Automatische deur

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Spasta
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2015 22:50
Land: Belgie
M/V: M

Re: Automatische deur

Berichtdoor Spasta » 10 jun 2015 00:25

Waar zit de lichtsensor van die chicken guard eigenlijk?
Ik wil namelijk graag de chicken guard aan de binnenkant van het hok zetten zodat deze niet blootgesteld wordt aan weer en wind maar weet niet of die dan nog goed werkt?

Verder zie ik vaak de 'schuifdeurtjes' aan de buitenkant van het hok. Is er een goede reden waarom ik dit niet aan de binnenkant zou monteren?

Lea68
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2015 12:03
Land: Nederland
M/V: V

Re: Automatische deur

Berichtdoor Lea68 » 14 jun 2015 17:33

Ik heb al jaren een electrische deur voor de kippen. Via internet bij een zaak in Friesland? gekocht. Ik weet helaas de naam niet meer. Kan je zo vinden via google. Ik heb er gewoon een tijdklok van Gamma ingezet. Heel eenvoudig en nog geen tientje. Ik verzet de tijd alleen met zomer en wintertijd. Voor de ochtend. Savonds gaat hij gewoon op het licht buiten.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Automatische deur

Berichtdoor Trea » 28 aug 2015 14:26

Ook ik ben op zoek naar een automatische hokopener /afsluiter (op batterijen)
Mag zowel met lichtsensor (VSB) als op tijd (Chickenguard)

Ik lees slechte ervaringen over schuko almelo, dus daar wil ik niet bestellen.

Wie weet iets meer over http://www.beschermjekippen.be ? geeft die goede service en levert die wel op tijd?

de site waar je naar toe wordt gesluisd met betalen is deze : https://chickencare.webshopapp.com/checkout/onestep/

http://www.kippendeurtjes.be had ik geprobeerd en leek niet te werken. Maar die doet het wel. Ik moet daar wel 7,- betalen voor verzenden. En de chickennguard is daar ook een tikkie duurder.

Of weet iemand nog een andere leverancier waar hij/zij goede ervaringen mee heeft?

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Automatische deur

Berichtdoor Pumi » 28 aug 2015 16:16

ik heb er eentje via MP gekocht VSB. we hebben hem nu een maand of zo en ben er onwijs blij mee. :duimop:

cosmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2015 20:47
Land: Belgie
M/V: M

Re: Automatische deur

Berichtdoor cosmos » 28 aug 2015 16:32

ik heb een chickenguard gekocht via je 1ste linkje. ( omdat deze man op 3 km van mij woont ).

Van chickenguard heb ik het meest verkochte model gekozen. nl met licht EN tijdsensor. ( met het lichte motortje , tot 4 kg meen ik)

ENKEL tijd of ENKEL licht vind ik niet echt handig.

Hier gaat het luikje nu 's avonds dicht als de zon ondergaat (licht) , maar 's morgens gaat het pas open om 07h30 ( tijd).

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Automatische deur

Berichtdoor Trea » 09 sep 2015 09:47

Chickenguard besteld en netjes na 3 dagen geleverd via beschermjekippen.

Maar wat is dat een dat een duur ding voor wat het is.
Een knutselpakketje met een hoog techneutengehalte, iets waar een industrieel product ontwerper zijn tanden lekker op stuk kan bijten.

Het rubbertje om het kastje waterdicht te maken moet je zelf knippen en monteren.
De batterijen komen los in het kastje te bungelen.
De schroefjes om het apparaat vast te maken in het hout mag je zelf nog ergens zien te regelen terwijl daar echt geen standaard schoefjes voor kunnen worden gebruikt.
Instellen is ook niet supersimpel maar met de niet optmale gebruiksaanwijzing erbij is het wel gelukt. De melding deur geblokkeerd is misleidende info bij een eerste gebruik. Hoever de deur open en weer dicht moet gaan is gewoon het eerste dat je moet gaan instellen bij ingebruikneming.

En nu blij want het werkt wel!

(Het luikje was zga gratis. Het luikje is een oude plastic snijplank en de geleiders zijn profielstrips uit de opruiming en koste me maar 50 ct.)

Gebruikersavatar
ReneR
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2014 19:10
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: Automatische deur

Berichtdoor ReneR » 09 sep 2015 10:06

Trea, ik ben het niet met je eens.

Als je beseft dat de afzet van deze chickenguard zeer laag is, en wat de ontwerp en productiekosten zijn, valt de prijs nog wel mee.
Tuurlijk zijn het wel wat eurootjes, en zullen er ook goedkopere in de handel zijn, maar ga er zelf eens een maken?
Daarnaast heeft de guard een lichtsensor en een timer.

Op de website van de chickenguard is een hele duidelijke instructievideo. Zo ingesteld!

Evengoed veel plezier ermee.

NB> ik ben gewoon een tevreden gebruiker en geen aandeelhouder van de chickenguard.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Automatische deur

Berichtdoor Trea » 09 sep 2015 17:42

Logisch dat de afzet klein is met zo'n prijs. ;)

Hoovers
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2016 12:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Automatische deur

Berichtdoor Hoovers » 21 mar 2016 14:56

Hallo,

Ik ben nog nieuw op het forum.
Ik ga dit voorjaar een hok bouwen met ren.

Ik heb de techniek voor mijn automatische deur al klaar. Misschien heb je er wat aan.

Hij gaat open bij zonsopgang en sluit met instelbare vertraging in de avond. Ik heb er nu een vertraging opzitten van max 30 minuten. Dit is natuurlijk wel uit te breiden.
Het is even knutselen maar dat is uiteraard ook een groot deel van het plezier.
Materiaal kosten ongeveer 50 euro. Voornamelijk afhankelijk van de motor die je koopt.
De liniaire actuator die ik nu heb krijgt een rover zeker niet open.

https://youtu.be/VD7onZjLFCo

http://youtu.be/hF0MGHqsJNk

Gr

zinneken
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 apr 2016 23:15
Land: niemandsland
M/V: M

Re: Automatische deur

Berichtdoor zinneken » 25 apr 2016 10:05

Interessante post.
Ik zocht ook wat rond het net, en vond zoals iedereen hier de VSB en Chickenguard, maar ook Titan Chicken, die ik uiteindelijk op Amazon duitsland bestelde. Iets goedkoper, verzendkosten inclusief. Hopelijk kan ik hem komend weekend installeren.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten