Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
kipma2021
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2021 08:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor kipma2021 » 12 okt 2022 17:53

Dus toch! Dank je!

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor tuff cookie » 12 okt 2022 19:16

Wel zo leuk dat het een kipje is :-D

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor Pearlsofpassion » 12 okt 2022 20:30

Ik weet het niet zeker hoor.
Tis wel erg rood die kam. Dan zou je binnenkort toch al een ei kunnen verwachten (als ze daar sterk genoeg voor is).
Maar ik denk ook eerder aan een hen.

Zijn de veren voor de staart eerder rond of eerder puntig? Ik vind het door de kleur moeilijk te zien.
Rond is hen, haan is puntig.. Anders even vergelijken met je haantje.

Het lijkt mij toch nog niet volledig in de volwassen veren te zitten. En wel erg warrig qua kleur.. Maar ik kan me vergissen.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor tuff cookie » 12 okt 2022 22:11

Het haantje ziet er duidelijk uit als een haantje op de foto van de link. Op de andere link het wees kuiken, vergeleken met het haantje was mijn eerste reactie meteen een hennetje. Maar het kan ook een timide houding zijn waardoor ik dat dacht. Pearl heeft meer verstand van kleuren en dergelijke dus ik weet het niet :gutgut:

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor Pearlsofpassion » 13 okt 2022 07:30

Goh ja, het is een beetje onduidelijk of het kuiken nu groeiachterstand heeft of niet.. En het zijn geen broertjes maar beide kruisingen. Dus daar kan ook veel verschil opzitten.
Uit de kleur kan ik bij het kuiken niets afleiden.
De houding geeft idd ook geen idee.
De kam en lellen zijn toch best rood..

Qua kopversierselen en voeten zeg ik haan, qua bouw, houding, buikgevoel en verenkleed eerder hen. Alhoewel ik die veren voor de staart ook wat puntig vind lijken maar dus niet goed kan zien.
Op gevoel zou ik ook hen zeggen. Maar dat kan door het verleden komen. Dat ie idd erg timide is en beetje groeiachterstand.

Als je 2 hanenkuikens vergelijkt is er natuurlijk altijd eentje duidelijker haan dan de ander. De dominante loopt er ook naar en zelfs als er nog geen van beide dominant is, zijn er verschillen.

En soms nemen hennen de taak van hanen over en gaan ze kraaien, krijgen grotere kam ed, misschien kan in uitzonderlijke omstandigheden ook het omgekeerde en gaat dit haantje zich als een hen voordoen? Zou ook nog kunnen...Ik heb er wel nog niet van gehoord.

kipma2021
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2021 08:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor kipma2021 » 25 okt 2022 16:42

Ik heb nog maar 2 foto's genomen waarop het misschien iets duidelijker is
https://flic.kr/p/2nV9gUi en https://flic.kr/p/2nV5e87

En anders is het toch wachten of er ooit een ei komt :-)

Pearlsofpassion schreef:Goh ja, het is een beetje onduidelijk of het kuiken nu groeiachterstand heeft of niet.. En het zijn geen broertjes maar beide kruisingen. Dus daar kan ook veel verschil opzitten.

Qua kopversierselen en voeten zeg ik haan, qua bouw, houding, buikgevoel en verenkleed eerder hen. Alhoewel ik die veren voor de staart ook wat puntig vind lijken maar dus niet goed kan zien.
Op gevoel zou ik ook hen zeggen. Maar dat kan door het verleden komen. Dat ie idd erg timide is en beetje groeiachterstand.

En soms nemen hennen de taak van hanen over en gaan ze kraaien, krijgen grotere kam ed, misschien kan in uitzonderlijke omstandigheden ook het omgekeerde en gaat dit haantje zich als een hen voordoen? Zou ook nog kunnen...Ik heb er wel nog niet van gehoord.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor Pearlsofpassion » 25 okt 2022 17:41

Oh ja, haan.

Op de eerste foto meen ik sierveren te zien. Puntige veren op het zadel, net voor de staart.
Halsveren zijn ook erg puntig.

Jammer. Ziet er een erg leuk beestje uit.
Eens rondhoren of niemand een leuk rustig en lief haantje wil? Dat hij nu niet kraait zal wss wel niet blijven als hij ergens zijn eigen hennen krijgt.

Of heb je zelf plaats genoeg om te proberen 2 haantjes te houden? Als hij zich blijft laten domineren door de andere, zou het kunnen dat die hem wel tolereert. Dit voorjaar zal de spannendste periode zijn. Als zijn hormonen op gaan spelen..

kipma2021
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2021 08:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor kipma2021 » 26 okt 2022 07:44

We hebben onze buren gevraagd of ze last hebben van het 'echte' haantje. Dan zouden we ze graag allebei houden.Willy,het twijfelhaantje, is erg gezellig: veel meer op mensen gericht dan op kippen. Die eerste 6 weken van zijn leven in eenzame opsluiting heeft er volgens voor gezorgd dat het een 'rare vogel' is. Hij staat nu nog helemaal onderaan de pikorde, zelfs al is hij een maand ouder dan de andere kuikens.

Pearlsofpassion schreef:Oh ja, haan.

Op de eerste foto meen ik sierveren te zien. Puntige veren op het zadel, net voor de staart.
Halsveren zijn ook erg puntig.

Jammer. Ziet er een erg leuk beestje uit.
Eens rondhoren of niemand een leuk rustig en lief haantje wil? Dat hij nu niet kraait zal wss wel niet blijven als hij ergens zijn eigen hennen krijgt.

Of heb je zelf plaats genoeg om te proberen 2 haantjes te houden? Als hij zich blijft laten domineren door de andere, zou het kunnen dat die hem wel tolereert. Dit voorjaar zal de spannendste periode zijn. Als zijn hormonen op gaan spelen..

Shanna Bartels
Berichten: 1465
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Kuiken alleen bij andere kuikens plaatsen

Berichtdoor Shanna Bartels » 26 okt 2022 09:44

Wat een mooi beestje! Fijn ook dat hij lief is. Hopelijk kan Willy lekker bij jullie blijven :gulzig:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten