Kuikenwens

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Raluca
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:32
Land: NL
M/V: V

Kuikenwens

Berichtdoor Raluca » 08 jul 2008 21:31

Hallo!

Ik heb 7 kippies: 2 Groninger kriel. 1 wyandottekriel, 2wyandotte en 2 cochin.
Hierbij heb ik 1 haantje: een Groninger kriel.

GRaag wil ik nog kuikens hebben dit jaar. Ik heb alle kleinere eiren laten liggen de afgelopen 3 dagen. De grotere zijn waarschijnlijk niet bevrucht, haantje is helft van de grote kippen namelijk.

Maar nog steeds is nog geen kippie broeds. Hoe lang kunnen eieren liggen als er geen kip broeds is zonder dat ze "doodgaan" ?

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Re: Kuikenwens

Berichtdoor emmertje84 » 09 jul 2008 09:19

Ik denk dat je beter nog een jaartje kunt wachten eerlijk gezegd... het is een beetje laat om nu nog met broeden te beginnen, dat zou ik persoonlijk niet doen.

Gebruikersavatar
Raluca
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:32
Land: NL
M/V: V

Re: Kuikenwens

Berichtdoor Raluca » 09 jul 2008 12:13

dan heb ik zeg maar de kans dat de kuikentjes het neit overleven vanwege kou ?

een van de kippen is inmiddels broeds trouwens.

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Re: Kuikenwens

Berichtdoor basselierke » 09 jul 2008 12:17

Raluca schreef:dan heb ik zeg maar de kans dat de kuikentjes het neit overleven vanwege kou ?

een van de kippen is inmiddels broeds trouwens.


nee ze gaan niet dood van de kou gaan hoor ... maar ze gaan nog niet helemaal volwassen zijn tegen de winter er is ... ik heb vorig jaar nog 3 poule de bresse kuikens laten uitkomen op 18 augustus ( kan ik onthouden omdat het de dag voor m'n verjaardag was :-) ) en er was ook nog niet zoveel vlees aan alhoewel ze al 5maand oud waren en de hanen al begonnen te vechten en we verplicht waren ze al dood te doen ...

maar ik weet niet of het een probleem is bij krieltjes ofzo ... misschien dat ze dan zwakker zijn ofzo ?

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: Kuikenwens

Berichtdoor baru0501 » 09 jul 2008 12:47

Nou Basselierke, jouw verhaal is heel duidelijk voor mij hoor! :mrnono:

NvB
Berichten: 761
Lid geworden op: 12 okt 2007 18:08
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kuikenwens

Berichtdoor NvB » 09 jul 2008 14:43

emmertje84 schreef:Ik denk dat je beter nog een jaartje kunt wachten eerlijk gezegd... het is een beetje laat om nu nog met broeden te beginnen, dat zou ik persoonlijk niet doen.



Hmm wij hebben vorig jaar nog kuikens gehad in september en die lopen hier al flink rond eitjes te leggen hoor, helemaal volwassen en al, geen gebreken ofzo :gutgut:


Maar euh, je grotere eitjes kunnen ook bevrucht zijn hoor, de haan doet vaak beter zijn werk dan je denkt :gossip:

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Re: Kuikenwens

Berichtdoor emmertje84 » 09 jul 2008 19:25

Hmmm als er nu toch eentje broeds is moet je het misschien toch maar proberen... ik ben ook geen kenner hoor, misschien kan het best. Ik zou nog wat reacties afwachten..

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Re: Kuikenwens

Berichtdoor basselierke » 09 jul 2008 20:47

baru0501 schreef:Nou Basselierke, jouw verhaal is heel duidelijk voor mij hoor! :mrnono:


ik bedoel eigenlijk dat ze veel te veel energie moesten steken in zich warm te houden ( => winter ) en daarmee geen vlees aan kwam

maar bij krieltjes komt er zowiezo al niet veel vlees aan dus ... weet ik niet wat daar het nadeel zou zijn : misschien dat ze gewoon veel te zwak zijn om de winter door te kome ofzo ....

Gebruikersavatar
Anjab_2007
Berichten: 340
Lid geworden op: 15 sep 2007 23:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: hoogerheide

Re: Kuikenwens

Berichtdoor Anjab_2007 » 09 jul 2008 22:24

het is pas juli dus ik zie het probleem niet , normaal broedde ik tot half september , onder de kloek , en met een goed nacht hok is dat geen enkel probleem , en het mooi vind ik , je hebt in januari februari , al kippen die geslachtsrijp zijn , die je dan al eieren geeft .

gr. anja

jack63
Niet actief lid
Berichten: 5595
Lid geworden op: 18 mei 2005 15:35
Land:
M/V: M
Locatie: maastricht

Re: Kuikenwens

Berichtdoor jack63 » 09 jul 2008 23:19

nu nog broeden met een kloek dat kan gerust


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 4 gasten