Hoelang gaat dit nog duren????

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Kippetje77
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2008 09:37
Land:
M/V: V
Locatie: Thuis

Berichtdoor Kippetje77 » 21 mar 2008 15:18

Het spijt me als ik zo over kom, want zo ben ik helemaal niet. :( Ik wil best een foto maken van mijn kippen, maar dan moet ik hier eerst uitvogelen hoe dat moet en ten tweede laat het weer het hier niet zo toe om een mooie foto te maken. Maar je snapt toch wel dat sommige reacties niets met mijn vraag te maken hebben. (Tegen je kinderen zeggen dat ze geduld moeten hebben, als je het kadootje uitpakt heb je een kuiken). Heb ik toch niets aan? Natuurlijk moeten we geduld hebben, maar dat schrijf ik toch, het duurt al bijna een jaar en mijn kinderen zeuren er echt niet dag en nacht om. Het enige wat ik vraag is hoe lang het eventueel kan duren.

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 21 mar 2008 15:53

Kippetje77 schreef:(Tegen je kinderen zeggen dat ze geduld moeten hebben, als je het kadootje uitpakt heb je een kuiken). Heb ik toch niets aan? Natuurlijk moeten we geduld hebben, maar dat schrijf ik toch, het duurt al bijna een jaar en mijn kinderen zeuren er echt niet dag en nacht om. Het enige wat ik vraag is hoe lang het eventueel kan duren.


hij zei duidelijk dat je de natuur niet kan dwingen, en dat was volgens mij de esentie van zijn antwoord.

en daarnaast proberen mensen het hier soms een beetje luchtig te houden, dus krijg je hier en daar een grapje ;)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Berichtdoor Ron » 21 mar 2008 16:10

Leg met pasen 2 eieren in het legnest.

Is pedagogisch verantwoord.

Gebruikersavatar
Kippetje77
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2008 09:37
Land:
M/V: V
Locatie: Thuis

Berichtdoor Kippetje77 » 21 mar 2008 16:22

Liggen er al in. Maar bedankt voor de tip. Ik houd trouwens ook wel van een grapje en ben ook geregistreerd bij andere forums waar het ook altijd erg gezellig is moet ik zeggen. Echt lachen. Maar het gaat er ook om op de manier hoe je iets zegt/brengt.
Maar goed, laten we het dan verder maar gezellig houden. :booze:
Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte als het eerste eitje gelegd is!!!!!

Gebruikersavatar
Kippetje77
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2008 09:37
Land:
M/V: V
Locatie: Thuis

Berichtdoor Kippetje77 » 25 mar 2008 16:01

Zoals jullie zien is het me al gelukt om een foto te plaatsen onder mijn naam. Een grotere foto plaatsen op de reactieplaats is me nog niet gelukt. Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit moet? Hopelijk kunnen jullie hier wat mee!

Groetjes Kippetje77

Gebruikersavatar
friekie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:08
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda

Berichtdoor friekie » 28 mar 2008 12:13

Hoi Allemaal.
Zal me eerst even voorstellen ik ben Anita woon in Nieuwolda, met mijn gezin en heb 1 cochin haan en 5 brahma kippen en 1 kruising tussen deze 2. Ze zijn allemaal suppertam tot op schoot zitten aan toe. En we hebben 2 katers.

Maar nu mijn vraag wanneer kan ik de eerste eieren verwachten? We hebben vorig jaar al eieren gehad van onze schatjes maar wanneer gaat dat, dit jaar gebeuren. Ik weet dat we geduld moeten hebben. Maar het gaat mij er meer om of ze niet iets mankeren. Hoeveel zonlicht moet er zijn per dag om ze eieren te laten leggen? Ze hebben net de worm druppels gehad.

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Berichtdoor Jan Bollen » 28 mar 2008 12:21

Ik heb deze week de eerste eieren geraapt van mijn overjaarse kippen. Volgende week gaat het warmer worden en als je ze met het zomeruur vroeger kan uitlaten dan zal het niet lang meer duren voor ze leggen.

Gebruikersavatar
de klubkraaiers
Berichten: 1299
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:26
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Nazareth
Contacteer:

Berichtdoor de klubkraaiers » 28 mar 2008 13:43

Kippetje77 schreef:Zoals jullie zien is het me al gelukt om een foto te plaatsen onder mijn naam. Een grotere foto plaatsen op de reactieplaats is me nog niet gelukt. Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit moet? Hopelijk kunnen jullie hier wat mee!

Groetjes Kippetje77


Misschien kan jij eens kijken op het fotoforum voor de handleiding ;)

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 28 mar 2008 14:16

nlnosey schreef:
kippenvrouwtje schreef:
Robbedoes schreef:Zie gewoon een ei als een kado'tje daar vraag je niet om dat verwacht je niet ,maar krijg je spontaan.
kijk dit is een antwoord waar mensen iets mee kunnen , en inderdaad , het is een kado'tje.....
Stelletje mafkezen.
Natuurlijk schaf je de kippen aan voor de eitjes. Daar zijn ze voor :?
Dat geldt voor diegenen die graag een eitje lusten, maar ook voor de fokkers. Da's een vanzelfsprekendheid.
En uiteraard zijn we echt wel dankbaar dat die eitjes worden gelegd! :applaus:

:roll: Maar een kadootje wat je niet verwacht, maar spontaan moet krijgen....... :crazy:

|Tsja beleefdheid is jou vreemd dat is bekend,maar een vriendelijke baas krijgt echt meer eitjes dan een strenge hoor Bullebak

Gebruikersavatar
friekie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:08
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda

Berichtdoor friekie » 28 mar 2008 14:19

Dank je Jan


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten