wat is er met mijn brahma kuiken?

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: wat is er met mijn brahma kuiken?

Berichtdoor brenda17 » 18 aug 2012 09:26

Maar even tussendoor.
Brahma's zijn trage groeiers.. dus ik zou ze sowieso in de gaten houden.
Het is namelijk eigenlijk veel te laat om nog te broeden.

nicoleenwim
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2012 13:21
Land: nederland
M/V: V

Re: wat is er met mijn brahma kuiken?

Berichtdoor nicoleenwim » 18 aug 2012 15:03

dat houden we zeker in de gaten, we hebben indien nodig een binnenruimte , warmte plaat en warmte lampen, daar zouden ze evt kunnen verblijven tot na de winter dus dat is niet het probleem.
het kuiken wat je hier ziet is uberhoubt (samen met nog een kuiken) wat achter op de rest
verder maken ze het allemaal prima.(zelfs met weer van vandaag pffff) wij doen enkel aan natuurbroed en tja amrockjes zijn nu eenmaal niet zulke broedse type`s dus leggen wij pas broedeieren onder als we zeker zijn dat ze ook echt broeds zijn en blijven. en soms houd dat in dat je op voorhand noodvoorzieningen klaar moet hebben en dat is dan ook altijd aanwezig.

het "zieke" kuiken begind met de dag weer iets beter in de natuurlijke stand terug te komen (zonder hulp) dus misschien is het diertje toch overlopen geweest o.i.d. we wachten het gewoon nog even af en kijken hoe het verder gaat.


grt nicole

nicoleenwim
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2012 13:21
Land: nederland
M/V: V

Re: wat is er met mijn brahma kuiken?

Berichtdoor nicoleenwim » 20 aug 2012 10:03

gelukkig, ons kuiken heeft geen virus o.i.d.
een oude bekende heeft zijn broer mee op bezoek genomen (die veearts blijkt te zijn)
diertje onderzocht en het een en ander mee genomen en ook onderzocht.
het vreemde is dat er dus helemaal niets te vinden is.
hij steund ons in het idee dat het kuiken waarschijnlijk overlopen is door een van de volwassen dieren.
een nadeel hij kon inwendig letsel niet geheel uitsluiten en ook niet of er mischien toch wat spieren verekt zijn o.i.d. gezien het beestje toch wel af en toe recht op gaat staan (niet meer heel de tijd gelukkig) hij heeft het diertje een lichte ab voor geschreven en het advies gegeven het beestje nog even appart te houden zodat het niet nog eens opnieuw gebeurd.
verder vertelde hij dat ik het diertje wat weerstandverhogende voeding bij kan geven, maar wat hij hiermee bedoeld ben ik vergeten te vragen, nu wil hij dat hij op vakantie is sinds gister en ik hem nu niet kan berijken.
hoewel we al enige tijd kippen hebben heb ik eigenlijk geen idee waar ik aan moet denken
mischien knoflook? of vitamin c? en hoe dosseer ik dat dan bij een kuiken?
iemand een idee?


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten