Toch hanengevecht

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Maritje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:12
Land: Nederland
M/V: V

Toch hanengevecht

Berichtdoor Maritje » 18 feb 2021 14:50

Ik dacht dat ik bijzondere kippen had, waarbij de hanen niet met elkaar in gevecht gingen. Tot vandaag.

Even een kleine inleiding. Ik heb al jaren 3 grote Brahma's en 1 kriel Zijdehoender.
Vorig jaar april heb ik 3 grote Barnevelders (kuikens) genomen en al gauw bleek dat 1 ervan een haan was.
Omdat het heel lang 2 aparte toompjes waren/leken, dacht ik dat ze gebroederlijk naast elkaar konden leven. Maar vandaag blijkt dat toch niet het geval. Het vechten is begonnen.

Nu zou je zeggen dat het een uitgemaakte zaak is, zo'n hele grote tegen zo'n hele kleine haan. Maar het gevecht van net heeft de kleine gewonnen. De grote droop uiteindelijk af met een hangende staart.

Gaan ze door tot de dood erop volgt? Of is over een paar dagen bepaald wie de nieuwe leider is?
We hebben een grote tuin, mocht dat nog uitmaken.

Zoomvliet
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jul 2020 10:54
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Re: Toch hanengevecht

Berichtdoor Zoomvliet » 09 mar 2021 13:50

Wat is er gebeurt?

Maritje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:12
Land: Nederland
M/V: V

Re: Toch hanengevecht

Berichtdoor Maritje » 04 mei 2022 19:56

Zoomvliet schreef:Wat is er gebeurt?


Beetje late reactie, sorry!
De kleine zijdehoender heeft de strijd een paar dagen later verloren. Hij kon echt niet meer binnen het tuingedeelte komen waar de rest was (zo'n 250 m2 groot). We hebben naar vrienden gebracht naar de boerderij. Een paar maanden later is hij daar alsnog overleden door waarschijnlijk een vos.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast