21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
NvB
Berichten: 761
Lid geworden op: 12 okt 2007 18:08
Land: Belgie
M/V: M

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor NvB » 15 jun 2008 11:01

NielsVDB schreef:Ze zei gisteren... het kan dus nog zijn voor dat ze dit advies gekregen gehad! Zoals ze zeggen in BE; Je bent ontschuldig tot het tegendeel bewezen is :-)

Ik hoop natuurlijk wel dat het zo was, anders vind ik het heel dom! :roll:


Het was dus. Dus opletten voor we gaan beschuldigen! En misschien in het vervolg iets beter formuleren Angela ;)
Ik hoop dat het goed komt met je kip!

Gebruikersavatar
jan-Hessel
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jan 2008 13:45
Land:
M/V: V
Locatie: Willemsoord

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor jan-Hessel » 15 jun 2008 14:47

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje dom, als je voor de tweede keer weer zelf een gaatje in het ei maakt, terwijl iedereen hier verteld dat je het niet moet doen.
Hiermee verklein je de kans op een goede uitkomst.
Je moet gewoon de natuur zijn gang laten gaan, dan komt het vaak goed, en als het dan toch niet uitkomt, is het kuiken niet sterk genoeg om te leven, dan is er iets mis mee, Zie het uitkomen van eeen ei maar als een eerste levens test. Als dat niet lukt is het kuiken niet goed ontwikkeld en selecteerd de natuur het zelf uit.
Komt misschien hard bij je over, maar zo zie ik het.

Gebruikersavatar
Majo
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:49
Land:
M/V: V

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor Majo » 15 jun 2008 16:43

Fijn te lezen dat mannen ook blond kunnen zijn..... :shock: :lol:
Majo

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor cetinel » 16 jun 2008 08:08

eu ja,zelfs ik heb ondertussen door dat ze niet alter nog een eike heeft "geprikt" en dat ze dat dus best niet kan doen zal ze onderhand ook wel al snappen denk ik :puh2:

Hannelore
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:42
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Wevelgem

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor Hannelore » 16 jun 2008 08:52

Sorry, sorry, sorry

Ik heb het dus verkeerd verstaan :oops:

Hopelijk komt het goed met je andere kip. Vind het heel jammer van je kuikens, muis en goudvis.

Sorry, sorry, sorry

NvB
Berichten: 761
Lid geworden op: 12 okt 2007 18:08
Land: Belgie
M/V: M

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor NvB » 16 jun 2008 13:28

jan-Hessel schreef:Sorry hoor, maar ik vind het een beetje dom, als je voor de tweede keer weer zelf een gaatje in het ei maakt, terwijl iedereen hier verteld dat je het niet moet doen.


:roll: Wel heel het topic lezen...

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor Heike » 16 jun 2008 15:29

Ik heb het hele topic gelezen en zeg wel gemeend: 'wat een pech voor jou en je diertjes'!

Persoonlijk had ik wél meteen door dat je de goede raad niet in de wind had geslagen.

Hopelijk vind je toch nog een kipje voor bij je andere kipjes. Op school waar ik werk lopen
ook geregeld kuikens. Daar is het echt een kwestie van overleven. Ze hebben geen hok,
er vliegen kauwen en kraaien en er sluipt dagelijks een kat rond, op strooptocht. De meeste
kuikens halen het dus niet en toen ik met een moeder praatte en ze me vertelde dat ze
kippen ging houden, heb ik er drie meegegeven. Deze doen het nu prima, de rest is inmiddels
allemaal verdwenen...

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor monique » 16 jun 2008 16:33

Kareltje schreef:ik had vorig jaar broed eieren van de kriel cochin gehaald en dat zijn toch mooie gezonden kippies geworden.

Dan kan je toch niet zeggen of het een goed of een slecht adres is om kuikens of kippen vandaan te halen????
Daarnaast komen die zijdehoeneieren waarschijnlijk ook weer bij iemand anders vandaan.

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2007 11:33
Land:
M/V: V
Locatie: Boesingheliede

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor Angela » 17 jun 2008 09:49

Leuk al die reacties...best gezellig zo'n forum.
Voor wat betreft het adres waar ik mijn kuikens haalde...alles is wel op z'n plaats gevallen.
Het ene kuiken ademde moeilijk, het andere kuiken proestte en maakte daardoor een driedubbele salto achterover (schattig, maar niet gezond). Zijn uitval van 50-60% elk jaar en het feit dat mijn kuikens het ook niet overleeft hebben. Waarna (na een incubatietijd van 18-24 uur zoals op dit forum beschreven staat), mijn moederkip rochelend en hoestend in het hok zit. Lijkt mij toch een duidelijke optelling van een ziekte die ik heb meegekregen (de infectieuze bronchitis).
Zij is tenslotte in aanraking geweest met de kuikens (en haar weerstand was door het 23 dagen broeden al laag).
Het is geen adres waar ik nogmaals heen zal gaan, en ik weet niet of ik hem hiervan op de hoogte durf te stellen.
Toen ik hem belde om aan te geven dat het ene kuiken moeilijk liep en dergelijke, kreeg ik als antwoord dat hij bij hem nog in orde was. Toen ik hem vertelde dat ze bij mij niet wilde eten, gaf hij aan dat ze bij hem wel gewoon aten. Dus ik weet niet of het zoden aan de dijk zet. Maar misschien ga ik het toch proberen.
Moederkip heeft in elk geval al 2x medicijnen gehad (antibiotica en ontstekingsremmer), dus hopelijk is ze na 5 dagen weer oke.

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2007 11:33
Land:
M/V: V
Locatie: Boesingheliede

Re: 21e dag gaatje gemaakt zijkant...bloed...wat nu?

Berichtdoor Angela » 18 jun 2008 10:02

Het is de 2e dag en het gaat nu al stukken beter. Nog niet over, maar het rochelen wordt al minder.
Ben heel blij!


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten