Voorkomen pikken aan kitrand raam

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Foppedehen
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:23
Land: Nederland
M/V: M

Voorkomen pikken aan kitrand raam

Berichtdoor Foppedehen » 03 dec 2022 08:43

Onze kippen mogen af en toe uit het hok en scharrelen dan rond in onze tuin.

Dat gaat prima, totdat het moment komt dat ze het nodig vinden om bij onze schuifpui naar binnen te gaan gluren en langs de randen van het raam aan de kitrand te gaan pikken. Ze doen dit niet uit verveling, maar ik denk zelf eigenlijk dat ze gewoon nijdig zijn dat wij binnen zitten en ze ook naar binnen willen.. :gutgut:

Maar dit gedrag is niet fijn voor de onderhoudstoestand van het raam en de verf en ze krijgen ook stoffen binnen die ze niet binnen moeten krijgen.

Ik barricadeer de deur nu met gaas, maar dan kunnen we zelf nauwelijks in en uit het huis, dus dat is niet ideaal. Heeft iemand tips om te voorkomen dat de kippen dit doen? Ik heb iets gelezen over het smeren van mosterd om het af te leren, maar ik ben bang dat als ik dat op de witte kit en verf smeer, ik dan gele kit en verf over ga houden als ik de mosterd heb verwijderd.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Voorkomen pikken aan kitrand raam

Berichtdoor jantien » 03 dec 2022 13:20

Kun je het gaas niet wat lager maken zodat je wel makkelijk in en uit je deur kunt stappen of pikken ze ook wat hoger aan de kitranden?


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten