdaad niet, dat klopt.
Jij kent mij niet..
Maar ik weet wel dat als je kip (haan of hen) kalkpoten heeft dat niet hoeft te resulteren in hetgeen wat jouw Tok tot op het laatst is overkomen.
Weinigen durven het hier voluit te zeggen, sorrie ik wel.
Je had dat dier in de gaten moeten houden, ook toen het begon te winteren en dat heb je schijnbaar onvoldoende gedaan.
Afgaande hetgeen wat je schreef was jouw DA ook niet helemaal capabel wat pluimvee betrof, dus dubbel pech .
Verder is een kip geen mens, dus die vergelijking moet je nooit maken..
Tip, zoek een goede DA met verstand van kippen (hoeft echt geen vogeldeskundige te zijn, meestal vindt je zo iemand wel in dorpen) en vraag daar om raad.

Marjanie
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019 15:51
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Beringen

Re: poten met harde bruine (eelt)laag

Berichtdoor Marjanie » 16 mar 2019 08:55

"Verder is een kip geen mens, dus die vergelijking moet je nooit maken"!!.
Ook een hele goede morgen. Elk levend wezen zou met respect moeten worden behandeld en het is niet aan mij om andere met de vinger te wijzen andere zijn daar goed in. Daarom dat veel niet in harmonie leeft. fijne dag no :daag: g.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: poten met harde bruine (eelt)laag

Berichtdoor Kip La La » 16 mar 2019 10:44

Alles lijkt wel gezegd en in onderling overleg gesloten.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten