Hoelang gaat dit nog duren????

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Berichtdoor Jan Bollen » 20 mar 2008 23:14

Kan je een foto plaatsen? Zijn ze niet te dik?

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 21 mar 2008 06:24

Zie gewoon een ei als een kado'tje daar vraag je niet om dat verwacht je niet ,maar krijg je spontaan.
En als het moment daar is is de blijdschap des te groter.
Een kip kun je niet dwingen een kado'tje te geven,gewoon afwachten tot het wat betere voorjaarsweer en de eieren kun je niet meer op.
Oh ja en zeg dank je wel tegen de kipjes voor ieder eitje,dat stimuleert ook.
En zo niet heb je toch dankbaarheid en respect getoond,kippen hebben ergens ook gevoel hoor ;)

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Berichtdoor kippenvrouwtje » 21 mar 2008 06:43

Robbedoes schreef:Zie gewoon een ei als een kado'tje daar vraag je niet om dat verwacht je niet ,maar krijg je spontaan.
En als het moment daar is is de blijdschap des te groter.
Een kip kun je niet dwingen een kado'tje te geven,gewoon afwachten tot het wat betere voorjaarsweer en de eieren kun je niet meer op.
Oh ja en zeg dank je wel tegen de kipjes voor ieder eitje,dat stimuleert ook.
En zo niet heb je toch dankbaarheid en respect getoond,kippen hebben ergens ook gevoel hoor ;)

kijk dit is een antwoord waar mensen iets mee kunnen , en inderdaad , het is een kado'tje , ik kan me voor kinderen wel voorstellen dat dit moeilijk begrijp baar is , maar het komt vast wel , net zo snel als de lente !!!!!! ;)

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 21 mar 2008 07:29

kan je geen foto plaatsen, want wat jij huis tuin en keuken kippen noemt, dat zien we hier dus aan voor een leghybride, die begint in week 17/18 al te leggen.

en dus hadden die in jullie/augustus moeten beginnen met leggen,

echter is het een mix-kip, dan kan er van alles en nog wat in zitten, tot en met traag groeiende rassen waarbij het wel langer dan een jaar duurt voor dat ze een ei leggen.

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 21 mar 2008 08:59

kippenvrouwtje schreef:
Robbedoes schreef:Zie gewoon een ei als een kado'tje daar vraag je niet om dat verwacht je niet ,maar krijg je spontaan.
kijk dit is een antwoord waar mensen iets mee kunnen , en inderdaad , het is een kado'tje.....
Stelletje mafkezen.
Natuurlijk schaf je de kippen aan voor de eitjes. Daar zijn ze voor :?
Dat geldt voor diegenen die graag een eitje lusten, maar ook voor de fokkers. Da's een vanzelfsprekendheid.
En uiteraard zijn we echt wel dankbaar dat die eitjes worden gelegd! :applaus:

:roll: Maar een kadootje wat je niet verwacht, maar spontaan moet krijgen....... :crazy:

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Berichtdoor Ron » 21 mar 2008 11:36

nlnosey schreef:
kippenvrouwtje schreef:
Robbedoes schreef:Zie gewoon een ei als een kado'tje daar vraag je niet om dat verwacht je niet ,maar krijg je spontaan.
kijk dit is een antwoord waar mensen iets mee kunnen , en inderdaad , het is een kado'tje.....
Stelletje mafkezen.
Natuurlijk schaf je de kippen aan voor de eitjes. Daar zijn ze voor :?
Dat geldt voor diegenen die graag een eitje lusten, maar ook voor de fokkers. Da's een vanzelfsprekendheid.
En uiteraard zijn we echt wel dankbaar dat die eitjes worden gelegd! :applaus:

:roll: Maar een kadootje wat je niet verwacht, maar spontaan moet krijgen....... :crazy:


En als je het kadootje uitpakt dan......................

heb je een kuiken

Gebruikersavatar
Kippetje77
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2008 09:37
Land:
M/V: V
Locatie: Thuis

Berichtdoor Kippetje77 » 21 mar 2008 12:04

RH, je kan beter geen reacties meer plaatsen, want daar heb ik toch niets aan!!

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 21 mar 2008 12:40

Kippetje77 schreef:RH, je kan beter geen reacties meer plaatsen, want daar heb ik toch niets aan!!
Mijn reactie lijkt mischien ook wat overtrokken of een beetje ironisch. :oops:
Maar ik bedoel het ook wel een beetje vrolijk.... :lol:

Maar jij hebt de kippen toch ook voor de eitjes gekocht of niet??
Ik hoop voor je dat ze binnenkort gaat leggen.
Ik weet niet of je dat al eens hebt meegemaakt, maar je wordt er echt kinderlijk enthausiast van.
Geeft niet hoor, gewoon laten gaan.

Het zou leuk zijn als het morgen of overmorgen gebeurd, maar het weer zit niet echt mee.... :?

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 21 mar 2008 12:48

Ach, ik ben nu geen kind en ik was ook zo ongeduldig om te weten wanneer ze nu eindelijk eens een ei gingen leggen haha. Mijn brahma's werden ongeveer rond februari/maart 1 jaar en ik was de laatste week van februari al op zoek naar eitjes in het nachthok. En ja, plots was ze daar, het eerste eitje. En als ze éénmaal beginnen te leggen dan zijn ze niet meer te stoppen. Volgens mij kan je vanaf nu elke dag het eerste ei gaan verwachten. Succes hoor :-D

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 21 mar 2008 13:24

Kippetje77 schreef:RH, je kan beter geen reacties meer plaatsen, want daar heb ik toch niets aan!!


kan jij even rustig aan doen,

zijn eerste opmerking was heel normaal, maar die schoot bij jou in het verkeerde keelgat blijkbaar.

met andere opmerkingen, van jan en mij doe je niks. dus het maakt toch weinig uit wat mensen zeggen. je weet het blijkbaar allemaal al.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten