minder eitjes

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
lloyd
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 aug 2007 01:43
Land:
M/V: V
Locatie: winterswijk

minder eitjes

Berichtdoor lloyd » 11 mei 2008 19:39

Sins 3 dagen heb ik van 8 hennen maar 3 2 4 eitjes zouhet aan het warme weer kunnen liggen ik heb gisteren gekeken of ik bloed luis had in het hok ,en ik heb de hennen gecontroleerd of evt luis maar ik heb niks kunnen vinden zou het dan echt aan het warme weer liggen dat ze minder gaan leggen. bvd voor evt andwoorden

kippenboerje
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 apr 2008 07:51
Land:
M/V: V
Locatie: braamt en schouwen duiveland

Berichtdoor kippenboerje » 12 mei 2008 08:50

nee hoor dat komt niet door het warme weer 3 tot 4 eieren per dag voor 8 wyandottes klopt wel hoor ze legeen maar 150 eieren per jaar

Gebruikersavatar
svdb
Berichten: 300
Lid geworden op: 15 jul 2007 09:25
Land:
M/V: V
Locatie: Barneveld

Berichtdoor svdb » 12 mei 2008 09:24

Ja inderdaad, hier legt mijn wyandotte kriel ook om de dag een eitje. En soms legt ze er wel gewoon 3 dagen achter elkaar een eitjes en dan weer een dag niet en dan weer een paar dagen achter elkaar. Dus het verschilt een beetje.

Sander

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 12 mei 2008 10:48

kippen die niet al te veel eieren leggen, die hebben toch een beetje de neiging om minder te gaan leggen als het warm is zoals nu, niet dat ze stoppen, maar heb hier opeens een aardige terugval, van de eierleg.

en hen heeft in ingebouwde thermometer, en weet wanneer het 27 graden is, ze heeft deze thermometer, omdat op die temperatuur, haar eitjes, in werking komen, het groeiproces begint dan, dus het lijkt mij heel logisch, dat als het te warm is, ze niet zo snel aan een legsyclus zal beginnen, en even wacht tot de temperatuur beter is,

en dan ligt het ook natuurlijk aan de temperatuur in je hok. ;)


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 8 gasten