Kip gewond wrs door haan update over zieke kip

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
mellinda
Berichten: 140
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:39
Land: Belgie
M/V: V

Kip gewond wrs door haan update over zieke kip

Berichtdoor mellinda » 20 jan 2023 21:35

Kleine update over de hen vorig topic.

Verrassende wending. Dingen zijn niet altijd wat ze lijken.
DA zei dat ze al bijna volledig opgeknapt was. Volledig mestonderzoek wees niks uit, geen wormen, negatief cocci. Maar toch leek het verhaal verdacht veel op cocci...

Ineens groot onderhoud tot zelfs nagels toe laten doen die schandalig lang waren, eentje moet volgens mij ondanks dat ik het iedere maand bijknipte verschillende CM's bedragen.

Maar nu: alarmbel afgegaan gisteren. Cochin en een Barnevelder, eerste met luchtbellen in haar oog, tweede met diarree, vandaag zelfs verdubbeld: ik dacht wacht nog een dagje af en neem desnoods de kip van vorig topic en nu die diarreekip mee zonder de stresscochin naar DA.

Ooit gelezen luchtbellen oog ofwel snot ofwel coccidose... De Barnevelder met diarree rook hetzelfde toen ik haar voor knuffel optilde als twee nu reeds dode dieren die ik 7j geleden van de eerste groep heb moeten afgeven vlak voor die gingen sterven al was het daar wel een salmonella. Time of the essence...

Resultaat: De Barnevelder krioelde van de cocci eitjes met aanzienlijk minder mest onder de microscoop, niet goed! Chance dat ze groot en stevig is...

Heb hele goede medicijnen die ik nog had van een vorige uitbraak een j geleden die ik mocht gebruiken. Ondanks het feit dat we het kot goed droog houden en iedere ochtend kop tot teen uitmesten Pech dat we het weer hebben...

Alle besmette dieren gaan leven owv zo vroeg erbij.

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten