Kuikens verzorgen

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor Pearlsofpassion » 27 mei 2019 03:54

Ik vraag me ook af wat de bedoeling is daarna. Want Brahma's groeien zo'n konijnenhok (welke vorm dan ook) natuurlijk wel uit. En vanaf welke leeftijd gaan ze dan wel naar de cochins?
Ik zou denken dat daar nog wel een aantal weken tussen zitten, en wat gaat er dan met hen gebeuren....
Als ze die periode alsnog een klein hok met rennetje moeten krijgen, kan dat misschien nu al?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor lnge » 01 mei 2021 22:52

Bushi schreef:Hoi, we hebben een kip die broeds is. Nu hebben we sinds twee weken geleden 6 bevruchte eieren onder haar gelegd. Nu zit ze wel in het hok waar onze andere 3 kippen ook in slapen en leggen.

Kan ik ze en moet ik ze verplaatsen naar een ander hok?
En als de kuikens uitkomen moet ik ze dan afschermen van de andere kippen? Want ik heb al gehoord dat de andere kippen ze kunnen doodpikken, hoewel ik vroeger bij een vriend zag dat de kuikens gewoon tussen de andere kippen liepen.

De kippen lopen overigens vrij in de tuin, dus ze hebben plaats genoeg.

Ik heb je vraag verplaatst naar een eigen topic:
https://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewt ... 11&t=85866

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor lnge » 15 mei 2021 17:02

Bushi schreef:Hoi,

Mijn eitjes zijn vorige week zaterdag uitgekomen. Nu zitten de kuikentjes samen met de moeder al een week apart van de andere kippen in het kippenhok. Nu is ze gisteren voor het eerst naar buiten gekomen om wat te scharrelen in de ren samen met de kleintjes. Maar op een gegeven moment begon het te regenen en wou ze de kuikentjes de weg naar het hok leiden, maar sommige kuikentjes konden er precies niet aan uit dat ze op het plankje moesten lopen om de mama te volgen in het hok. Dus is ze wederom gekeerd en is ze onder een struik gaan zitten met de kuiketjes onder haar. Ik heb ze dan maar met zijn alle verplaatst naar het hok.

Nu de volgende dagen is het vrij fris met veel regen. Dus ik heb de in/uitgang verspert zodat ze niet naar buiten kan.

Nu mijn vraag. Moet ik ze best nog binnen houden? Of moet ik gewoon mama haar gang laten gaan?


Afgesplitst naar eigen topic:

https://www.kippenforum.nl/phpBB3/posti ... &p=1354085

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor lnge » 15 mei 2021 17:07

Dit topic is gesloten maar blijft wel sticky omdat het handig is voor de informatie die er in te vinden is.
Voor nieuwe vragen zelf een nieuw topic starten.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten