Komen kwarteltjes nog uit?

DeKwartels
Land: Nederland
M/V: V

Komen kwarteltjes nog uit?

Berichtdoor DeKwartels » 06 okt 2020 07:13

Hoi ik heb nu celadon Japanse kwartel eieren in de bm alleen 2 dagen geleden zouden ze moeten uitkomen ( ze zaten eerst onder de kip maar dat ging niet want die is 2 keer op een ei gaan staan) het ei dat de kip helemaal kapot heeft gemaakt zat een kuikentje in die het ei normaal al zou hebben aangepikt alleen door de kip die de scheel voor de helft had verwijderd lukte dat niet .Ei snel in de bm gedaan met de andere kijk ik net zie ik dat het kuiken niet meer leeft . Nu is de vraag komen die andere eieren nog uit? Ik had gisteren nog even geschouwd om te kijken of ze nog leefde een van de eieren is helemaal zwart van binnen en soms zie je een zwart puntje door de luchtkamer. Ik weet niet wat in moet doen om de kuikens eerder te laten uitkomen.

tuff cookie
Land: nederland

Re: Komen kwarteltjes nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 06 okt 2020 07:54

Ik denk gewoon nog afwachten. Wel zorgen dat de vochtigheid juist is en de temperatuur.

DeKwartels

Berichtdoor DeKwartels » 06 okt 2020 20:24

tuff cookie schreef:Ik denk gewoon nog afwachten. Wel zorgen dat de vochtigheid juist is en de temperatuur.

Ik ging net kijken blijkt er een aangepikt te zijn ik hou je op de hoogte

tuff cookie

Berichtdoor tuff cookie » 06 okt 2020 20:39

:gulzig:
Nu vooral de broedmachine niet meer openen in verband met vochtverlies en verdrogen van de vliezen.

DeKwartels

Berichtdoor DeKwartels » 08 okt 2020 10:31

tuff cookie schreef::gulzig:
Nu vooral de broedmachine niet meer openen in verband met vochtverlies en verdrogen van de vliezen.

Dat doe ik alleen het kuiken lijkt wel verkeerd uit te komen wat hij/zij doet is alleen maar de spieren spannen maar toch is er al een redelijk groot gat. Er zijn er nu trouwens nog twee aangepikt

tuff cookie

Berichtdoor tuff cookie » 08 okt 2020 11:16

Toch niet openen want dan verdrogen de 2 aangepikte eitjes en plakken ze vast in de schaal.

Pearlsofpassion
Land: Belgie

Berichtdoor Pearlsofpassion » 08 okt 2020 11:55

Kan je een foto nemen zonder de broedmachine te openen? Misschien valt er dan wat meer over te zeggen...

DeKwartels

Berichtdoor DeKwartels » 09 okt 2020 16:54

Het kuiken is er alleen hij doet erg raar valt vaak om en blijft dan liggen en doezelt in slaap wanneer hij even heeft gelopen ik maak me erge zorgen kan iemand zeggen wat ik moet doen om dit goed te krijgen

DeKwartels

Berichtdoor DeKwartels » 09 okt 2020 16:59

Eet en drinkt nog niet want hij is pas een dag de poten zijn gekruld wat niet hoort. Zijn ontlasting is goed maar hij heeft wel een stukje darm uitsteken.

tuff cookie

Berichtdoor tuff cookie » 09 okt 2020 20:17

Het kuiken moet denk ik wat langer bijkomen van het uitkomen. Rustig de tijd geven is het enige wat je kunt doen.

Terug naar “Kwartels”