Ik baal (kip wil niet meer ben ik bang) UPDATE: Het piept!

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Turbomuis
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 mar 2006 23:44
Land:
M/V: V
Locatie: Eindhoven

Ik baal (kip wil niet meer ben ik bang) UPDATE: Het piept!

Berichtdoor Turbomuis » 20 jun 2008 09:34

Mijn superbroedster zit al ruim twee weken keurig op haar eitjes. Doodstil en serieus, je ziet 'r ademen en knipperen, da's alles wat ze doet. Twee keer per dag even snel een hapje, slokje en poepje, en weer terug.
Zondag zouden ze uit moeten komen.
Gisteren lagen er opeens standaard vier eieren buitenboord. Voor d'r neus, maar ze wilde er blijkbaar echt niet meer op.
En vanmorgen was ze er helemaal af, langer dan ik van d'r gewend ben.

Ik ben dus bang dat ik zondag helemaal geen kuikens heb, en daar baal ik van...
:cry:
Laatst gewijzigd door Turbomuis op 23 jun 2008 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Ik baal (kip wil niet meer ben ik bang)

Berichtdoor cetinel » 20 jun 2008 09:38

tegen het eind gaan ze wel langer van het nest hoor,heb er hier gekend die er meer dan een uur af gingen tegen het eind....en die kwamen ook uit.
hoeveel eikes liggen er onder??
zit er geen bloedluis in het hok?
het kan wel zijn dat de vier eikes mischien leeg zijn of niet meer leven(een kip voelt dat soms) maar het kan ook van niet
als ze nu toch van de eikes is zou ik eens een inspectie doen van het nest(luis) de eieren terugzetten en moeder verder in de gaten houden....
wie weet,mischien gaat ze er toch weer gewoon op

Gebruikersavatar
Turbomuis
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 mar 2006 23:44
Land:
M/V: V
Locatie: Eindhoven

Re: Ik baal (kip wil niet meer ben ik bang)

Berichtdoor Turbomuis » 20 jun 2008 09:45

Ik weet niet of ze leeg zijn, ik heb ze niet geschouwd. Ze had de hele boel ondergescheten van de week, dus ik heb ze wel moeten verplaatsen. Ze waren wel zwaar, dus ik vermoed dat er wel wat in zit. Maar of het (nog) leeft weet ik natuurlijk niet.
Er liggen tien eitjes onder. Paste perfect :)

Er zit volgens mij geen bloedluis in, heb niets gezien in ieder geval. Zie ook geen luis o.i.d. over de kip heen lopen.

Ik kan nu niet gaan kijken, zit op m'n werk. Dus als ik strax thuis ikom, hoop ik een stug broedende kip te treffen... maar ik ben er bang voor

cetinel schreef:tegen het eind gaan ze wel langer van het nest hoor,heb er hier gekend die er meer dan een uur af gingen tegen het eind....en die kwamen ook uit.
hoeveel eikes liggen er onder??
zit er geen bloedluis in het hok?
het kan wel zijn dat de vier eikes mischien leeg zijn of niet meer leven(een kip voelt dat soms) maar het kan ook van niet
als ze nu toch van de eikes is zou ik eens een inspectie doen van het nest(luis) de eieren terugzetten en moeder verder in de gaten houden....
wie weet,mischien gaat ze er toch weer gewoon op

Gebruikersavatar
Turbomuis
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 mar 2006 23:44
Land:
M/V: V
Locatie: Eindhoven

Re: Ik baal (kip wil niet meer ben ik bang)

Berichtdoor Turbomuis » 20 jun 2008 18:03

Net thuis, en natuurlijk meteen kijken. Mevrouw lag godzijdank weer op haar eitjes. Behalve die vier dan. Tenminste, ik hoop dat het dezelfde vier zijn als gisteren, anders heb ik nog maar kans op 2 kuikentjes...
Ik duim dat ze nog even blijft zitten. Overmorgen weet ik (hoop ik) meer.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Ik baal (kip wil niet meer ben ik bang)

Berichtdoor cetinel » 20 jun 2008 19:50

ik hoop met je mee!

Gebruikersavatar
Turbomuis
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 mar 2006 23:44
Land:
M/V: V
Locatie: Eindhoven

Re: Ik baal (kip wil niet meer ben ik bang)

Berichtdoor Turbomuis » 23 jun 2008 07:59

Gisteravond viel me op dat Moeder Overste opeens een ander geluid in d'r repetoire had. Een soort kelig knorretje ofzo. Dus ik werd al blij :)
Na even hoorde ik een heeeeeeeel zacht piepje. Dus toen was ik helemaal blij.
Vanmorgen was het vage zachte piepje een echt piep, dus er is minimaal 1 kuiken!
Nog geen idee wat en hoeveel enzo, ik mag nog niets zien, mevrouw blijft er stevig op zitten, maar dat gaat wel komen.,
Ben zoooo benieuwd! Het waren verschillende soorten eitje (wel allemaal kriel) en ik ben heel benieuwd wat voor
kip(pen) ik er bij heb nu :)

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Re: Ik baal (kip wil niet meer ben ik bang) UPDATE: Het piept!

Berichtdoor kippenvrouwtje » 23 jun 2008 08:23

WE ZIJN ZO BENIEUWD WAT ER GAAT KOMEN , WE HEBBEN HET ZELF NET ACHTER DE RUG , ER ZIJN ER NOG 13 OVER , 1 WAS NIET GOED DUS MOESTEN WIJ EVEN ZORGEN DAT HET NIET ONGELUKKIG DOOR HET LEVEN HOEFDE TE GAAN , IS VOOR HET DIERTJE NIET LEUK , MAAR OOK VOOR MOEDER EN ONS NIET PRETTIG , WAT MOET, MOET , VANDAAG GA IK OPLETTEN WAT ER BIJ JOU UIT GAAT KOMEN HOOR , ALVAST GEFELICITEERD :roos: 0,ik zie dat ik grote letters heb gebruikt maar ik schrijf het niet meer over o,nee!!!!!!! succes hoor :duimop:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten