Zijdehoendertjes in ren of los in tuin?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
pas
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:02
Land:
M/V: V
Locatie: Amsterdam

Zijdehoendertjes in ren of los in tuin?

Berichtdoor pas » 23 mei 2008 08:04

Hallo allemaal,
ik zou graag wat raad willen hebben, heb 6 kippen 3 australorps en drie zijdehoenders van ongeveer 4 maanden.
Heb al gemerkt dat dit niet lekker gaat in 1 ren, vooral de kleine heeft lelijke verwondingen op zijn kop gekregen, gelukkig gaat het goed met haar maar ze hoeven maar een glimp van de australorps te zien en ze zittenin een hoekje.

We hebben de australorps nu los in onze grote voortuin lopen, en hebben het zichtbaar erg naar hun zin, maar nu zit ik te denken om de kleintjes ook los te laten, kan nu erg moeilijk bij hun in de ren komen en het lijkt mij hartstikke leuk om ze om mij heen te hebben.
Onze voortuin heeft wel genoeg bomen struiken etc, maar is ook omgeven door een slootje.
Ze hebben beide een eigen grote nachthok dus kunnen 's avonds gewoon weer terug


of zal ik ze gewoon "veilig"in hun ren laten zitten??????? merk dat ze nu wel veel meer in hun ren zijn nu de australorps daar niet meer zitten

ik hoor graag advies voordat ik evt een gat in mijn ren ga maken met alle gevolgen vandien

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 23 mei 2008 08:43

des te meer ruimte dieren hebben, des te minder problemen zullen er zijn qua vechten ed, ze kunnen dan beter vluchten, en beter hun eigen gang gaan. ze kunnen dan rustig allebei in een eigen stuk van de tuin gaan zitten, zonder dat ze steeds het pad van een ander kruizen,

omdat ze allebei nog een eigenplek hebben gaat dit over het algemeen soepel, ze hebben nog iets om naar terug te trekken ;)

pas
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:02
Land:
M/V: V
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor pas » 23 mei 2008 08:52

dank je wel voor je reactie, denk idd dat ik het ga proberen.
Het is wel erg spannend, wij hebben nl een tuincentrum, ga ik de kippen maar niet vertellen wat er allemaal voor mooie planten aan de andere kant van de schutting staan!!!!!
Heb de gemerkt dat ze netjes in de voortuin blijven en als ze mij horen komen ze eigenlijk direct naar mij toe, denk dat het met de zijdehoen ookwel zo zou gaan.

Zal ik gewoon een gat aan de kant van de zijdehoens maken in de ren, mocht het niet gaan dan heb ik in ieder geval nog een mogelijkheid om de ren te maken, ben wel bang dat de zijdehoentjes 's avonds niet terug naar hun hok gaan.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten