Het grote kwartel topic

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Siberianh » 07 jul 2015 05:51

Nee ze gaan niet na de slager dat doe ik, en denk eigenlijk iedereen wel die het doet zelf. Het werkt het zelfde als bij een kip. Is enkel wat kleiner allemaal.
De mannen worden als de hormonen beginnen op te spelen toch vervelend tegen elkaar. Al gaat het zonder enige vrouwelijke kwartels in de buurt wel redelijk goed.
Ik begon hier vorige week al tussen 2 kwartel jongen van toen 3 weken al wrijving te ontdekken. Toe verhuist een ruimer verblijf wat wel weer scheelde maar mocht het weer erger worden gaan ze apart van elkaar.

draaakje
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:56
Land:
M/V: V

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor draaakje » 08 jul 2015 21:51

Goed om te weten. Wellicht dat ik daar nog eens les in ga nemen zodat ik weet hoe dat moet :gutgut:
Wel eerlijk vlees dan, je weet zeker dat het beestje een goed leven heeft gehad..

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Kip La La » 21 dec 2015 17:33

Ik heb er onverwachts een haantje bij, uit de opvang.
Ik heb het hok even in tweeën gedeeld zodat ze wat aan elkaar kunnen wennen, morgen laat ik ze bij elkaar, ben heel benieuwd hoe dat gaat, ik hoop dat de twee dames blij met hem zijn (fingers crossed.)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Kip La La » 22 dec 2015 23:30

Wat ik hier al had gelezen maar niet aan had gedacht; het haantje is een kleine s :censuur:x maniak, vooralsnog zijn de dames niet erg van hem gecharmeerd; hij sleurt ze door het hok en ipv een beetje rondhangen op hun favoriete plekjes verstoppen ze zich nu voor hem.
Morgen nog wat extra plantjes (verstopplekjes) erbij zetten.
Mein got, het is altijd wat met die dieren. :geenidee:

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Siberianh » 23 dec 2015 18:52

Ja haantjes kunnen redelijk hun wil door drukken :) Echter de hennen kunnen ook wel wat hebben :) toch wel goed in de gaten houden dat het niet te erg word.
Hier zijn vanavond me 3 hennen en haan opgehaald, Ze zullen voortaan elders gaan wonen in een mooie ruime volière zo werd mij verzekerd door een vriendelijke oude baas.
Besloten ze weg te doen omdat het huidige verblijf moet wijken ivm een uitbouw van het huis. Echter zal een nieuw verblijf even moeten wachten tot na de verbouwingen. En ik ze niet in een klein hokje wilde stoppen zolang leek dit de mooiste oplossing. Al moet ik bekennen dat ik ze nu al mis :) Denk ook dat zodra hier alles weer af is er snel een hoekje gevonden moet worden.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Kip La La » 24 dec 2015 14:12

Oh dat is jammer siberianh, gaan we je dan moeten missen in het kwartel-topic?
De vrede is hier gelukkig weergekeerd in het kwartelhok, ze liggen nu rustig op kleine afstand van elkaar.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Kip La La » 25 dec 2015 13:23

:oops: Ik heb mijzelf een hennetje als kerstcadeautje gegeven.
Ze zat al sinds mei in de dierenwinkel, klein hokje natuurlijk, niets te doen, personen (personata's) die op d'r rug poepten.
Eerst laten acclimatiseren in een leegstaand kippenhok en vanmorgen bij de rest gezet.
Ze leek erg verheugd over het groenaanbod :-D en ik denk dat het wel goed zal gaan met de groep. :gulzig:

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Siberianh » 26 dec 2015 10:27

Ja blijf gerust hier nog wel kijken.
Hennen er bij is meestal niet zo'n probleem althans dat is mijn ervaring. Al heb ik dat probleem ook nog nooit gehad met kippen dus wellicht heb ik gewoon altijd geluk :)
Maar is in ieder geval fijn voor de hen dat ze nu ergens zit waar ze niet onder word gescheten :( Vind de keuze zo wie zo tikkie eng personata's met een kwartel :)

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Kip La La » 25 jan 2018 15:48

Sinds gisteren heb ik voor de eerste keer een Chinese dwergkwartelhen.
Ze is zo ieni mini! :ilove:
Tot het weer mooier wordt blijft ze nog binnen, en maar even bedenken of ze eventueel bij mijn Japanse kwartelhennetje kan? Of dat ik aan nog een Chineesje kom.
In elk geval zit ze er er nu netjes bij.
Afbeelding
Ik heb een nieuwe konijnenkooi gekocht, onvoorstelbaar wat mensen op MP nog durven te vragen voor een vollledig door urine uitgebleekt hok.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Kip La La » 10 feb 2018 10:58

Update over de kleine Tinky Winky; ik had haar kooi naast die van de twee Japanse kwartels gezet en ze was helemaal geobsedeerd door ze, stond steeds maar naar ze te loeren en vergat vlgs mij zelfs te eten.
Toen heb ik haar bij Mandarijntje gezet die gehandicapt is en haar daardoor zeker niet achterna kan zitten.
Dat ging goed, TW at en dronk maar bleef wel geobsedeerd door Valentijntje. :roll:
Via MP ben ik aan een tweede Chineesje gekomen die door haar oude groep enorm werd gepikt en hier kwam met een kaal en bebloed hoofdje.
Dus...die zit nu nog apart en Tinky Winky staat nu constant naar háár te loeren. :-)
Binnenkort mogen die twee bij elkaar en als de temperaturen het toelaten gaan ze met zijn allen naar hun buitenverblijf terug.
Afbeelding
Op de foto in de blauwe bak Mandarijntje rechts en Tinky links in de hoek.
Update: Tinkie Winkie & Inie Mini succesvol samengevoegd.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten