Haan accepteert 1 kip niet

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Haan accepteert 1 kip niet

Berichtdoor danielb » 30 apr 2021 12:58

Pearlsofpassion schreef:
danielb schreef:haan een tijd apart zetten.
daarna de witte hen erbij.
dan de rest terug erbij zetten.


Ja, dat werkte hier tijdelijk.
Na een paar maand was het weer van dat.


en dan doe je dat nog maar eens opnieuw,maar dan wat langer apart houden.
tis proberen of blijven proberen of uiteindelijk 1 van de 2 weg doen of uiteindelijk 2 aparte delen maken met 2 toompjes of de haan of hen wegdoen.
tis maar net wat een mens uiteindelijk wilt.

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: Haan accepteert 1 kip niet

Berichtdoor Yoeshi » 30 apr 2021 15:03

Inderdaad want het is het 1 of het ander .... :gulzig:

Pearlsofpassion
Berichten: 4311
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Haan accepteert 1 kip niet

Berichtdoor Pearlsofpassion » 30 apr 2021 16:01

danielb schreef:
Pearlsofpassion schreef:
danielb schreef:haan een tijd apart zetten.
daarna de witte hen erbij.
dan de rest terug erbij zetten.


Ja, dat werkte hier tijdelijk.
Na een paar maand was het weer van dat.


en dan doe je dat nog maar eens opnieuw,maar dan wat langer apart houden.
tis proberen of blijven proberen of uiteindelijk 1 van de 2 weg doen of uiteindelijk 2 aparte delen maken met 2 toompjes of de haan of hen wegdoen.
tis maar net wat een mens uiteindelijk wilt.


En hoe lang dan?
Ik heb eerst de haan 2 weken apart gezet, dan de hen erbij, minstens 2 maand. Daarna pas terug bij de rest..
Begon gewoon na een tijdje opnieuw. Hij trad ze wel, dat dan weer wel. Terwijl hij de witte hennen bij ons niet aanviel maar ook niet trad..
Nou ja, hij is er niet meer. Heeft er in totaal 3 jaar mee samen geleefd en niets heeft echt verandering gebracht. Het was wel leefbaar.
Bij mij was het niet de kleur, wel het ras dat hem niet aanstond. Dat ze zo groot was zeker en grote lellen en kam heeft terwijl 'zijn ras' en de andere hennen heel kleine kammen hebben..
Heb er ooit een topic over geopend, of hij misschien haar voor een jonge haan aanzag. Maar daarna is hij haar dus gaan treden, dus dat kan het niet geweest zijn.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Haan accepteert 1 kip niet

Berichtdoor danielb » 04 mei 2021 22:07

hoe lang of hoe dikwijls je het probeert hangt af van hoe goed het uiteindelijk gaat of hoeveel geduld je hebt of wat je er eventueel voor over hebt om het te blijven proberen.
en of er verbetering komt of niet.
en hoe graag je beide dieren wilt bijhouden en ook samen houden.
maar in uw geval was het dan toch niet zo erg,want ze hebben 3 jaar samen geleefd.
en als het leefbaar is,dan is dat toch ook al een verbetering...???
maar als niets helpt en het niet leefbaar is voor de hen en je hebt in je ogen genoeg geprobeerd,dan is het oftewel de hen of haan wegdoen of gewoon apart in een toompje houden.

Pearlsofpassion
Berichten: 4311
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Haan accepteert 1 kip niet

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 mei 2021 00:27

Ja, het was altijd wel leefbaar. Maar haar kop was wel helemaal kaal gepikt.
In het begin trad hij haar ook niet, dat deed hij erna dan wel. Dus dat wees ook wel op verbetering. Maar echt ideaal werd het niet nee. Maar ik had me misrekend, ze hebben maar 2 jaar samen geleefd.
Het eerste halfjaar ging nog redelijk, toen werd het erg, dan een paar maand apart gehouden dus, dan een paar maand goed en dan dus weer een klein jaar dat het weer minder was. In de winter ging het altijd wat beter.
Gaf wel onrust dat de haan zo fel op haar reageerde. Ik denk dat zij daardoor net feller op de andere hennen deed en dat was voor de haan dan weer reden om haar weer op haar kop te geven.
Nu zit haar (ale hun beiden dus) zoon erbij en is het veel rustiger. Op stok gaan was vroeger een paar uur gerommel en veel lawaai en gepik en over en onder elkaar kruipen (om de pikken te ontwijken) en elkaar van de stok af duwen, al dan niet bewust.
Dat is nu volledig weg...
Dus blijkbaar zat de haan daar veel voor tussen.

Was het toch de juiste keuze om 1 van beide weg te doen...
Al is deze hen nu wel een echte bitch bij het eten. Ze is de enige legkip he (Australorp) . En ofwel heb ik gewoon altijd pech met m'n leghennen ofwel zijn dat gewoon bitchen naar de sierhennetjes. Soms neemt ze de zilverpatrijs cochin kriel zo bij haar nek vast en gaat ermee schudden zoals een hond aan een trektouw. Zonder lossen hé. Echt eng vind ik dat. En deze haan doet dan niets... :|
Gelukkig is de kleine er nog niet gewond van geraakt maar als de hen dat blijft doen, vrees ik dat ze ook in de pot gaat eindigen. :evil:
Ze is nu 3 jaar en het leggen loopt ook al serieus terug, en dat is tenslotte de reden dat ik haar erbij heb. Als ik nog eens legkippen wil, laat ik eieren uitbroeden, zien of dat beter gaat qua overeenkomen met de kleine hennetjes.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten