Vochtigheid broedmachine

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
yannickmaes
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2019 10:42
Land: Belgie
M/V: M

Vochtigheid broedmachine

Berichtdoor yannickmaes » 15 mei 2019 12:13

Ik heb pas een broedmachine gebouwt, maar nu heb ik een probleem. De vochtigheid komt absoluut niet goed. De kast volgestopt met plattekaas potjes met water haalt nog geen 40 procent vochtigheid. Bij mijn vorige broedmachine was de vochtigheid ook te laag waneer ik ze in de kelder zet, maar dat heb ik toen kunnen oplossen door ze in de bureau te zetten. De nieuwe broedkast is wat te groot om hem daar te zetten, maar deze is zelf gebouwt. Dus ik kan mischien iets aanpassen waardoor de vochtigheid toch goedkomt. Wat zou ik kunnen doen om de vochtigheid hoger te krijgen?

Gebruikersavatar
Kasuari
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2018 12:05
Land: Belgium
M/V: M

Re: Vochtigheid broedmachine

Berichtdoor Kasuari » 15 mei 2019 13:43

Is je vochtigheidsmeting betrouwbaar? Is het een motorbroedmachine? Als de waterpotjes aan de zijkant hangen iets onder het niveau van de ventilator is er veel luchtbeweging boven het wateroppervlak en verdampen ze heel snel en dus stijgt de vochtigheid snel. Ofwel is de verluchting te hard en wordt vochtige binnenlucht te snel vervangen door droge lucht van buiten de broedkast. Minder verluchting of een waterschaal buiten de kast waar de buitenlucht wordt aangezogen kan ook oplossing bieden.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten