Kip al 3 dagen lang in legnest

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Frederiekvo
Land: Nederland
M/V: V

Kip al 3 dagen lang in legnest

Berichtdoor Frederiekvo » 10 jun 2024 22:42

Goedeavond allemaal,
Sinds 3 dagen blijft een van mijn Lakenvelder hennen (1jaar oud) dag en nacht in het leghok, ik heb haar er niet uit zien komen, til dr soms op omdat ik het raar vind maar dan gaat ze weer snel terug het hok in. Bij andere kippen zou ik denken dat ze broeds zou zijn maar dat vraag ik me in dit geval toch af aangezien Lakenvelders zelden broeds zijn.

Iemand enig idee waar ze aan zou kunnen lijden?
Hoor het graag,
Mvg.

MilMol
Land: Hongarije

Re: Kip al 3 dagen lang in legnest

Berichtdoor MilMol » 10 jun 2024 23:20

Zelden broeds is niet nooit. Je kunt eens kijken wat ze doet wanneer je een ei voor haar neus neerlegt. Als ze het onder zich haalt en verder heel plat op het nest zit dan is ze toch echt broeds.

Frederiekvo

Berichtdoor Frederiekvo » 11 jun 2024 08:28

Bedankt voor deze tip

Evy Silkie
Land: Belgie

Berichtdoor Evy Silkie » 11 jun 2024 20:03

Je kan het ook zien als ze onder op de borst een kale plek hebben waar ze de pluimen uitgetrokken hebben.

Frederiekvo

Berichtdoor Frederiekvo » 12 jun 2024 08:30

MilMol schreef:Zelden broeds is niet nooit. Je kunt eens kijken wat ze doet wanneer je een ei voor haar neus neerlegt. Als ze het onder zich haalt en verder heel plat op het nest zit dan is ze toch echt broeds.

Ik hen dit getest, alleen ook mijn evt niet broedse kippen halen het ei onder haar neer :gutgut: :crazyeyes:

Frederiekvo

Berichtdoor Frederiekvo » 12 jun 2024 08:31

Evy Silkie schreef:Je kan het ook zien als ze onder op de borst een kale plek hebben waar ze de pluimen uitgetrokken hebben.

Dit valt me ook mee geen blote borst of dergelijke. Zou ze evt ziek kunnen zijn?

MilMol
Land: Hongarije

Berichtdoor MilMol » 12 jun 2024 10:12

Hoe zit ze op het nest? Als een kip dat een ei moet leggen, ineengedoken, als een uitgezakte pudding? Hoe reageert ze als je met je hand naar haar toe gaat? Ligt ze op eieren? Komt ze überhaupt van het nest af om wat te eten en te drinken?
Een foto van de dame terwijl ze op het nest zit zou helpen.

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 12 jun 2024 11:01

Filmpje zou nog duidelijker zijn en dan ook wanneer je haar even uit het nest haalt en filmt hoe ze loopt en hoe haar houding dan is.

Pearlsofpassion
Land: Belgie

Berichtdoor Pearlsofpassion » 12 jun 2024 14:08

Frederiekvo schreef:
Evy Silkie schreef:Je kan het ook zien als ze onder op de borst een kale plek hebben waar ze de pluimen uitgetrokken hebben.

Dit valt me ook mee geen blote borst of dergelijke. Zou ze evt ziek kunnen zijn?

Dat doen ze lang niet altijd.

Maar als ze broeds zijn lopen ze idd duidelijk te mopperen als je hen eraf haalt en laat rondlopen. Dat doen de meeste wel duidelijk. Al is dat ook niet altijd de hele tijd.

Frederiekvo

Berichtdoor Frederiekvo » 13 jun 2024 13:58

MilMol schreef:Hoe zit ze op het nest? Als een kip dat een ei moet leggen, ineengedoken, als een uitgezakte pudding? Hoe reageert ze als je met je hand naar haar toe gaat? Ligt ze op eieren? Komt ze überhaupt van het nest af om wat te eten en te drinken?
Een foto van de dame terwijl ze op het nest zit zou helpen.

af en toe vond ik het wel op een pudding lijken maar lang niet altijd ik zal een foto proberen mee te sturen maar weet niet of mij dat lukt. Als ik met mijn hand er naartoe ga dan doet ze niks klein geluidje makken maar dat is het wel. ze ligt op de eieren en heb haar wel van het nest af gezien. Afbeelding

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”