Kuikenwens

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
de klubkraaiers
Berichten: 1299
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:26
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Nazareth
Contacteer:

Re: Kuikenwens

Berichtdoor de klubkraaiers » 10 jul 2008 10:29

Vorig jaar zijn hier ook cochinkuikens uitgekomen in september. Geen enkel probleem gehad, de moeders hebben er goed voor gezorgd. ;)

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Re: Kuikenwens

Berichtdoor emmertje84 » 10 jul 2008 11:30

Nou je hoort het, ik zou zeggen ga ervoor!

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Kuikenwens

Berichtdoor gonda » 10 jul 2008 12:28

en neen, het is veel te laat in het seizoen, je kippen gaan volgende winter moeilijker door de winter geraken, en je moet niet denken dat ze dan eerder gaan leggen.
Ik heb hier nog altijd één kip lopen, die nog geen enkel ei heeft gelegd, uit noodzaak is ze geboren einde juli, 2007 is maar juist groot geworden voor de winter, maar heeft zich niet kunnen uitgroeien tot een echte volwaardige kip.
Deze kip gaat pas volgend jaar voor de eerste keer haar eieren leggen.
Dus neen, stoppen met broeden

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Re: Kuikenwens

Berichtdoor basselierke » 10 jul 2008 16:36

gonda schreef:en neen, het is veel te laat in het seizoen, je kippen gaan volgende winter moeilijker door de winter geraken, en je moet niet denken dat ze dan eerder gaan leggen.
Ik heb hier nog altijd één kip lopen, die nog geen enkel ei heeft gelegd, uit noodzaak is ze geboren einde juli, 2007 is maar juist groot geworden voor de winter, maar heeft zich niet kunnen uitgroeien tot een echte volwaardige kip.
Deze kip gaat pas volgend jaar voor de eerste keer haar eieren leggen.
Dus neen, stoppen met broeden


zo ix bedoelde ik eigenlijk => onze poule de bressen waren nog niet slachtrijp maar vochten al ... omdat door de winter veel te veel energie moet gestoken worden in het in leven blijven ...
maar door velen omdat ik nog maar 14 ( bijna 15 ) wordt ik waarschijnlijk niet echt geloofd fzo ...

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Re: Kuikenwens

Berichtdoor kippenvrouwtje » 10 jul 2008 16:54

Basselierke , hoe meer ik van jou lees , des te meer bewondering ik voor je heb , vanochtend hebben wij het er nog over gehad , dat je 14 ben en zoveel weet :duimop: inderdaad is het zo als jij en Gonda zeggen ! het is veel te laat ! ;)

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Re: Kuikenwens

Berichtdoor basselierke » 10 jul 2008 18:22

kippenvrouwtje schreef:Basselierke , hoe meer ik van jou lees , des te meer bewondering ik voor je heb , vanochtend hebben wij het er nog over gehad , dat je 14 ben en zoveel weet :duimop: inderdaad is het zo als jij en Gonda zeggen ! het is veel te laat ! ;)

danku wel :-) misschien over kippen wel ... maar ik zit al meer dan een jaar op dit forum en kippen interesseren me veel :-D

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: Kuikenwens

Berichtdoor baru0501 » 10 jul 2008 18:39

Dat is inderdaad waar kippenvrouwtje! Basselierke weet met zijn 14 jaar (oké, bijna 15 ;) ) al ontzettend veel van kippen. Daar kan ik bijvoorbeeld nog een puntje aan zuigen!


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten