Sproet heeft het overgenomen*update dag 25*er zijn er 3!

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Berichtdoor kippenvrouwtje » 30 mei 2008 11:52

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :dansje: :halloo: :new-bday:
Hoera wat een feestdag !!!!!!! wij komen net thuis van uit het ziekenhuis , en voordat ik naar de W.c. ging eerst de p.c aan en ja hoor 2 peet kindjes geboren , wat een belevenis hé ik moet even stoppen ! er zit een vrachtwagen tegen onze nieuwe auto aan dus dat zal wel formulieren in vullen worden tot straks :cry:

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 30 mei 2008 11:56

Oh jee Kippenvrouwtje toch :( die vrachtwagenchauffeur schrok natuurlijk van dat gejuich :mrgreen: .
Ik hoop maar dat het meevalt voor jullie :?
Jullie ook gefeliciteerd met de eerste petekuikjes :cancan:

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 30 mei 2008 12:01

Hannelore schreef::new-bday:

Gelukkig is alles ook goed gekomen met Pluis.

Zelf heb ik dinsdag 5 eitjes onder mijn zijdehoen gelegd :oops: . Dit omdat ze koppig broeds bleef. Eigenlijk was het niet meer de bedoeling, omdat we al reeds een kip met kuikens hebben en nog eens kuikens van de bm. En een bm vol moet eitjes.


Toe maar, een ware kuikeninvasie straks :lol:
Succes hoor! :-D

Gebruikersavatar
de klubkraaiers
Berichten: 1299
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:26
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Nazareth
Contacteer:

Berichtdoor de klubkraaiers » 30 mei 2008 12:43

gefeliciteerd alvast maar hopelijk komen er nog bij. :lol:

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Berichtdoor kippenvrouwtje » 30 mei 2008 12:53

:halloo: Daar zijn we weer !!!! Ja die chauffeur hoorde ons dansen , is dat zo gek als er toch nog kuikentjes gekomen zijn , wij zijn zo blij met jullie dropjes , :geenidee: maar ik had nog geen idéé wat er buiten stond te gebeuren , maar alles valt mee hoor de schade is beperkt gebleven , de rekening gaat naar een glas bedrijf , die wilde geen formulier vanwege noclaim, dus nog even afwachten , maar het ziet er niet ernstig uit , en ja we hebben hem nog niet zo lang , en is helemaal nieuw , maar is maar materiaal , wij zijn niet moeilijk hoor , door dit alles zijn de kuikens op de tweede plaats gekomen bahhhhhhh, en ik was zo benieuwd , je zult het zien als het straks een beetje gezakt is ben ik weer de oude hoor !!! geniet lekker van die schatjes , ook zag ik dat pluis weer bij haar vriendinnetjes gevoegd is, en dat mispuntje apart zit ! nu Birgit je doet het :duimop: zo niemand zal jou kunnen verbeteren , we zijn trots op zo,n kippen vriendin :handzwaai: :roos: en deze is voor jou en sproet en dan nog een voor pluis :roos: :roos: die heeft tenslotte de meeste tijd op het nest gezeten ;) groeten ook van het kippen mannetje

Gebruikersavatar
AnjaR
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:25
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor AnjaR » 30 mei 2008 14:51

:cheer: gefeliciteerd !! :cheer:

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 30 mei 2008 15:02

Gelukkig dat het achteraf mee viel kippenvrouwtje :-D en dat er alleen materiele schade is,die is tenslotte te vervangen.
Bedankt nog voor jullie enthousiasme en lieve felicitaties :duimop: .
Groetjes van een dolgelukkige en apetrotse ''kuikenoma'' :lol:

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 30 mei 2008 15:03

AnjaR schreef::cheer: gefeliciteerd !! :cheer:


Dank je Anja :-D .
Hoe is het nu met je dames?

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 30 mei 2008 15:11

Even een kleine update tussendoor:
Er zijn al 4 kuikens uitgekomen :-D ,waarvan èèntje het helaas niet heeft gered :( èèn eitje ligt er nu dus nog,het is nog niet aangepikt maar ik laat het nog wel liggen(dit is het grootste ei dus misschien duurt het dan wat langer? geen idee).
Maar er zijn in elk geval al 3 gezonde kuikens :yes2: en dat is eigenlijk al meer dan waar ik op gehoopt had nadat de eitjes 2 keer zo afgekoeld waren.
Foto's zijn toch nog gelukt, die zet ik in het foto-topic :lol: .

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Berichtdoor kippenvrouwtje » 30 mei 2008 17:14

Graag gedaan hoor , we zijn net thuis van onze fietstocht en keken gelijk weer naar jou berichten , jammer dat er eentje het niet kon halen , maar eerlijk gezegd dachten wij nadat er met pluis iets mis ging er niets van terecht zou komen , maar je ziet dat het niet zo gauw verkeerd gaat , en dat laatste ei kan makkelijk nog uit komen hoor , morgen gaan bij ons zoals het er nu uit ziet eitjes onder de kip van de buurtjes , die lijkt sprekent op elise ( zusje ) dus allemaal ronde eitjes en dan afwachten , dit kwamen we van middag tegen tijdens onze tocht
Afbeelding
En dan smelt je toch, het is een gansje ;)


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten