Wanneer naar buiten

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Ans vO
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2021 09:18
Land: Nederland
M/V: V

Wanneer naar buiten

Berichtdoor Ans vO » 18 mei 2021 22:59

Hallo kan iemand mij advies geven.
Ik heb 3 Cochin kuikens uitgebroed in broedmachine ze zijn van 12 mei. Ze zitten in een bench onder een warmteplaat. Het gaat goed met ze. Hoe oud moeten ze zijn om naar buiten te mogen en ze bij een hen met ouder kuiken te zetten? Dit kuiken is van 29 april. (Deze zitten ook nog in een ‘omgebouwd konijnenhok’ buitenhok).
Dat was vraag 1 nu komt vraag 2;
In mijn broedmachine zitten 3 eieren (van Wyandottes) die as vrijdag uitkomen. Kunnen deze kuikens bij de andere kuikens in de bench?

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Wanneer naar buiten

Berichtdoor Pearlsofpassion » 19 mei 2021 02:51

Ik weet niet hoe oud ze moeten zijn om naar buiten te kunnen. Hangt ook een beetje van hun conditie af.
Maar je kan ze niet noodzakelijk zomaar samen zetten met je kloek met kuiken he. Die kloek gaat ze niet accepteren.
Je zegt dat die laatsten in een konijnenhok zitten, dan toch met vrije uitloop?

Pasgeboren kuikens kan je niet bij oudere kuikens zetten. Een paar dagen tot weken later wel, afhankelijk van het leeftijdsverschil.
Het gaat vlotter als ze elkaar voorheen al kunnen zien met een draadje tussen.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Wanneer naar buiten

Berichtdoor Kip La La » 19 mei 2021 12:18

Ja ze zullen op zijn minst elkaar moeten leren kennen terwijl ze allemaal los in de tuin lopen en nooit zomaar samen in een hok plaatsen, zeker als er al dieren in dat hok leven en het als hun terrein beschouwen.

Ans vO
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2021 09:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wanneer naar buiten

Berichtdoor Ans vO » 19 mei 2021 12:53

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ermee aan de gang. Probeer de middenweg te vinden. Heb mijn buitentemperatuur al in drieën verdeeld met ‘eigen hokken’ en dat is nieuw voor alle hennen en kuikens en hanen.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten