Help ze vallen mijn kuiken aan

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Nathalieg
Land: Belgie
M/V: V

Help ze vallen mijn kuiken aan

Berichtdoor Nathalieg » 01 jul 2019 08:02

Hey hier ben ik weer. :gutgut: mijn kuiken is nu 11 weken oud. Ik heb ze bij de rest moeten zetten omdat er een nieuwe nest kuikens uitgekomen was en onze zijdehoender heeft het niet zo op andere kippen en kuikens als ze zelf kuikens heeft. Ze is heel beschermend. Maar nu vallen ze mijn kuiken altijd aan. Ze lopen hem de hele tijd achterna en zoeken hem zelfs. Vooral de hennen hebben er een probleem mee. Nu de moeder laat het allemaal maar gebeuren dus kom ik er soms tussen. Ik dacht eerst dat het was met de pikorde voor te voelen waar hij staat maar hij zit er nu een kleine week en ze laten gem nog niet met rust ik heb schrik dat hij later een agressieve haan gaat worden omdat hij nu altijd in een hoekje word geduwd. Hij heeft ook verschrikkelijk veel schrik van de andere hennen nu. Hij kruipt in de boom of ergens anders hoog om ze te ontvluchten heb er zo mee te doen. Ik dacht hem eerst terug apart te zetten in het hok maar dan kunnen de hennen hun eieren niet meer leggen en dan vrees ik dat het erger gaat worden als hij terug erbij komt. Nu geef ik hem apart eten zodat hij toch iets kan eten. Wat kan ik hier aan doen?

frankip
Land: nl
M/V: M

Re: Help ze vallen mijn kuiken aan

Berichtdoor frankip » 01 jul 2019 08:52

Wat je kan doen is alle berichten gaan lezen over het samenvoegen van kippen. En dat ze veel plaats moeten hebben, en liefst niet een exemplaar bij een toom toevoegen enz.

Nathalieg

Berichtdoor Nathalieg » 01 jul 2019 08:57

Hier hebben ze een hele weide waar ze kunnen scharrelen. Ik heb hier in het verleden nooit geen problemen mee gehad ik snap niet waarom het nu niet gaat. Is het misschien omdat het een haantje is en ze hun bedreigt voelen?

frankip

Berichtdoor frankip » 01 jul 2019 11:26

Hou het haantje apart, maar wel door gaas zichtbaar. Dus ren in ren. Dan kunnen ze aan elkaar wennen, maar niet vechten.

Nathalieg

Berichtdoor Nathalieg » 01 jul 2019 13:12

Ik ga zien of ik een ren vind moet ik de moeder er dan nog bij zetten of niet meer?

frankip

Berichtdoor frankip » 01 jul 2019 13:28

Zet moeder erbij , voor een beetje steun.

Nathalieg

Berichtdoor Nathalieg » 01 jul 2019 19:27

Ga ze proberen appart te zetten maar heeft er iemand tips om zijn vertrouwen terug een beetje op te krikken want het minste dat er een kip beweegt schiet hij in paniek achter mij of in een hoekje.

Pearlsofpassion

Berichtdoor Pearlsofpassion » 02 jul 2019 07:53

Ik heb altijd gelezen dat ze minstens 16 weken moeten zijn. Omdat ze nu zich nog niet kunnen verdedigen en onder de voet gelopen worden. Als ze het volledig zelf moeten redden tenminste.

Nathalieg

Berichtdoor Nathalieg » 02 jul 2019 07:58

In een apparte ren zetten is dus ook geen optie. De moeder brak het helemaal af om bij de rest te zijn. :roll: nu geef ik hem apart eten terwijl de moeder bij de rest gaat eten. Hoop zo hard dat het nog goed komt anders Ben ik genoodzaakt om voor hem een andere thuis te zoeken. Het is nog zo'n schatje :(

Nathalieg

Berichtdoor Nathalieg » 02 jul 2019 08:02

Pearlsofpassion schreef:Ik heb altijd gelezen dat ze minstens 16 weken moeten zijn. Omdat ze nu zich nog niet kunnen verdedigen en onder de voet gelopen worden. Als ze het volledig zelf moeten redden tenminste.

Normaal laat ik mijn eieren altijd uitbroeden door mijn zijdehoenders die zijn veel meer begaan met hun kuikens en beschermen ze echt. daarom heb ik hier in het verleden nooit problemen mee gehad. Maar nu was er eens een Brahma hen broeds en wou ik dit eens proberen maar blijkbaar zijn die iets luier in het verdedigen van hun kuikens en laten ze sneller aan hun lot over. Laatste keer dat we dit hebben gedaan :roll:

Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”