Mijten en/of luizen eten mijn vrouw op!

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Buitenbeestje
Berichten: 1504
Lid geworden op: 16 okt 2020 19:48
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijten en/of luizen eten mijn vrouw op!

Berichtdoor Buitenbeestje » 05 okt 2021 09:05

Heb misschien een tip: zelf word ik zomers regelmatig gestoken door knutten (piepkleine mugjes). Met name als wij lekker in de schaduw zitten onder de grote boom achterin de tuin. Nu smeer ik mijn armen in met uierzalf (met lanoline en calendula olie, staat op de tube). En wat denk je… helemaal geen last meer van die kleine krengen!

Zou zoiets ook niet helpen tegen die agressieve bloedluis? De uierzalf heeft ook nog eens een desinfecterende werking.
Het is maar een idee hoor, je vrouw kan het altijd proberen…

Pearlsofpassion
Berichten: 4360
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Mijten en/of luizen eten mijn vrouw op!

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 okt 2021 13:23

Ik vermoed dat het de calendula is dat het hem doet. Dat werkt ontsmettend, huidhelend en schrikt muggen af.
Geen idee of bloedluis zich erdoor laat tegenhouden. Maar ik vind het wel een leuk idee om te proberen.

Gebruikersavatar
PoolseKippen
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 sep 2021 17:02
Land: ZuidPolen
M/V: V
Locatie: Klodzko Dal

Re: Mijten en/of luizen eten mijn vrouw op!

Berichtdoor PoolseKippen » 05 okt 2021 16:45

Oh moeten ze nog steeds jouw vrouw hebben! :frown: :frown:
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar moet ze er niet een dokter naar laten kijken!


Sterkte, hoop dat de plaag snel over is!

Lieve groeten
Maria

Sofa
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 aug 2020 20:02
Land: Spanje
M/V: V

Re: Mijten en/of luizen eten mijn vrouw op!

Berichtdoor Sofa » 05 okt 2021 18:53

Ik zal morgen een pot uierzalf kopen, als ze dat hebben tenminste. Heb al opgezocht hoe dat in het Spaans heet. Zal tzt dan ook laten weten of dat geholpen heeft.

De dokter: ik denk niet dat hij of zij dan naar ons toekomt met een auto vol verdelgingsmiddelen. De oplossing van deze aandoening, om het maar zo te noemen, is heel simpel. Van die parasieten afkomen, dan is het probleem opgelost. (Een dierenarts ligt meer voor de hand .........)

Sofa
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 aug 2020 20:02
Land: Spanje
M/V: V

Re: Mijten en/of luizen eten mijn vrouw op!

Berichtdoor Sofa » 08 okt 2021 21:17

De uierzalf werkt! Het is geen wondermiddel maar de beten jeuken minder! Thanks for the tip!

Ikzelf heb al dagen geen beten meer maar ik blijf dan ook de grond (poep) wegharken en poeder de binnenkant van de hokken steeds opnieuw.

De plaag is nu wel over denk ik, mogelijk komen er nog wat eitje uit maar ik heb nu al vrij lang geen mijt meer gezien.

Probleem zouden de duiven kunnen zijn? Op dit moment gaan we naar ons werk al het nog half donker is en zetten dus het voer voor de kippen net voor vertrek buiten neer. Ik heb de afgelopen zondag gezien dat alle duiven van Alicante tot Athene daarvan op de hoogte zijn.

Oeps, krijg net de kriebels en jawel hoor, ze zitten weer op me!!!!!


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 7 gasten