Na 3 weken alles weer samengezet

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor Lieve » 21 jun 2008 11:07

Gisteravond de kleine kuikendraad weggenomen en het deurtje van de kuikenren opengezet.

Deze morgen duurde het even voor de kloek door had dat ze uit de kleine ren kon. De kuikens liepen vlot door de omheining, maar keerden dadelijk weer terug.

De andere kippen en haan, waren te veel geconcentreerd op het 'eten à volonté' dat er nu staat, dat ze de nieuwe situatie negeerden.

Tot een half uur later: de eerste confrontatie. De twee zussen tegen de kloek (soort hanegevecht).
Onze haan deed niks om de orde te herstellen :(
dus ben ik zelf tussengekomen. "Pot verrrrdikke!" riep ik en ze stopten meteen en bleven perplex staan. Zolang ik bleef kijken bleven zij ook in mijn ogen kijken. :shock:
Dan ben ik de rode tuinborstel gaan halen en heb de twee zussen zachtjes weg gestuurd.
Dat was rond 8u - half 9. Nu (11u) is het nog steeds rustig. (De borstel staat nog steeds bij het hekje, voor het geval ik weer zou moeten tussenkomen. Misschien helpt dat op zich al ;) )

Tussen de kuikens en de andere kippen is er geen probleem, gelukkig :-D .

Ik volg het op de voet.

[ Haantje ]
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:07
Land: Nederland
M/V: M

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor [ Haantje ] » 21 jun 2008 11:28

Nou, veel succes daarmee in ieder geval!

Gebruikersavatar
Vorwerk
Berichten: 127
Lid geworden op: 18 mar 2008 11:01
Land:
M/V: V
Locatie: Puiflijk

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor Vorwerk » 21 jun 2008 12:24

hoi ik heb mijn kloek bij de groep weer gezet toen de kuikens een week of 6 waren. Er gebeurde precies hetzelfde als bij jou alleen kwam Hendrik (onze haan) er wel zich mee bemoeien. De kuikens heb ik nog steeds apart zitten. Twee ervan doe ik weg en eentje hou ik er waarschijnlijk (als het tenminste een hennetje is). Dat zal dan ook wel weer een tumult gaan worden als ik die er bij ga zetten. Maar goed wij zijn er dan ook bij als we dat doen dus. Voorlopig hebben ze het nog goed naar de zin in hun hok, dus....

De volgende kuikens zijn alweer uit gekomen via de broedmachine van de week. Het zijn Europese Patrijskuikens. Het waren er 3 maar er is gisteren eentje dood gegaan. Zag het al wel aankomen. Nu heb ik van de 13 eieren nog maar 2 kuikens over. Wel jammer maar de broedmachine staat alweer klaar voor de volgende lichting.

Groetjes Vorwerk

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor Chantal » 21 jun 2008 19:18

Toch fijn dat de kippen de kleintjes met rust laten. Ik durf nog niet, zal nog een beetje wachten. Ze kunnen nu met de renuitbreiding die eindelijk klaar is nu aan alle kanten rond het stukje met de kuikens gaan scharrelen. Zijn eigenlijk maar gescheiden door een draad van 50 cm hoog. Mijn kuikens zijn nu 4 weken oud. Ik denk dat ik het zal proberen als ik eventueel nieuwe kuikens zal hebben rond 4 juli. Dan zijn mijn huidige kuikens ongeveer 6 weken oud.

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor Lieve » 21 jun 2008 22:40

Hehe... de dag is goed verlopen. Geen incidenten meer geweest :P

Benieuwd voor morgen ...

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor malle molen » 21 jun 2008 23:48

Haha, Lieve de ''Matador'' gewapend met rode borstel :mrgreen: (ik zie het helemaal voor me :lol: )

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor kippenvrouwtje » 22 jun 2008 06:57

Ja hoe is het mogelijk , als er een kip broeds is geweest en kuikens heeft dan dulden de andere vaak niet meer dat ze terug komt , maar na een poosje gaat het over , maar je moet wel blijven opletten , ze kunnen elkaar ook bezeren , Elise had ook een bloedend randje om haar oog toen ze net terug geplaatst was , ze kon wel in het nacht hok vluchten ! na een dag of 3 was de vrede gesloten en lagen ze weer met elkaar in de zon , de rang orde veranderd dan (denk ik hoor ) ;)

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor Zweedse Kip » 22 jun 2008 07:27

malle molen schreef:Haha, Lieve de ''Matador'' gewapend met rode borstel :mrgreen: (ik zie het helemaal voor me :lol: )


En vandaar dat ik een rode badjas aan hebt :schater: Die rode kleur boezemt en hoop ontzag in. :gutgut:

( wil ik niet vertellen hoe ik er verder uitzie zo smorgens vroeg...zal daar ook aan kunnen liggen...)Birgit, ik zeg je vast...... hou je snater :nuffig: :leipie:

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor malle molen » 22 jun 2008 07:56

:kopdicht: :huh?:

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Na 3 weken alles weer samengezet

Berichtdoor Lieve » 22 jun 2008 10:16

kippenvrouwtje schreef:Ja hoe is het mogelijk , als er een kip broeds is geweest en kuikens heeft dan dulden de andere vaak niet meer dat ze terug komt , maar na een poosje gaat het over , maar je moet wel blijven opletten , ze kunnen elkaar ook bezeren , Elise had ook een bloedend randje om haar oog toen ze net terug geplaatst was , ze kon wel in het nacht hok vluchten ! na een dag of 3 was de vrede gesloten en lagen ze weer met elkaar in de zon , de rang orde veranderd dan (denk ik hoor ) ;)

Ja, dat is altijd bang afwachten.
Vandaag gaat het blijkbaar alweer goed :-D . Gelukkig
want vorig jaar was het zo erg dat we er een hebben moeten verkopen eer de vrede weer hersteld was. :(
Nu zijn de kloek en de andere kippen even oud, dus ook even sterk denk ik, vorig jaar was het de oudste kip die slachtoffer was (was nochtans de hoogste in pikorde maar niet opgewassen tegen dat jong geweld)


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten