Kip aangevallen of vastgezeten? Hoe kan dit! Heftige foto

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip aangevallen of vastgezeten? Hoe kan dit! Heftige foto

Berichtdoor Pearlsofpassion » 14 aug 2021 17:58

Dat heb ik ook nooit tegengesproken. Maar dat wil niet zeggen dat je een dier moet vermoorden gewoon omdat het in je buurt komt.
En wat Disney ermee te maken heeft is me compleet een raadsel.
Ik ben bioloog, als ik aan de natuur denk heb ik daar geen gek beeld van. Ik weet hoe meedogenloos de natuur is. En dat de mens nog meedogenlozer is dan enig ander wezen. Ik ben er trots op dat ik daar niet aan mee doe. Ik vind niet dat ik als mens meer recht heb op deze planeet dan de dieren.
Dat wil nket zeggen dat ik geen dier op zo'n pijnloos mogelijke wijze kan doden, als daar een goede reden voor is. Dat een egel op je af komt, zeker als die duidelijk honger heeft (anders zou die de kip niet aanvallen), vind ik absoluut geen goede reden! :evil:
Ik blijf erbij dat ik dat geen normaal gedrag vind (als mens) . En ik ben blij dat de huidige generaties toch iets meer besef krijgen van de rechten en kwetsbaarheid van wilde dieren.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kip aangevallen of vastgezeten? Hoe kan dit! Heftige foto

Berichtdoor lnge » 14 aug 2021 21:26

Torinik schreef:
cochin schreef:Het moet niet gekker worden met de egel! Gisteravond zitten we bij het huis, buiten nog even te borrelen en rond 22 uur 45 komt die egel op ons af... :shock:
Niet bang niks! Is dit wel normaal allemaal??


Nee, dit is helemaal niet normaal. En dit in een woonwijk?! Wie dit normaal vindt, heeft zich laten bedotten door de disney-cultuur. Mijn excuses aan de sneeuwvlokjes, maar als een beest (wild dier) zo op me af komt zonder de minste schroom, stamp ik het ter plekke dood. Wet of geen wet, wil ik daar adamant aan toevoegen.


Je hebt duidelijk geen flauw idee wat er tegenwoordig met de egel aan de hand is. Een egel die dit gedrag vertoont kan ziek zijn of sterft gewoon van de honger. En die wordt dan zonder pardon doodgetrapt door jou. Wat mij betreft ben jij een ongelooflijke eikel! En een troll!
Ik wil je er even op wijzen dat wat jij hier plaatst in strijd is met 2 forumregels waarvoor je een ban kan krijgen.
Regel 4b en 5f, ga ze even lezen voor je nog verder doorgaat met je gebral!
https://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewt ... 21&t=20713

En betreft de herten en hondsdolheid; ik woon toevallig vlakbij de plek in Nederland waar dit speelt en ik bevind mij heel veel in de Amsterdamse Waterleidingduinen waar je letterlijk struikelt over de herten omdat ze niet voor je aan de kant gaan.
Hondsdol? Deze herten (en vossen) zijn opportunisten die weten dat er wat te halen valt. Ja helaas door toedoen van de mens. Dus tam gedrag maar hier niet door hondsdolheid.

Waarmee ik absoluut niet wil ontkennen dat een hert hondsdolheid kan hebben.

Torinik
Berichten: 193
Lid geworden op: 11 mei 2019 10:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Kip aangevallen of vastgezeten? Hoe kan dit! Heftige foto

Berichtdoor Torinik » 15 aug 2021 11:55

Staat er in die regels ook iets over mij een eikel en een trol noemen?
Waarschijnlijk niet, hè? Want sommigen zijn blijkbaar iets meer gelijk dan anderen! Nog zo'n ziekte van deze politiek correcte tijden waarin we leven.

Ik heb verder niks te brallen. Ik vond deze discussie bijzonder beschaafd gezien de meningen zover uit elkaar liggen. Van het ene extreme tot het andere. Ik ben blij dat ik mijn zegje heb kunnen doen en gedaan heb. Wie dit leest kan zelf zijn mening vormen, wetende dat er nog mensen zijn die de politiek correcte stierenstront durven te benoemen voor wat ze is. Aan het andere einde van het spectrum heb je mensen die zo dierminnend zijn dat het tot zelfdestructie leidt (niet dat ik vind dat dat laatste voor iemand hier op het forum opgaat). Al deze meningen samen geven een basis voor een ander om zijn eigen mening te vormen met voldoende elementen overheen het hele spectrum, zonder vast hoeven te zitten in dat politiek correcte straatje met dat bijhorende gevoel dat er iets niet helemaal klopt.

Je hoeft ook niet te dreigen met een ban. Als je me wil bannen, moet je dat gewoon doen. Daar ga ik echt niet van wakker liggen. Punt.



lnge schreef:Deze herten (en vossen) zijn opportunisten die weten dat er wat te halen valt. Ja helaas door toedoen van de mens. Dus tam gedrag maar hier niet door hondsdolheid.

Juist! Niet normaal, dus. Of met andere woorden: abnormaal gedrag, wat het punt was wat ik maakte.
Abnormaal door abnormale mensen. Bijvoorbeeld van die oenen die beren gaan voederen en dan zelf een maaltijdje worden. Op zich geen probleem mee (als je mentaal niet levensvatbaar bent, ben je niet levensvatbaar, dat is ook de natuur), en zo'n zaken worden subtiel uit het nieuws geweerd trouwens. Ware het niet dat als het een zwarte beer betreft deze nu de smaak te pakken heeft en mensen gaat zoeken als prooi. Zo worden nietsvermoedende, goede mensen en dieren het slachtoffer van de daden van enkele oenen die wat teveel disneyfilmpjes bekeken hebben.

Ik kom ook nog steeds veel buiten, en als ik op klaarlichte dag buiten het paarseizoen in de lente een haas tegen het lijf loop (iets dat de laatste tijd trouwens regelmatig voorvalt om één of andere reden), weet ik dat dat dier ziek is en wil ik het niet in mijn buurt. Normaal gedrag is ook dat het mij, zelfs ziek, uit de weg gaat. Als het te ziek is, kan het zijn dat het niet beweegt, maar op me af komen is compleet abnormaal. Dat was en is het hele punt van mijn kant in deze discussie.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kip aangevallen of vastgezeten? Hoe kan dit! Heftige foto

Berichtdoor lnge » 15 aug 2021 12:27

Iemand die dieren 'doodstampt' mag ik een eikel noemen, en van mij mag ieder ander hier dat ook! En je trollt, want je blijft maar doorgaan hè!
Ik citeer maar even voor je:
4b. HET OPZETTELIJK DODEN VAN (WILDE) DIEREN
Op dit forum zijn geen posts en/of discussies toegestaan over het doden van wilde (roof)dieren...

f. TROLLING
Trolling, het plaatsen van berichten om negatieve reacties te krijgen en lange discussies uit te lokken, is niet toegestaan. Trolltopics/berichten worden gesloten of verwijderd!
De plaatser van trollberichten kan hiervoor een ban krijgen.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip aangevallen of vastgezeten? Hoe kan dit! Heftige foto

Berichtdoor Pearlsofpassion » 15 aug 2021 18:02

Vroeger was het abnormaal. Tegenwoordig niet meer. En dat ligt volledig aan de mens!
Er is dus geen enkele reden om de dieren daarvoor te straffen, integendeel! Leer ermee leven. Tijden veranderen. En dieren worden steeds tammer en opportunistischer. Ze hebben nl geen keuze. Tis dat of doodgaan. Dat is het gevolg van deze wereld waarin ze leven en de mens die maar doorgaat. Het zal alleen maar erger worden. Dat is niet te stoppen. Dat is niet hun schuld! Er is dus ook geen enkele reden om dit zgn abnormaal gedrag aan te vallen en zelfs de dieren te doden als jouw soort zelf aan de basis ligt. Leer samenleven! Eindelijk!

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip aangevallen of vastgezeten? Hoe kan dit! Heftige foto

Berichtdoor Isabel » 15 aug 2021 18:38

Amen.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten