Mijn duiven

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Mijn duiven

Berichtdoor Ryanspets » 11 mei 2022 07:39

Ohh ik zie het nu. Ik las 'Zouden ze' ipv 'Zou ze', oepsie.

Dat is een leuk formaat Kip La La. Dan blijven d'r vleugels in elk geval een beetje geoefend (slechte vleugel of niet).

Voor Fee langs kwam had ik al kortstondig een paar pauwduifjes gehad, van iemand die ze niet meer wilde, toen ik ze ophaalde bleek dat ze altijd in een hokje hadden gezeten formaat woonkamervoliere, zonder vliegtijd te krijgen. Heb bij mij in de ren in het begin toen ook echt gemerkt dat ze zwakke vliegspieren hadden. Nou zijn pauwtjes niet echt supervliegers van zichzelf, maar dit was gewoon onnatuurlijk en sneu. Het is bij mij gelukkig wel zover bijgetrokken dat ze weer normaal in de ren konden vliegen, maar het waren al oudjes dus niet heel lang meer van ze kunnen genieten

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Mijn duiven

Berichtdoor Ryanspets » 11 mei 2022 17:42

:lol: we hebben er nog een bij, en wát voor een!

Gisteren een bericht op facebook van de lokale dierenambulance. sierduifje met alleen een kweekring gevonden. Ik dus reageren dat adhv ring waarschijnlijk geen baas opgespoord kan worden, en dat het een Nederlandse Helmduif betreft...ja je hoort het goed, een vrij schaars levend erfgoed ras. Nog een opmerking erbij dat 'ie toch wel gemist zal worden, ik zou zelf dolblij zijn met zoiets in mn cluppie erbij.

Krijg ik vandaag een privebericht van de voorzitster van de ambu-stichting; of ik geen opvang wil zijn voor 'm voor de verplichte 2 weken, en m bij geen meldende eigenaar wil houden... :gutgut:

kijk dat nou.... :ilove: natuurlijk mag 'ie blijven, en dan zoek ik er een rasgenoot vrouwtje bij
Afbeelding

frankip
Berichten: 2906
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Mijn duiven

Berichtdoor frankip » 13 mei 2022 20:31

Ik heb sinds een week ook een achtergebleven postduif in mijn parkietenvoliere. Toen ik de eigenaar belde zei hij dat ik m maar los moest laten . Toen ik zei dat de duif te verzwakt was, en nog niet kon vliegen ,werd me gevraagd of ik iemand kende die de duif de nek kon omdraaien, en anders werd ze wel gepakt door n roofvogel. Jullie snappen wel dat hij/zij nog hier zit. De voliere is 5.5 meter in het rond, en drie meter hoog. Dus hij kan bewegen. Ook met de parkieten gaat het goed.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Mijn duiven

Berichtdoor Pearlsofpassion » 14 mei 2022 00:29

Vreselijk he.
Dat mensen zo kunnen redeneren.

Klinkt trouwens al een heel mooie volière ! Die parkieten hebben maar geluk. Heerlijk vind ik dat, volières die wat groter zijn dan een kast zoals de meeste.

Ik heb het ooit wel gedaan. Een verloren duif gedood. Die was bij m'n zus tegen het raam gevlogen en 1 oog was compleet stuk. Waardoor het arme dier maar rondjes (naar het goede oog) bleef lopen ipv rechtdoor. Vliegen was er dus ook absoluut niet bij. Eten ging ook heel erg moeizaam, meer per toeval dan bewust.
Ontzettend zielig.
Ik heb nog overwogen hem bij m'n kippen te zetten maar ik had toch schrik dat ze hem zouden aanvallen. Ik kon me ook voorstellen dat hij veel pijn had. En dus heb ik er een eind aan gemaakt.
Ik kon gewoon geen beter alternatief verzinnen. Arm dier...

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Mijn duiven

Berichtdoor tuff cookie » 14 mei 2022 05:51

Heb je toch wel goed aan gedaan Pearl.

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Mijn duiven

Berichtdoor Ryanspets » 14 mei 2022 12:00

Soms is uit de lijden verlossen inderdaad de enige (diervriendelijkste) optie. Mensen in mijn omgeving weten dat ik 8 jaar op een vogelasiel gewerkt heb en ze bij mij terecht kunnen met gevonden dieren, dus hier komt regelmatig van alles tijdelijk in huis. Soms zijn ze gewoon echt te ver heen (vaak katslachtoffers) en zou proberen te laten herstellen alleen maar een stressvolle en pijnlijke aangelegenheid worden, met vaak ook nog weinig overlevingskans of kwaliteit van leven. Dan moet je je eigen gevoel en wensen opzij zetten en in het belang van het dier handelen.

On a happy note; logeetje doet het prima tussen mijn duiven, heeft zijn deel ren toegewezen gekregen en geniet volop van de zon na een aantal dagen binnenshuis (eerst bij vinder, toen bij de ambu, en 1 dag hier). Hij is ook de minst schichtige van het hele stel en houdt alles geinteresseerd in de gaten wat ik doe

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Mijn duiven

Berichtdoor Kip La La » 14 mei 2022 12:34

Dat is goed nieuws :duimop:

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Mijn duiven

Berichtdoor Ryanspets » 22 mei 2022 11:22

Nog 3 dagen wachttijd, en dan is Kappie officieel van ons, kan ik binnenkort op zoek naar een liefje voor hem.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Mijn duiven

Berichtdoor tuff cookie » 22 mei 2022 14:39

Nou, dat zal wel gaan lukken als je nu nog steeds niets hebt gehoord.

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Mijn duiven

Berichtdoor Ryanspets » 22 mei 2022 14:42

nou inderdaad. mij hoor je niet klagen dat 'ie kan blijven, maar blijf het wel vreemd vinden dat een levend erfgoed ras met kweeknummer niet gemist lijkt te worden.


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten