Broedse Kip gaat steeds op leeg nest ztten.

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Broedse Kip gaat steeds op leeg nest ztten.

Berichtdoor hami » 13 mei 2008 16:42

Hoi allemaal, ook ik ben de trotse bezitter van een broedse brahma kip, ze zit er prima op en doet het goed alleen heeft ze een minpuntje, als ze even haar pootjes wil strekken en uit het hok wegloopt dan gaat ze best lang van haar nest af vindt ik. Wat is normaal? Dan nog een andere vraag, als ze dan het hok weer in gaat gaat ze in de meeste gevallen op het verkeerde nest zitten als ik er dan geen erg in heb dan liggen ide eitjes nog langer zonder warmte, hoe kan ik haar gewoon steeds op het zelfde nest terug laten gaan.
Hok is open omdat de andere dames ook hun ei kwijt moeten. ( alhoewel die de laatste week niet zo geweldig meer leggen, komt dat door de broedse kip?)
Allemaal vragen vragen en nog eens vragen maar we hebben ze nu net een jaar dus vandaar al die vragen.


groetjes Hami

Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Berichtdoor Kareltje » 13 mei 2008 16:46

broedse hen apart gaan zetten ;)

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Berichtdoor hami » 13 mei 2008 17:02

OKe bedankt zal ik dan proberen, heb alleen nog geen idee hoe en waar maar moeten dat straks maar eens gaan bekijken dan.In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Berichtdoor Kareltje » 13 mei 2008 17:32

mijn brahma hen zit in een apart hokje met rennetje.
een heleboel gebruiken een konijnehok, z'n buitenhok soms voor een prikkie op MP te koop.
tussen schot er uit halen en walla een plek om te broeden en een stuk om te huppelen niet veel, maar anders een rennetje er om heen maken zodat ze niet terug kan naar de andere groep om daar weer verder te gaan zitten.
veel succes.

Gebruikersavatar
Jordyy
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 okt 2007 16:35
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Berichtdoor Jordyy » 13 mei 2008 19:15

Normaal als een broeds hennetje van het nest afgaat gaat ze ongeveer 10 minuten tot een half uur.

Maar dit kan wel uitlopen..

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Lieve » 13 mei 2008 20:00

Hier gaat ze ook best lang van het nest :roll: Maar met dit warme weer koelen de eitjes niet zo snel af, dus het zal wel in orde zijn zeker...

Wij hebben een tussenschot gezet en een extra ingang gemaakt (zie fotootjes in onderschrift [voorlaatste foto op p5]).
De andere kippen kunnen hun gewone weg blijven volgen en de broedse kip heeft haar eigen uitgang naar haar eigen deel van de ren. Zo zit ze volledig appart. :-D

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Berichtdoor hami » 14 mei 2008 13:29

Oke dank jullie wel voor jullie tips ga het zeker proberen!!!

Hou jullie op de hoogte als we kuikentjes hebben ( of niet :( )


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten