Inmiddels heb ik haar een apart verblijf gegeven en ongelooflijk genoeg is ze begonnen met eitjes leggen. Dit had ik echt niet verwacht, hartstikke leuk natuurlijk. Ze gaat zowel voor het ei leggen als 's avonds zelfstandig via het trappetje het nachthok in. Ze heeft altijd zin in iets lekkers en eet en drinkt dus goed.
Het andere kippenhok staat stijf tegen die van haar aan, ze hoort en ziet de andere 2 kippen dus altijd. Maar omdat deze loslopen wil ik haar niet 'out in the open' hebben. Vorige week heeft een loslopende hond mijn haan doodgebeten en hier ben ik nog steeds ziek van

Nu het volgende; deze hen (geen kuiken meer inmiddels) heeft een zachtaardig karakter; zou het haar goed doen als ik een kuiken bij haar plaats? Zodat ze niet zo alleen zit? Een kuiken moet sws afgeschermd worden totdat ze groot genoeg zijn immers. Ik kan ook een klein ras nemen zodat ze wellicht bij haar kan blijven (en dus niet los gaat lopen). Er is mij al een Australorp kriel haantje aangeboden van 8 weken, maar de haan (zijdehoen) die vorige week is doodgebeten begon haar steeds te dekken dus die heb ik bij haar weggehaald. Wat denken jullie?