schrikdraad met stroom is dat dodelijk voor kippen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
kippenboerje
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 apr 2008 07:51
Land:
M/V: V
Locatie: braamt en schouwen duiveland

schrikdraad met stroom is dat dodelijk voor kippen

Berichtdoor kippenboerje » 12 mei 2008 10:00

ik heb kippen in een hele grote ren maar nu willen wij er 2 varkentjes bij hebben en dan willen we een afscheiding van schrikdraad met stroom derop het is de bedoeling dat de kippen dan gewoon bij de varkens in de ren kunnen en in hun eigen ren waar de varkens niet bijkunnen

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 12 mei 2008 10:54

ik ben bang dat het te laag hangt, als je varkens hebt, wij hebben hier koeien staan, en dan komen de kippen nooit aan de draad.

maar het blijft toch een flinke tik als je hem aanraakt :lol:

Gebruikersavatar
Splendid
Berichten: 757
Lid geworden op: 03 feb 2007 20:49
Land:
M/V: V

Berichtdoor Splendid » 13 mei 2008 07:23

ik weet niet wat de bedoeling is, maar als een kip loopt, en hij raakt met zijn kop de draad, dan zal die een flinke klap krijgen,
vliegt hij tegen de draad op, dan zal hij niks voelen,

ik denk trouwens dat je varkens moeilijk achter een draad houdt,

Rick-ford
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:50
Land:
M/V: V
Locatie: Nistelrode

Berichtdoor Rick-ford » 13 mei 2008 09:23

ja het zal niet meevallen om varkens achter een draad te houden er zal ook een hek achter moeten staan. Anders springen ze zo over de draad ik weet niet wat voor varkens je wilt gaan houden.... Ik zelf werk bij en varkensboer en bij een koeien boer dus ik weet wel het een en ander van die dieren.

stroomdraad is niet dodelijk voor kippen ik zelf heb voor mijn gaas ook een strromdraar zitten dit is voor de geiten dat ze de gaas niet vernielen dit zal je bij varkens ook wel nodig hebben want als die jeuk hebben op de rug of ergens anders willen ze ergens tegen aan schuuren en dan is de kans groot dat ze je hekwerk nemen dus dan houd die stroomdraad ze wel van de gaas af..

als ik nieuwe kippen aanschaf en ze lopen tegen de draad krijgen ze een hele opdonder maar dan blijven ze ook wel uit de buurt van de draad.

Rick-ford
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:50
Land:
M/V: V
Locatie: Nistelrode

Berichtdoor Rick-ford » 13 mei 2008 09:28

je zou wel de varkens achter meerdere draden kunne zetten je zet bijvoorbeeld houtenpalen en daar isolatoren op zo dat de draad niet op de paal komt. dan begin je onder aan met een draad van 15 cm van de grond en dan steed om de 15 cm een draad tot je boven aan de paal bent. De paal moet ongeveer 80 tot 120 cm uit de grond steken.

maar als je achter de varkens gaat jagen is de kans best groot dat ze er door heen lopen.(bijvoorbeeld als je ze moet vangen)

ik hoop dat je er iets mee kunt en als je nog vragen hebt kun je ook even mailen. r.heijden@hotmail.com

kippenboerje
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 apr 2008 07:51
Land:
M/V: V
Locatie: braamt en schouwen duiveland

Berichtdoor kippenboerje » 13 mei 2008 10:02

wij hebben ook ervaring met varkens hoor en ik werk ook op een varkensboerderij en een koeien boerderij
dat van die isolatoren wisten wij al
en we hoeven de varkens nooit te vangen
en we hebben al iets waar de varkens zich aan kunnen schuren
en we weten dat je meerdere draadjes moet doen maar een ding weet ik zeker varkens springen niet

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Berichtdoor nyckle » 13 mei 2008 12:40

Wij hebben 2 gottingers. Ze lopen in een helft van de moestuin. Om de moestuin heb ik gaas gespannen. 15 cm van de grond een draadje stroom. Dit werk perfect. Zo nu en dan hoor je wel oeeeiiiiik.....Maar een varken is slim. Ze wroeten al niet eens meer bij het gaas.

kippenboerje
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 apr 2008 07:51
Land:
M/V: V
Locatie: braamt en schouwen duiveland

Berichtdoor kippenboerje » 13 mei 2008 14:35

zo hoog wouden wij ook het draadje spannen

Rick-ford
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:50
Land:
M/V: V
Locatie: Nistelrode

Berichtdoor Rick-ford » 13 mei 2008 22:29

ja oke maar dat is niet zo`n groot varken maar als je een gewoon varken hebt die ze ook op varkenshouderijen hebben springen vlot over een schot van 75 cm

maar een antwoord op jou vraag stroom draad is niet dodelijk voor kippen ze kunnen er gemakkelijk tussen door wij hadden eerst ook zo`n afscheiding maar dan voor de geiten en de kippen

maare wat voor varkens wil je gaan houden dan hangbuikzwijntjes of gewoon grote varkens?


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten