Nieuwe kwartel

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Nieuwe kwartel

Berichtdoor DeKwartels » 09 nov 2020 15:56

Van de zomer ging een van mijn kwartels dood aan marek. Ik heb de andere kwartels laten testen maar die hebben niks. Nu word het hennentje de hele tijd achter na gezeten door het haantje dus nam ik er een nieuw hennentje bij. Mijn probleem is dat mijn hen die ik al had mijn nieuwe hen de hele tijd achter na zit en haar probeert te pikken het ziet er zo sneu uit. Wat moet ik doen dat het wel goed gaat tussen de kwartels?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor Kip La La » 09 nov 2020 16:03

Ik zet altijd een klein rennetje (bovenkant van een vogelkooi) in de ren, compleet met voer-en drinkbak.
Dan kunnen ze elkaar zien maar niet vechten.
Als de nieuwe nog heel jong is word ie ook niet direct geaccepteerd.

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor DeKwartels » 09 nov 2020 16:17

Dankjewel dit ga ik zeker proberen. ik las op een ander forum dat ze elkaar dood pikken klopt dat?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor Kip La La » 09 nov 2020 16:46

Dat geloof ik best.

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor DeKwartels » 07 mar 2021 10:19

Hoi, gelukkig gaat het goed tussen de kwartels . Maar vandaag trof ik de nieuwe hen aan op het nest met daar onder een stuk of tien warme eieren!!! Ik ben meteen weg gegaan en heb de haan en de andere hen apart gezet. Heeft iemand ervaring met broedende Japanse kwartels?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor Kip La La » 07 mar 2021 10:58

Wel met Californische en Chinese.
Als je kuikens wilt haar met rust laten, inderdaad zorgen dat er niet meer eieren bijgelegd kunnen worden.
Voorzien in eten en drinken.
Opzoeken hoelang het gaat duren voordat er uit kunnen komen.
Voer en drinkbakjes echt mee opletten, ik had een vrijwel plat schaaltje staan maar die beestjes gaan terwijl z e eigenlijk nog niet echt kunnen lopen toch door het hok heen schuiven en komen zelf niet makkelijk uit zo’n schaaltje.
Het lijkt of ze invalide zijn, laat ze echter maar met rust, ze zijn te klein om iets mee te doen en met een paar dagen sprinten ze als een speer.
Mijn Chinese hield op met broeden toen er drie kuikens uit waren gekomen, de rest liet ze liggen.
De kuikens zijn echt ienieminie en kunnen door fijn gaas vallen en dan natuurlijk niet terug, je kunt als het nodig is het best een strook langs het gaas maken om dat te voorkomen.

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor DeKwartels » 07 mar 2021 12:53

Erg bedankt voor uw reactie!! Ze zit nu heel schattig aan haar nest te werken :ilove: .

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor DeKwartels » 12 mar 2021 12:04

Ze zit nog steeds!! Ze zit vanaf vandaag al 5 dagen nu maar hopen dat ze blijft zitten. Ze komt ongeveer 5 keer 2 minuten van het nest om te eten en te drinken. Nu stormt heel erg bij mij en gaat ze nog minder van het nest af. Maar dat lijkt mij persoonlijk niet heel erg want er licht voer en water voor haar nest dus kan ze zittend eten. Elke keer als ze eet roept ze haar ongeboren kuikens :ilove:

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor DeKwartels » 24 mar 2021 07:13

Vandaag zijn de kuikens uitgerekend maar ik zie/hoor nog niks dus dat word afwachten.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Nieuwe kwartel

Berichtdoor Kip La La » 24 mar 2021 08:33

Spannend joh! :-D


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten