Het natte weer is spelbreker

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Het natte weer is spelbreker

Berichtdoor Chantal » 30 mar 2008 13:46

Wat jammer dat het al de hele week regent. Normaal gezien hadden we deze week het nieuwe hok voor de kippen helemaal af moeten hebben. Geert was de ganse week met verlof geweest maar we hebben niet zoveel kunnen doen. Tussen twee regenvlagen in telkens een paar wanden geschilderd. Er is echt geen plaats om te schilderen in de garage, we moeten het dus buiten op het terras doen. De binnenkant hebben we in witte afwasbare verf gestoken. Die moet nog één laag hebben. De buitenkant in een houtbescherming met een groene kleur. Die moet ook nog een derde en misschien vierde verflaag hebben voor we het kleur goed kunnen zien. Tja, ik wou eigenlijk van die lichtblauwe verf maar die was zo duur... en ik ben al veel geld kwijt met de aankoop van het nieuwe hok, er zijn toch grenzen... ik heb dan maar de gewone houtbescherming gekocht met een licht kleurtje. Bovendien slorpt dat nieuwe hout echt de verf op, ik moet volgende week alweer nieuwe verf gaan kopen om de laatste lagen te leggen.
In elk geval, hun nieuwe behuizing zal toch ruim en netjes worden :

Afbeelding

jack63
Niet actief lid
Berichten: 5595
Lid geworden op: 18 mei 2005 15:35
Land:
M/V: M
Locatie: maastricht

Berichtdoor jack63 » 30 mar 2008 14:05

ja ons nederlands weertje .........pffffffff word tijd dat we wat beter zoniger weer krijgen

als je hok eenmaal klaar is zal het er zeer zeker mooi uit zien waar jij en je kippen jaren plezier van zullen hebben ...... :-)

Gebruikersavatar
de klubkraaiers
Berichten: 1299
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:26
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Nazareth
Contacteer:

Berichtdoor de klubkraaiers » 30 mar 2008 21:10

Het wordt tijd dat de zon eens meer tevoorschijn komt... maar ondertussen zijn de verlofdagen ook vervlogen!

Lichtblauw... lichtgroen... kleur zal voor de kippen niet zoveel uitmaken als het maar een comfortabel hok is! :lol:

Kitty
Berichten: 834
Lid geworden op: 09 dec 2007 10:21
Land:
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor Kitty » 31 mar 2008 01:12

verf is verschrikkelijk duur! Gelukkig heb ik wat potten verf gekregen van een vriend en die zijn speciaal voor buiten. Ik wacht ook op beter weer om er te kunnen gaan verven. Tot hiertoe staan ze buiten met maar één laag en dat is natuurlijk veel te weinig ... Als het wat beter wordt kunnen we aan de slag Chantal, ik houd het weerbericht in de gaten! ;)

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 03 apr 2008 17:38

Gelukkig is het deze week wel droog, ik heb dus de rest van het hok kunnen schilderen. Er waren 4 lagen nodig om de groene kleur mooi te laten doorkomen. De binnenwanden en het plafond zijn wit en de sierlatten heb ik ook in het wit geschilderd. Nog één laag op de sierlatten en dan is hij helemaal klaar om in elkaar gestoken te worden. Ik vrees dat dit niet voor dit weekend zal zijn want mijn echtgenoot zit met voetbalmatchen. Ik zal dus nog een beetje geduld moeten oefenen voor de kippen hun hok er staat :? en natuurlijk ben ik ongeduldig :shock: zoals altijd :roll: ;)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Lieve » 03 apr 2008 17:42

Dat is alvast klaar :-D

Wordt wel een hele puzzel als ik zie hoeveel stukken er zijn :o

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 03 apr 2008 18:08

Zeg wel Lieve, Geert heeft ook al zijn haar zitten krabben :? in elk geval, de zijwanden zijn allemaal prefab, die zitten dus al in elkaar. Het is dus een tuinhuis met een tunnelvormig dak. Al die witte plankjes, dat is dus het plafond. Vooraan en achteraan heb je dan een afgerond stuk dat je moet vastzetten en in het midden is er dan nog zo een afgeronde balk. Nou, ik heb er zelf geen verstand van wat in elkaar steken betreft, maar ik denk dat het zichzelf zal wijzen als je eraan begint zeker.. nu, dat hoop ik toch... :| mijn vader zal ook komen helpen om vast te houden als het zover is en ik denk dat het nodig zal zijn... Geert is nu ook geen zo een handige Harry... hij is wat dat betreft beter op het voetbalveld ;) :lol:

Gebruikersavatar
shamma
Berichten: 916
Lid geworden op: 16 feb 2007 10:06
Land:
M/V: V
Locatie: Voerendaal, NL en Aachen, D

Berichtdoor shamma » 04 apr 2008 08:17

Ik vind het lichte groen heel erg mooi geworden. Leuker als lichtblauw, in iedergeval voor een kippenhuis.
Groet Shamma

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 04 apr 2008 09:31

Nu hij groen is ben ik er ook blij mee. Zal eigenlijk wel leuker passen in onze tuin. Lichtblauw is meer iets voor zuiden van Frankrijk of Griekenland en tja, ons weer past daar toch niet bij... jammer ;)

jack63
Niet actief lid
Berichten: 5595
Lid geworden op: 18 mei 2005 15:35
Land:
M/V: M
Locatie: maastricht

Berichtdoor jack63 » 04 apr 2008 10:57

het is ook een mooi kleurtje :-)


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten