Zoemend/ spinnend geluid

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Jvgchicks
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mei 2023 13:10
Land: Nederland
M/V: V

Zoemend/ spinnend geluid

Berichtdoor Jvgchicks » 31 mei 2023 11:33

Goedemorgen,
Wij hebben sinds afgelopen woensdag & donderdag vijf kuikens uit de BM.

We hadden zeven eieren. Eentje is onvolgroeid niet uitgekomen en eentje de volgende dag moeten laten gaan (door flinke afwijkingen aan beide poten kon hij/zij niet staan en lag alleen maar te schreeuwen en spartelen). Dit kuiken was na ruim 28 uur niet zelfstandig uit het ei gekomen.

Er zijn nu drie sabelpoot kuiken en twee Barnevelder kriel kuiken.

Als ik in hok hok ga en van mijn hand een tunneltje (vier vingertoppen op duim) maak kruipt een kuiken erin om daar te gaan zitten. Ik voel dan een zoemend/spinnend gevoel, zoals een kat kan spinnen maar dan minder hard/heftig.

Op het forum en in boeken eea gezocht maar niets over gelezen. Iemand een idee wat dit is?
Op Google kom ik alleen uit bij trilziekte, maar verder hebben ze geen gekke symptomen en eten/drinken prima.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Zoemend/ spinnend geluid

Berichtdoor jantien » 31 mei 2023 13:18

Dat doen ze als het het fijn vinden, die geborgenheid in jouw handen :-)

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Zoemend/ spinnend geluid

Berichtdoor Pearlsofpassion » 31 mei 2023 14:49

Oh leuk.
Het enige kuiken dat bij mij durft komen (bij mij zitten ze buiten met kloek) , doet dat ook. Ik dacht dat het spanning was, omdat hij het spannend vind, maar het zou dan positiever zijn dan dat. Leuk!
Vandaag kwam hij op me zitten en zich zitten poetsen. We mochten hem (met enig protest maar hij bleef toch) voorzichtig aaien. :ilove:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Zoemend/ spinnend geluid

Berichtdoor tuff cookie » 31 mei 2023 17:28

Nooit geweten dat het komt doordat ze het fijn vinden :-D Ik dacht dat het kwam van levend zijn.

Jvgchicks
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mei 2023 13:10
Land: Nederland
M/V: V

Re: Zoemend/ spinnend geluid

Berichtdoor Jvgchicks » 02 jun 2023 14:59

tuff cookie schreef:Nooit geweten dat het komt doordat ze het fijn vinden :-D Ik dacht dat het kwam van levend zijn.


Als je nieuw bent in kuikengeluidenland is elk geluidje spannend in begin, maar fijn dat het bij levend zijn hoort @tuffcookie

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Zoemend/ spinnend geluid

Berichtdoor tuff cookie » 02 jun 2023 15:54

Nou ja, was maar een gedachte hoor. Ik weet wel als kuikens op je hand zitten dat ze dan zachtjes trillen. Maar die geborgenheid zoeken kuikens echt, dus dat zal het wel zijn.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten