Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
Wat een leuke mooie kippen! Ik vind dat helemaal niet erg dat ze niet kleurzuiver zijn. Als ze maar gezond zijn en goed met elkaar omgaan.
De twee Brahma's zitten nu tegen elkaar aan op stok. Hopelijk een voorbode voor de rest van de dag. Helaas moet ik werken en kan ik het niet in de gaten houden, wel af en toe op de camera's kijken. Maar ze hebben de hele tuin tot hun beschikking dus ik verwacht geen ernstige gevechten.
Laatste update van vandaag, ben nu nl. op het werk.
Nieuwe Brahma wordt weggejaagd door onze Brahma. Onze Brahma scharrelt 'alleen' door de tuin en de nieuwe kip rent dan weg en verstopt zich. Er was vanochtend geen toenadering te zien.
Is dit een kwestie van geduld? Of moet ik een interventie plegen? Kip weghalen, erbij doen etc.
Maar kan er dan wel toenadering komen? Ze hebben namelijk de ruimte om elkaar een dag lang niet te zien als ze willen. Nu zit de oude Brahma ook aan de andere kant van het huis en komt niet in contact met de nieuwe kip. Het lijkt er ook op dat de nieuwe kip 3-4 wk jonger is dan de oude kip.
Was twee kippen introduceren misschien toch beter, en is dit nog mogelijk als er geen verbetering is te zien over bijv een x aantal dagen?
Pearlsofpassion schreef:Komt wel goed. Maar kan wel een aantal dagen duren. Had je verwacht dat ze elkaar meteen zouden opzoeken? Dat is niet realistisch ze.
Vanochtend rennen en wild doen. Onze Brahma probeerde aansluiting te vinden bij de Australorps, dat ging niet. En toen ik thuis kwam was het jagen voorbij. Onze (eerste) Brahma loopt nu alleen nog maar samen met de nieuwe Brahma. De nieuwe Brahma durft nog niet zover van het nachthok weg te lopen en de oude blijft nu dus ook in de buurt. Dat ging snel goed :)
@pearlsofpassion. Viezigheid ja? Ik ga er eens goed naar kijken. De tijd zal het leren