Vraag over verblijf kwartel

Loeke
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mar 2018 17:32
Land: Nederland
M/V: V

Vraag over verblijf kwartel

Berichtdoor Loeke » 18 mei 2018 18:38

Hallo

Ik heb 2 mannelijke kwartels. Aangezien ze ruzie maken wil ik ze apart gaan zetten met een paar vrouwelijke kwartels. Ze lopen op de bodem van onze volière. We hebben van twee volières 1 volière gemaakt. De volières zijn verbonden met een groot ruitachtig gat 1 meter boven de grond tot aa n de bovenkant van de volière. Kan ik de kwartels hierin apart zetten met ieder een paar meiden of zullen ze dan naar elkaar overvliegen?

Groetjes van
Loeke

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Vraag over verblijf wartel

Berichtdoor Kip La La » 18 mei 2018 19:54

Ik heb zelf mijn kwartels nooit ergens héen zien vliegen anders dan rechtomhoog.
Maar ja dat wil niet zeggen dat ze het ook niet zouden doen hè als ze het echt in hun bolletje krijgen. :denk:
Ik zou het graag van je horen als je het uitprobeert.

Oh ik ging er nu van uit dat je Japanners hebt maar is dat ook zo?

Loeke
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mar 2018 17:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Vraag over verblijf kwartel

Berichtdoor Loeke » 18 mei 2018 20:25

Jah ik heb japanners. Whoops vergeten erbij te zetten.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft gehad en mij een antwoord op deze vraag kan geven. Zo niet zal ik het gewoon uit moeten proberen en zal ik in een reactie zetten hoe het is gegaan :cool:

Murdoc156
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2017 09:40
Land: Nederland
M/V: M

Re: Vraag over verblijf kwartel

Berichtdoor Murdoc156 » 01 jun 2018 22:27

Volgens mij kunnen ze prima bij elkaar als er maar genoeg vrouwtjes bij zitten.
Afscheiding waar ze niet overheen kunnen springen (ongeveer een halve meter) zou goed genoeg moeten zijn. Ze vliegen alleen als ze schrikken, maar kunnen ondanks dat het grond dieren zijn (en volgens de literatuur bv geen trappertjes klimmen) best hoog springen.
Ik verwacht dat als je ze apart zet, ze meer gaan kraaien omdat ze dan elkaars vrouwtjes gaan lokken (maar hier heb ik geen ervaring mee)


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten