Sproet heeft het overgenomen*update dag 25*er zijn er 3!

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Eva
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 aug 2003 10:26
Land:
M/V: V
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Eva » 30 mei 2008 19:02

malle molen schreef:Even een kleine update tussendoor:
Er zijn al 4 kuikens uitgekomen :-D ,waarvan èèntje het helaas niet heeft gered :( èèn eitje ligt er nu dus nog,het is nog niet aangepikt maar ik laat het nog wel liggen(dit is het grootste ei dus misschien duurt het dan wat langer? geen idee).
Maar er zijn in elk geval al 3 gezonde kuikens :yes2: en dat is eigenlijk al meer dan waar ik op gehoopt had nadat de eitjes 2 keer zo afgekoeld waren.
Foto's zijn toch nog gelukt, die zet ik in het foto-topic :lol: .


:new-bday: Ik heb heerlijk meegenoten van al jullie verhalen!

Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Berichtdoor Kareltje » 30 mei 2008 19:04

en misschien heb je nog veel geluk en zijn het allen hennen.
er wordt wel eens gezegt dat haantje hier door sterven door dat de eitjes te veel of te lang afkoelen. of dit waar is weet ik niet.
maar weet wel dat vorig jaar mijn hen niet zo goed gebroed had als dat ze nu doet [2e hen die nu zit te broeden] en toen had ik alleen hennen.

Gebruikersavatar
AnjaR
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:25
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor AnjaR » 30 mei 2008 19:57

malle molen schreef:
AnjaR schreef::cheer: gefeliciteerd !! :cheer:


Dank je Anja :-D .
Hoe is het nu met je dames?


Het gaat eigenlijk weer heel goed. Ze hebben hem de eerste week echt heel erg gemist, maar de afgelopen week zijn ze weer steeds meer zichzelf geworden. Één hen had voor de haan erbij kwam al wat hanen trekjes en die begint de boel nu ook weer te regelen. Ze kukelt er ook weer vrolijk op los :lol: .

Nog steeds vind ik het een gek gezicht, zonder haan, maar de hennen zijn al weer door met belangrijkere dingen :?

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Berichtdoor jo-corine » 30 mei 2008 20:02

Gefeliciteerd. :-D

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 31 mei 2008 06:59

kippenvrouwtje schreef:Graag gedaan hoor , we zijn net thuis van onze fietstocht en keken gelijk weer naar jou berichten , jammer dat er eentje het niet kon halen , maar eerlijk gezegd dachten wij nadat er met pluis iets mis ging er niets van terecht zou komen , maar je ziet dat het niet zo gauw verkeerd gaat , en dat laatste ei kan makkelijk nog uit komen hoor , morgen gaan bij ons zoals het er nu uit ziet eitjes onder de kip van de buurtjes , die lijkt sprekent op elise ( zusje ) dus allemaal ronde eitjes en dan afwachten , dit kwamen we van middag tegen tijdens onze tocht
Afbeelding
En dan smelt je toch, het is een gansje ;)


Goedemorgen Kippenvrouwtje :-D
Aan de ene kant had ik er ook een hard hoofd in hoor of het nog wel zou lukken met de eitjes,maar ik ben behoorlijk positief ingesteld dus dacht ik aan de andere kant... èèntje komt er vast wel uit :-D .
Jullie gaan weer spannende weken tegemoet met het zusje van Elise :-D ik zal duimen dat jullie geluk (èn gelijk) hebben met de ronde eitjes ;) .
Die foto is zò lief :hartje: echt een schatje (nou ja ok...2 schatjes dan :lol: ).

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 31 mei 2008 07:10

AnjaR schreef:
Het gaat eigenlijk weer heel goed. Ze hebben hem de eerste week echt heel erg gemist, maar de afgelopen week zijn ze weer steeds meer zichzelf geworden. Één hen had voor de haan erbij kwam al wat hanen trekjes en die begint de boel nu ook weer te regelen. Ze kukelt er ook weer vrolijk op los .

Nog steeds vind ik het een gek gezicht, zonder haan, maar de hennen zijn al weer door met belangrijkere dingen


Goh, dan kun je toch zien hoe snel dieren weer hersteld zijn.
Wat grappig dat die hen de hanenrol heeft overgenomen :lol: .
En wie weet....neem je toch weer een keer een haan erbij (ik zou het ook heel vreemd vinden als hier ineens geen haan meer bij zou lopen :? )
Maar het belangrijkste is toch dat de dames weer ok zijn :-D

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Berichtdoor kippenvrouwtje » 31 mei 2008 07:24

Ja dat kun je wel zeggen , het zijn 2 schatjes, mijn man zegt net , als hij slaapt , maar nee hoor daar protesteer ik tegen , we doen alles samen , en we genieten er heel veel van , is het grote ei ook al in beweging ? en ja er is hier weer een nieuwe start gemaakt met nieuwe eitjes , echt een test , we zijn op de fiets nog ronde eitjes wezen halen bij degene die dat ook uit getest hadden , eerst een mail gedaan of zij ronde wilde bewaren en gisteren middag op wezen halen , het is uitsluitend een test , en als het niet uitkomt dan leggen wij ons er bij neer en mogen ze ons uitlachen en lachen wij mee !!!En bij hen waren 2 gansjes geboren , ze hadden langs de sloot kant eitjes weg gehaald, omdat ganzen zo waakzaam zijn wilde zij ze zo graag hebben en het broeden is goed gelukt, ik zet er nog een foto bij van de 2
Afbeelding
Afbeelding
En die bloemen stonden rond hun huis en je snapt het al , ik kon het weer niet laten om daar een foto van te maken , kamera is mijn bijbel :foto:
:whoea: :lachrol: Je ziet het , ogen open en al weer in top vorm , nou ja topvorm :wizzle:

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 31 mei 2008 07:36

:lol: Jullie hebben ook iedere keer weer geluk he,overal waar jullie komen is weer wat leuks geboren :cool: .
Mooie foto's hoor,een mooi begin van de dag :zon:.
Het laatste ei dat moet ik straks even kontroleren,zodra er nieuws is meld ik mij weer :lol:

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 31 mei 2008 09:51

Leuk nieuws Birgit, dat ze maar gauw rondscharrelen ! Zo kunnen we ook meegenieten van de foto's.

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Berichtdoor kippenvrouwtje » 31 mei 2008 09:55

:halloo: Daar heb ik een neus voor !!!!! :schater: :whoea:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten