Mank (Brahma) kuiken (trekt 1 poot op)
Re: Mank (Brahma) kuiken (trekt 1 poot op)
Ik zou er een hen van een maand of 4, 5 bij zetten. Inderdaad geen groot ras, al kunnen die kleintjes ook best fel zijn... 

-
- Land: Belgie
- M/V: V
Je zou ze ook 2 kunnen bij zetten. Zo heeft de nieuwe ook normaal gezelschap waarmee ze kan optrekken. Anders is de kans reeel dat dat nieuwe kipje de hele dag bij het manke kipje blijft hangen. En dat zou ik persoonlijk niet willen. Het moet ook voor het nieuwe kipje een waardevol leven zijn.
Als de nieuwe met 2 zijn kunnen ze samen optrekken maar wel samen met je manke kipje poetsen en slapen ed. Als je er een rustig ras bij zet, dat graag veel poetst heeft ze zo toch gezelschap. Brahma kriel of orpington oid. Cochin kriel durft pittig zijn, maar dat hangt ook van de lijn af heb ik de indruk.
Het is het belangrijkste dat er gezelschap is. Echt hartsvriendinnen is leuk maar niet noodzakelijk.
Als de nieuwe met 2 zijn kunnen ze samen optrekken maar wel samen met je manke kipje poetsen en slapen ed. Als je er een rustig ras bij zet, dat graag veel poetst heeft ze zo toch gezelschap. Brahma kriel of orpington oid. Cochin kriel durft pittig zijn, maar dat hangt ook van de lijn af heb ik de indruk.
Het is het belangrijkste dat er gezelschap is. Echt hartsvriendinnen is leuk maar niet noodzakelijk.
- jantien
- Land: nederland
- M/V: V
Ik zou er een volwassen brahma hen bijzetten, zeker geen haantje omdat die haar gaat treden en zij dat al helemaal niet kan hebben met haar ‘handicap’.
Heeft ze wel een beetje de ruimte in de ren? Dan is de 2e hen echt prima, zijn geen moeilijke dieren die brahma’s.
Heeft ze wel een beetje de ruimte in de ren? Dan is de 2e hen echt prima, zijn geen moeilijke dieren die brahma’s.
Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”