HELP!! Jonge Japanse kwartel heel erg ziek!

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP!! Jonge Japanse kwartel heel erg ziek!

Berichtdoor DeKwartels » 19 aug 2021 11:30

Helaas heeft het kwartel kuiken het niet gered…. Ik ging met mijn moeder uit eten toen mijn vader me belde ( ik woon nog bij mijn ouders dus zelf rijden naar de kliniek was geen optie vanwege dat ik nog geen rijbewijs heb) hij zei dat de kwartel het niet heeft gered ik heb er alles aan gedaan maar toch is het niet gelukt. Vorige week had ik mijn 2 overgebleven kwartels een groot nieuw hok gegeven in de buurt van het water (ik woon aan het water) wat blijkbaar niet zo’n goed idee was. Het begon er mee dat een van mijn kwartels een raar wondje had op haar hooft ik dacht dat ze werd aangevallen door de andere kwartel dus ik heb het behandeld. Later zat er een raar gat onder het hek dus ik heb dat dicht gegooid en veder niks mee gedaan. Toen ik gisterochtend mijn kwartels ging voeren zag ik dat er een gat in het houten deurtje was gemaakt van het huisje waar ik ze ‘s avonds in opsluit. Ik zag dat het hok vol met veren lag en kon maar 1 van de 2 kwartels vinden. Na een uur lang gezocht te hebben vond ik de andere dood achter het hok hele maal kaal geplukt en je kon haar ingewanden zien. Nam de laatste kwartel mee naar binnen om te genezen van de wond op haar buik. Mijn ouders hebben besloten dat we haar weg doen een geen kwartels er meer bij mogen.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP!! Jonge Japanse kwartel heel erg ziek!

Berichtdoor Isabel » 19 aug 2021 12:24

Hoe ziet de wond er uit? Want anders zou ik de kwartel voor de zekerheid laten onderzoeken door een dierenarts met verstand van vogels.

En waar brengen jouw ouders de kwartel, hopelijk na herstel, naar toe?

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP!! Jonge Japanse kwartel heel erg ziek!

Berichtdoor DeKwartels » 21 aug 2021 13:15

Isabel schreef:Hoe ziet de wond er uit? Want anders zou ik de kwartel voor de zekerheid laten onderzoeken door een dierenarts met verstand van vogels.

En waar brengen jouw ouders de kwartel, hopelijk na herstel, naar toe?

De wond is gelukkig bijna helemaal geheeld het ziet er beter uit en ze eet en drinkt goed. Mijn ouders willen haar naar iemand brengen waar ze een volière hebben maar nog geen andere kwartels.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP!! Jonge Japanse kwartel heel erg ziek!

Berichtdoor Isabel » 22 aug 2021 15:02

Fijn dat het goed gaat! :duimop:

Zou fijn zijn als de kwartel op het nieuwe plekje gezelschap van een andere kwartel krijgt. :-)

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22991
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: HELP!! Jonge Japanse kwartel heel erg ziek!

Berichtdoor Kip La La » 23 aug 2021 11:25

Ik heb eens een chinese dwergkwartel overgenomen van iemand.
Die was gepikt tot ze een gat in haar koppie had waardoor je zo naar binnen keek.
In mijn groepje kwartels werd ze wel geaccepteerd.
Ze heeft nog heel lang met een tonsuurtje rondgelopen (monnikskapsel) en een lang leven geleid.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten